|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
Dit is weer zo'n topic waar SnaacK zich helemaal in uit gaat leven. Don't blush when I rip you open |
|
Duncan elementen zijn wel tof vind ik Ik, Wil Schuurman |
|
quote: ja ik wacht dan ook met smart op de hulp van de experts 11.45: restate my assumptions |
|
Ik weet niet van welk geluid je houdt. Over het algemeen zijn alle elementen van seymour duncan goed. alleen smaken verschillen. Kijk eens op hun site. dan kun je ook geluidsfragmenten beluisteren |
|
quote: aah kijk daar had ik op gehoopt, ben ook benieuwd hoe ze klinken natuurlijk.. bedankt! 11.45: restate my assumptions |
|
Hmm.. die LW-HMET1 Live Wire Metal klinkt verdomd goed.. 11.45: restate my assumptions |
|
quote: Sja.. Ten eerste wil ik zeggen dat je gitaar nooit beter kan gaan klinken dan de kwaliteit van de meest klankbepalende eigenschappen, de body en de hals dus. Als je hele goede elementen in een slecht gitaar zet, kunnen dus juist de slechte klankeigenschappen van het gitaar naar voren komen. Dus vraag je altijd af: is mijn gitaar 'dure' elementen waard Nu is de RG270 gelukkig geen 'slecht' gitaar en imho zeker betere elementen waard. Wat het allerbelangrijkst is - wat voor klank wil je? Dus voor wat voor stijl muziek wil je je gitaar gaan gebruiken Zoveel smaken er zijn, zijn er elementen. De "huisleverancier" van Ibanez is DiMarzio, deze zitten in alle "dure" Ibanezen.. website: www.dimarzio.com met geluidssamples. Dussuh -- vraag je ff af wat voor sound je wil, wil je een "allround" element, of juist alleen hoge output en veel boventonen etc.. Op het Joe Satriani gitaar zit een PAF-pro (n) en een ToneZone (b) Op de Steve Vai gitaren zitten Evolutions, Breed's, Blaze's Een goed allround element wat ook voor metal zeer geschikt is is imho de Evolution, deze kost je ongeveer EUR 130.. |
|
Ik speel in een deathmetal band, dus eigenlijk zoek ik een geluid met ballen. (Mja, beetje algemeen natuurlijk, maar ik heb ook niet echt iets specifieks voor ogen.) 11.45: restate my assumptions |
|
quote: Sja.. Zelf heb ik een Seymour Duncan Distortion Trembucker in de brugpositie van mijn "metalgitaar", ben ik wel over te spreken. Maar voor metal zijn er natuurlijk veel meer mogelijkheden, ik zal ff een paar mogelijkheden opnoemen. Ga naar een gitaarwinkel en speel op gitaren waar deze elementen inzitten zou ik zeggen, kan je iets naar je smaak uitkiezen. Seymour Duncan Distortion (Trembucker) Seymour Duncan Full Shred (Trembucker) Seymour Duncan DimeBucker (de pickup van Dimebag van Pantera idd!) DiMarzio X2N (een debiel scheurelement!) DiMarzio Evolution (vét geluid en geweldige boventonen) Kent Armstrong Motherbucker (bestaat uit 4(!) mini-humbuckers, gebruikt door o.a. de gitarist van Muse) Kosten: 100-150 pleuro's ex. inbouwen (kan je zelf vast wel..) En actief kan tuurlijk ook, de klassieker is de EMG 81/ 85 combinatie Dit kost meer, omdat dit actieve elementen zijn moet er ruimte voor een batterij(houder) uitgefreesd worden in je body.. Een EMG kost bij www.voxhumana.nl 127,50 pleuro's.. Foto: Vergeet ook ff niet dat als je je 'softe' fabriekspickup vervangt door een nieuw high-output element de elementen van je gitaar t.o.v. elkaar niet meer in balans zijn, daarom wil ik je toch aanraden op den duur je halselement ook te vervangen. |
|
heeft iemand die X2N ? ben er wel in geinteresseerd... |
|
Ik heb 1 keer op een gitaar met een X2N gespeeld, alleen op zo'n brakke versterker dat ik er geen goed oordeel over heb kunnen vellen En het gitaar was niet bepaald in topconditie, fuck Feedback die (2e hands) gitaren niet afstellen en zo in het rek hangen Ik ben zelf nogal benieuwd naar de DimeBucker en de Kent Armstrong Motherbucker, die heb ik nog niet zelf gehoord. |
|
quote: "Debiel".. is dat positief of negatief bedoeld? 11.45: restate my assumptions |
|
Ik heb min 2 ibanezjes uitgerust met een Dimarzio Evolution op de brugpositie en dat bevalt me heel goed. Ze zijn ontzettend agressief en hebben erg veel definitie. Voor 1 gitaar heb ik nog een Dimarzio Tonezone besteld voor op de nekpositie |
|
ik ben in mijn element vandaag, is dat ook goed? |
|
quote: brug of halspositie? |
|
quote: 11.45: restate my assumptions |
|
quote: wat is het verschil in geluid tussen brug en halspositie? |
|
quote: als je over het halselement speelt klinkt het geluid wat.. ehm.. doffer, wat minder schel, zeg maar alsof je je "tone" knop wat minder ver open draait. het brugelement is juist het tegenovergestelde (Zeg ik het zo goed?) 11.45: restate my assumptions |
|
op mijn ibanezje heb ik door onze drummer 2 humbuckers laten zetten, van ...elcat, designed by emg. meer kan ik niet lezen, want is er af gesleten. hebben maar 75 gulden gekost. lekker geluid, vind ikzelf. 'k gebruik zelf eigenlijk alleen het brug element. Oud Vuil. |
|
Hals positie klinkt over het algemeen wat warmer/wolliger. Ik gebruik em vaak bij cleane stukjes en bij solo's. |
|
quote: jah, thuis wil ik 'em nog wel eens op die stand zetten, ff wat open akkordjes klinken erg lekker op die stand. maar in judgement day zitten allang geen cleane stukjes meer. en de meeste solo's zijn van SHRIEKhhh. Oud Vuil. |
|
hehe Ik vind me bij gesweepte arpeggio' en bij legato licks vaak erg lekker klinken. |
|
quote: dat klinkt als italiaanse gerechten. lekker. ik hou me maar bij slaggitaar. Oud Vuil. |
|
Ik zit er aan te denken om wat elementen van gitaar te gaan verwisselen.. Mijn Seymour Duncans van mijn Jackson naar een strat-achtig ding met Floyd Rose overzetten.. En in de Jackson EMG81 + 85 zetten, plus actieve toonregeling en de befaamde 20DB gain boost Het moet nog harder blazen dan het nu doet dan! Of Evolutions erin. Want die heerschen ook! |
|
quote: Ikke heeft dus evolutions: |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Muziek algemeen | Volgende pagina |