IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Abyssal (Occult Black/Death UK) Volgende pagina
Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 31-03-2012 17:26 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Godverdomme wat een band!




gratis te downloaden

http://abyssal-home.bandcamp.com


lekekr spul


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 0:36 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Kutproductie, ik hoor alleen maar een snaredrum.

edit: met name als het tempo omhoog gaat, niet te doen.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 01-04-2012 0:37]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 0:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

klopt, dat maakt het net iets anders, modernblekkerig.

Portal heeft ook een kutproductie, maakt het occcccult

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-04-2012 0:40]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 0:40 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Bij Portal is het geluid nog in evenwicht en voegt het iets toe. Dit klinkt alsof het live is opgenomen en de opnameapparatuur te ver van het podium stond waardoor je bijna alleen nog maar drum hoort.

Doet mij aan sommige hardcore optredens denken, daar staat de snare soms ook absurd hard.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 01-04-2012 0:41]


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 0:42 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Is het een drumcomputer?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 0:43 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

begrijp het wel, ik vind het wel prima zo. Anders dan de meeste foggy producties bij die old school occulte bands van tegenwoordig. Enja, op de koptelefoon klinkt het toch weer een pak egaler

geen drumcomputer denkk.. twijfel ook wel eerlijk gezegd

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-04-2012 0:43]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 0:50 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Volgens metalarchives is er wel een drummer. Denk dat er getriggerd is.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 0:51 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

altijd

in dit genre nu net "niet", daarmee dat het opvalt denkk. Het geeft me wel een blikkerig blekke feel


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 0:58 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Fenriz ook? Dacht van niet.

Er is niks blackerigs aan de snaredrum 2x zo hard als de rest van de muziek zetten, eerder deatherig met dat geblast ook. Denk Dying Fetus.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 1:07 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

jij bent dan ook een gitaarlover

Abigail Williams doet dat toch ook?


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 1:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Nee, hoor. Maar ben meer liefhebber van een jaren zeventig drumsound of Dave Lombardo, om te smullen.

Abigail William is toch die deathcoreband of zijn die inmiddels op een ander popiejopiegenre overgestapt?

Nummer 6 vanaf 3:40 klinkt wel ok, met die lead. Het is net alsof ze de drum daar wat zachter hebben gezet.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 1:20 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

anders draai je gewoon even die treble wat dicht


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 1:30 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Dat vind ik altijd zo'n onzin, als ik aan de knoppen moet draaien om een fatsoenlijk geluid te krijgen, ga ik wel een andere band luisteren die wel een fatsoenlijk product uitbrengt. Meer dan genoeg keuze en bands zouden dat zo langzamerhand ook door moeten hebben.

Venenum al eens geprobeerd?


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 1:37 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

die staat ook in de lijst.

eerlijk gezegd hoor ik alles liefst op mijn eigen manier. Ik luister wel naar de oorspronkelijke sound, maar daarna durf ik wel eens "personaliseren"

meteen draaien is niet lief, dat is als peper en zout bij je eten doen voor je geproefd hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door Hypnos op 01-04-2012 1:38]


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 1:47 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Maar met personaliseren blijf je bezig. Ik ga niet bij elk nieuw album weer naar mijn stereo hobbelen om het geluid weer aan te passen.

Maat van mij is bassist en die gooit altijd de bas omhoog. Met name bij ruisblackmetal die ik meeneem. Zo is het niet bedoelt , denk ik dan.


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 01-04-2012 2:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dat klopt wel. maja, mijn maatstaf is meestal ook Litany van Vader (voor de drums) en Spheres van Decapitated voor de gitaar. Middentonen zijn een goeie zaak, maja...


signature


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 01-04-2012 2:19 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Die ken ik allebei niet.
quote:
Op 1 april 2012 1:37 schreef Hypnos het volgende:meteen draaien is niet lief, dat is als peper en zout bij je eten doen voor je geproefd hebt.
Ik doe juist nooit peper en zout over het eten, metaforisch niet en gastronomisch ook niet eigenlijk. Dat gaat er bij het koken al in en dat zouden bands ook moeten doen.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 03-01-2013 17:40 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org




Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 12-01-2013 17:31 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

argh wat lekker


signature


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 19-01-2013 21:19 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Die nieuwe plaat is echt vet! Het duurt wel veel te lang, maar de combinatie van occulte black metalriffs en een brute deathgrunt doet het erg goed hier.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 19-01-2013 21:24 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

dit is echt dé shit


jaarlijstzekerheid


signature


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 21-08-2013 0:06 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/



Nieuwe track:

https://profoundlorerecords.bandcamp.com/track/i-am-the-alpha-and-the-omega

[Dit bericht is gewijzigd door Mutilator op 27-05-2015 21:04]


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 09-07-2015 0:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik moet hem nog een paar keer draaien om te weten waar het precies aan ligt, maar die nieuwe bevalt me op het eerste gehoor stukken minder dan de vorige twee schijven. De agressie lijkt weg te zijn. Het is berekender.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-07-2015 5:39 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht



En nu gaan we vegen


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 09-07-2015 23:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 9 juli 2015 0:50 schreef BenKnuckles het volgende:
Ik moet hem nog een paar keer draaien om te weten waar het precies aan ligt, maar die nieuwe bevalt me op het eerste gehoor stukken minder dan de vorige twee schijven. De agressie lijkt weg te zijn. Het is berekender.


jips,

technischer,

meuh


signature


Jokke
Usericon van Jokke
Posted 10-07-2015 8:45 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow



Horns up!


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen