|
Auteur: |
|
|
Malevolent Creation support t.b.a. Vrijdag 15 Juni 2012 Zaal open 20:30u VVK: € 10,00 Dagkassa: € 15,00 Voor de eerste keer sinds de opening van Lakei in januari 2010 presenteren wij u graag een old school deathmetal band. Niemand minder dan het Amerikaanse MALEVOLENT CREATION zal op volle oorlogssterkte in Lakei aantreden. Met hun laatste (en alweer elfde!!) album 'Invidious Dominion' zette de band zichzelf weer op de internationale kaart van de extreme metal. De band weet opnieuw op technisch verbluffende wijze genadeloze metal superstrak neer te zetten. Het album werd onder de deskundige leiding van Erik Rutan (Cannibal Corpse, Goatwhore, Morbid Angel) opgenomen. MALEVOLENT CREATION begon haar carriere in 1987 in Buffalo, NY, alwaar de eerste demo werd opgenomen. Vervolgens verhuisde band naar Florida (de hotspot als het gaat om brute metal) en na de release van nog enkele demo's mocht de band haar eerste platencontract tekenen bij Roadrunner. Het full length debuut 'Ten Commandments' (1991) sloeg in als de spreekwoordelijke bom. De jaren nadien onderging de band de nodige wisselingen in de line up. Of zoals gitarist Phil Fasciana het uitdrukt: 'if you're too slow, you've got to go.' De sound van MALEVOLENT CREATION veranderde echter pas nadat de band een contract tekende bij Pavement Music, waarna albums als 'Eternal' en 'In Cold Blood', albums waarop zanger Brett Hoffman niet meer te horen was (de zang kwam voor rekening van bassist Jason Blachowicz). Hoffman trad echter weer toe tot de band in 1998 maar de band zou pas weer pieken met de release van 'Envenomed'; een geweldige release. Na een aantal minder tot de verbeelding sprekende albums kwam 'Invidious Dominion' dus als geroepen. En dat zullen we weten ook....... http://www.malevolent-creation.com http://www.myspace.com/malevolentcreation |
|
quote: Doet me denken aan Neurotic Deathfest dit jaar waar ik drie dagen lang tussen elke band naar één nummer van The Faceless heb zitten luisteren. Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote: Dat had ik met '...For Victory' van Bolt Thrower Afwezig bij de weg, ik heb ze voorlopig wel weer ff genoeg gezien 5 Euro's? Op je muil!! |
|
Oeee leuk! euu? |
Index / Concerten |