Zojuist ontdekt via een review op het internet: Nabaath.
2003 - Eternal Silent Forest - Demo
2006 - Back of Beyond - Full-length
2008 - War Blasphemy! - Demo
2011 - Central-A-Triangle - Full-length
quote:Nabaath is a Russian black metal band, formed in Obninsk in 2002. The name comes from the ancient word ”набат” [nʌbʌt] which means war alert or alarm or forthcoming disaster. Musical material is a mix of black metal, post-black metal and thrash metal. The ideas of lyrics are based on oppression of the will, declaration of blasphemous war to hypocritical religious systems, degeneration and destruction of human essence, war, mysticism, demonism and esotericism.
quote: Een waarschijnlijk onbekende Russische band voor u allen is Nabaath. Alhoewel Russisch: de bassist komt uit Oekraïne en dankzij hem heb ik dit meesterwerkje in handen gekregen. Het album met de wat vreemde titel ‘Central-A-Triangle’ is het tweede album van deze band en liefhebbers van een mix van de overdonderende Zweedse black metal, gemixt met een flinke dosis death metal en met een gezonde speltechniek (in dienst van de composities, dat wel) moeten dit absoluut gaan beluisteren.
‘Blastbirth Of The Universe’ is een juiste titel en opent met een overrompelende knal die ik sinds ‘Panzer Division Marduk’ niet meer gehoord heb, en dan hebben we gelijk één van de bands te pakken waar het geluid van Nabaath wel mee te vergelijken is, al geeft Nabaath er een eigen draai aan, bijvoorbeeld door in het midden een dodelijke, loodzware break in te bouwen en bij de daarop komende versnelling de ouderwetse gitaarsolo in te bouwen. Die mix van overdonderende en loodzware stukken wordt doorgezet in het volgende ‘War Blasphemy’ Toch verzandt de band niet in te technische nummers: op een enkel nummer na (‘Detonation 1961’ en ´Doom to the Darkness´) welke toch even genadeloos zijn) zijn de nummers rond de vier minuten of minder waardoor de vaart er goed in wordt gehouden. De muziek is wellicht wat minder nihilistisch dan vergelijkbare bands, maar wel massiever (zoals bijvoorbeeld het Noorse Ragnarok) waardoor ook fans van genadeloze death metal-invloeden hier wel plezier mee zullen hebben. Met ‘Nabat (Over The Ladoga Mist)’ heeft men een zelfs nog dreigend instrumentaal intermezzo ter inleiding op ‘The Center’ wat er weer genadeloos wreed op inbeukt. Genadeloze overrompelende black/death metal, dat is een vlag die deze lading goed dekt.
Geloof me, er worden slechtere bands in dit genre uit West-Europa (ook Zweden!) en Amerika getekend! Sterke nummers, met voldoende variatie en toch een behoorlijke drive, zo hoort deze stijl gemaakt te worden. Nabaath: als u van overdonderende technische black metal met death metal-invloeden houdt een naam om te onthouden! (Metalfan)
Destruction of human essence of niet, dit blaast wel even de ballen uit mijn broek op de vroege avond. Godver wat een fijne pot black metal!!
Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.
Hub de Gallier
Posted 14-03-2012 20:37 by Hub de Gallier
De 'bandleider' heeft nog twee keer in NL gespeeld onlangs als inval bassist bij het Russische Deviant Syndrome, ook een gave band!
Nabaath is verder een goede live band....hopelijk krijgen ze nu wat meer erkenning met het nieuwe album
Hub de Gallier RIP 17-03-2013
Ethereal
Rawr.
Posted 16-03-2012 22:22 by Ethereal
quote:Op 14 maart 2012 20:37 schreef Hub de Gallier het volgende:
De 'bandleider' heeft nog twee keer in NL gespeeld onlangs als inval bassist bij het Russische Deviant Syndrome, ook een gave band!
Nabaath is verder een goede live band....hopelijk krijgen ze nu wat meer erkenning met het nieuwe album
Dat hoop ik ook.. Vandaag de gehele plaat in de auto even opgehad, heerlijke pot herrie! Hoor er inderdaad een hoop oude Marduk in terug, maar dan wat meer gevarieerd.. Ik waardeer!
Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.