IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Pink Floyd Sound - 12 mei Hedon Zwolle
nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 16-03-2012 10:56 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Het secuur benaderen van de sound zoals Pink Floyd die ooit ten gehore bracht. Dat is, zoals de naam al verraadt, hetgeen waar The Pink Floyd Sound zich in onderscheidt. Met spectaculaire shows in binnen- en buitenland, een prachtige DVD én gastoptredens van o.a. musicalster Brigitte Heitzer staat de band inmiddels internationaal bekend als één van de meest authentieke Pink Floyd tributes.
Tijdens de Saucerful of Secrets Tour gaat The Pink Floyd Sound terug naar het begin van Pink Floyd.
Een tocht langs de jaren '60 van Syd Barrett, de broeierige zandvlaktes van Pompeii maar ook de epische klassiekers uit de latere jaren '70. De ademende solo's, zwierige orgeltonen en psychedelische effecten: het zit er allemaal in. Een wervelende licht- en videoshow maken het audiovisuele spektakel compleet.
Dit is dus precies wat de Pink Floyd fan zoekt. Die unieke klank, de sound van weleer dat vind je bij Pink Floyd Sound terug. Dat dit alleen te bereiken valt door gebruik te maken van de authentieke instrumenten betekent dat de bandleden  soms aardig moeten speuren.
Zo zal tijdens deze nieuwe show gebruik worden gemaakt van een originele Farfisa Compact uit de jaren 60. Helemaal opgeknapt binnen de eigen gelederen. Daarmee komt de band nog dichterbij Pink Floyd.
Tijdens vorige shows kwamen soms mensen vanuit Groningen naar Limburg om een show te zien. Dit jaar trekt de groep langs poppodia en theaters door Nederland om zich te manifesteren. Zoals Pink Floyd hun tijd ver vooruit was met lichteffecten, zo kan men bij deze tour rekenen op een multimedia show welke de echte fan niet wil missen.
De reacties van de fans op de diverse fora en op de website van de groep www.pinkfloydsound.nl  bij eerdere optredens liegen er niet om. Die zijn voor de bandleden om te smullen. En dat zorgt voor nog meer energie tijdens het optreden. Dichterbij Pink Floyd kun je niet komen.

LLn
Usericon van LLn
Posted 16-03-2012 11:42 by LLn Wijzig reactieProfiel van LLnQuote dit berichthttp://www.wix.com/llvizion/llvizion

Hmmm interessant...

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-03-2012 11:50 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Vast wel aanwazig.

Boeiender

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 16-03-2012 12:33 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

iemand al ervaring met die gasten ? Kan namelijk enorm goed zijn, maar als het is een dun lijntje naar dramatisch slecht

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

ErikdePerik
...en ik doe woody woodpecker na.
Usericon van ErikdePerik
Posted 16-03-2012 12:45 by ErikdePerik Wijzig reactieProfiel van ErikdePerikQuote dit bericht

Staat in de agenda.

MC Hammer Smashed Face

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 16-03-2012 13:54 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Hebben ze ook eigen nummers? Bedenken ze zelf weleens iets? Zijn het overdag accountants?

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 16-03-2012 13:57 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 16 maart 2012 13:54 schreef bastianus het volgende:
Hebben ze ook eigen nummers? Bedenken ze zelf weleens iets? Zijn het overdag accountants?

Wat denk je zelf meneer Bassie?

Boeiender

nark
Usericon van nark
Posted 16-03-2012 14:02 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Als ik zag wat er in Arhem zo'n beetje rond liep dan wordt het wel een soort van gezamelijk kantoor uitje ja maar op zijn tijd is dat ook wel eens leuk hehehehe.

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 16-03-2012 14:02]

nark
Usericon van nark
Posted 17-03-2012 16:50 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Kaartje in den pantalonzak

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-03-2012 16:55 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

quote:
Op 16 maart 2012 13:54 schreef bastianus het volgende:

Fuck coverbands.

EDIT: Fuck coverbands die proberen het origineel zo goed mogelijk na te doen. Creatieve covers met een eigen draai kunnen namelijk wel interessant zijn.

[Dit bericht is gewijzigd door Vargen666 op 17-03-2012 16:56]

nark
Usericon van nark
Posted 17-03-2012 17:01 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Dan blijf je lekker thuis, jij blij, ik blij, allebij blij.

Vargen666
Niet de bassiste van Sigh
Usericon van Vargen666
Posted 17-03-2012 17:13 by Vargen666 Wijzig reactieProfiel van Vargen666Quote dit berichthttp://www.facebook.com/ultravargen

stigma
awesome
Usericon van stigma
Posted 17-03-2012 17:18 by stigma Wijzig reactieProfiel van stigmaQuote dit bericht

quote:
Op 16 maart 2012 12:33 schreef DaVinz het volgende:
Kan namelijk enorm goed zijn, maar als het is een dun lijntje naar dramatisch slecht

Deze zin verwart mij.

Subtiel kamerolifantje

nark
Usericon van nark
Posted 17-03-2012 17:18 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Prutt'l
@ 666 dus...

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 17-03-2012 17:19]

DaVinz
Tod - Trauer
Usericon van DaVinz
Posted 17-03-2012 18:16 by DaVinz Wijzig reactieProfiel van DaVinzQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2012 17:18 schreef stigma het volgende:
Deze zin verwart mij.

dat is niet zo gek.. enorm kromme zin...

strekking lijkt me duidelijk, toch ?
Er is een klein verschil tussen een geniale cover en, goed geprobeerd maar zeer spijtig uitgevoerd.

I am soulless and proud, That I'm not like your kind, I delight in watching you drown, As this world drags you down

Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 17-03-2012 19:35 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

ga lekker thuis een CD-tje van PF opzetten. Ik snap werkelijk niet wat mensen beweegt om serieus naar een coverband te gaan kijken. Een band zo goed mogelijk proberen na te spelen, pfff...

100% anti-Kvelgeest

nark
Usericon van nark
Posted 13-05-2012 11:38 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2012 19:35 schreef Latebloomer het volgende:
ga lekker thuis een CD-tje van PF opzetten. Ik snap werkelijk niet wat mensen beweegt om serieus naar een coverband te gaan kijken. Een band zo goed mogelijk proberen na te spelen, pfff...

Het ging er aardig serieus aan toe kan ik je zeggen ja, briljant stug kloten volk was er weer zeg

Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 13-05-2012 14:18 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

quote:
Op 17 maart 2012 19:35 schreef Latebloomer het volgende:

Wat vindt jij dan oprecht triester: dat mensen serieus naar een coverband gaan kijken of dat er mensen zijn die coverbands zo ellendig vinden dat ze persé hun mening erover willen etaleren op een anoniem forum in een topic waar voornamelijk die mensen komen die er graag heen gaan?

Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 13-05-2012 17:48 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 14:18 schreef Valorian het volgende:
Wat vindt jij dan oprecht triester: dat mensen serieus naar een coverband gaan kijken of dat er mensen zijn die coverbands zo ellendig vinden dat ze persé hun mening erover willen etaleren op een anoniem forum in een topic waar voornamelijk die mensen komen die er graag heen gaan?

Wat denk je zelf?

100% anti-Kvelgeest

nark
Usericon van nark
Posted 13-05-2012 17:50 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 17:48 schreef Latebloomer het volgende:
Wat denk je zelf?

Kom op man, geef gewoon antwoord inplaats van, wat denk je zelf.
Lekker makkelijk zeg.

Bijlensmid
Usericon van Bijlensmid
Posted 13-05-2012 18:01 by Bijlensmid Wijzig reactieProfiel van BijlensmidQuote dit bericht

The Pink Floyd Sound is er voor mensen die het live-Pink Floydgevoel willen ervaren. Gezien het origineel nooit meer zal optreden, is er daarom een band als deze. Snappen mensen dan nog steeds niet wat er zo mooi kan zijn aan deze coverband, vooral als ze de nummers (en vooral wélke nummers) bijzonder goed naspelen?

Nou ja, het zal er wel aan liggen dat ik een extreme fan ban van PF en dat ik daarom deze mening heb. Maar ik ben ook groot, doch minder groot fan van bijvoorbeeld The Who, Led Zeppelin, Jimi Hendrix etc. Als hier ook goede coverbands van zouden bestaan, zou ik hier zéker ook graag naartoe gaan. Geniaal toch, die goede oude bands die zelf niet meer optreden maar waarvan je het gevoel van hun muziek nog wel live kunt ervaren? Ik zie daarom het probleem niet in coverbands van dit soort goede bands.

Kerken zijn prachtige gebouwen, alleen de fundering is altijd rot.

Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 13-05-2012 18:04 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 17:50 schreef nark het volgende:
Kom op man, geef gewoon antwoord inplaats van, wat denk je zelf.
Lekker makkelijk zeg.

Nou, kom op dan, daar komt-ie. Ik vind het een beetje zielig dat mensen geld gaan betalen om te gaan kijken naar een band die ten doel heeft "het secuur benaderen van de sound zoals Pink Floyd die ooit ten gehore bracht". Dat je zin hebt om bepaalde muziek na te spelen kan ik snappen. Dat je het leuk vindt dat anderen daar naar komen luisteren kan ik ook snappen. Maar dat er anderen zijn die naar een bepaald poppodium rijden, daar geld betalen om vervolgens naar een stel gasten te gaan luisteren die Pink Floyd nadoen (en dan waarschijnlijk ook nog helemaal los gaan), nee daar kan ik me niks bij voorstellen. Dat moeten inderdaad accountants of zo zijn. Gasten die nooit naar een "echte", authentieke band (durven te) gaan kijken. Van die "weet niet/geen mening" types. Types die "The Walk Of Life" ook een heerlijk nummer vinden.

100% anti-Kvelgeest

nark
Usericon van nark
Posted 13-05-2012 18:22 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Mooi dat ons dan wel de keus gelaten wordt om wel of niet naar zo iets toe te gaan, je weet immers wat je kunt verwachten op zo'n avond, net als dat je naar Slayer of een Bluf gaat. Het is maar waar een mens zich druk over kan maken. Ik heb me in ieder geval uitstekend vermaakt, het is zeker geen Pink Floy maar ze doen het erg tof en de zaal heeft ook goed staan genieten gister alleen het blijfd appart volk die prog fans maar ook dat weet je van te voren al natuurlijk.

Hades
Meneer de Ontbijtman
Usericon van Hades
Posted 13-05-2012 18:26 by Hades Wijzig reactieProfiel van HadesQuote dit berichthttp://www.enschedeseheadbangers.nl

quote:
Op 13 mei 2012 11:38 schreef nark het volgende:
briljant stug kloten volk was er weer zeg
Er werd weer hard beweerd dat je op hun plek stond?

nark
Usericon van nark
Posted 13-05-2012 19:13 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 13 mei 2012 18:26 schreef Hades het volgende:
Er werd weer hard beweerd dat je op hun plek stond?

Onderanderre ja en een polonaise werd ook niet echt gewaardeerd want ja serieuze muziek he en twee wat oudere vrouwen achter ons riepen tijden het stukje Pompei lava toestanden tijdens Echo's; vink zo knap he, lava.....

[Dit bericht is gewijzigd door nark op 13-05-2012 19:14]

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com