IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Palms (new supergroup with members from Isis and Deftones) Volgende pagina
faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 25-04-2012 22:09 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Meet Palms, a newly formed Los Angeles based quartet featuring three former members of ISIS (Aaron Harris, Clifford Meyer and Jeff Caxide) with Deftones' vocalist Chino Moreno.

"Clifford, Jeff and I started Palms a little over a year ago out of a desire to continue making music together after ISIS ended," explained Harris.  "Chino joined shortly after and our sound took shape from there.  We've worked really hard on this first release and are excited for people to hear it.  It's nice to be back behind the drum kit, and with this line up."

"Being a huge ISIS fan I've always dug the moods these dudes convey with their sound," added Moreno.   "I am excited to combine my sense of creativity with theirs, and to have fun doing so."

Palms' debut album will be issued by ISIS' former label, Ipecac Recordings, and is slated for a 2012 release with a release date to be announced soon.   The album was recorded and mixed by Harris, and produced by Palms.

Palms is Jeff Caxide (bass/keyboards), Aaron Harris (drums), Clifford Meyer (guitar/keyboards) and Chino Moreno (vocals).

Ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken. Isis was echt een bazenband en ik baal nog steeds dat zer mee gekapt zijn. De ouwe Deftones is ook niet verkeerd natuurlijk. Kortom, interessante combinatie

... hoe de hazen lopen ...

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 25-04-2012 22:12 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

Las het net ook op blablamouth ja, ben zeer benieuwd hier naar......

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-04-2012 22:13 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Dat lijkt me zeker een interessant combi. Al zal het denk ik meer als Isis klinken dan als een soort mix van beide bands (als ik zo lees dat die zanger van Deftones in die quote aanbiddend over Isis spreekt). Desondanks zeer benieuwd naar hoe dit gaat klinken.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-04-2012 22:14 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2012 22:09 schreef faalhaas het volgende:
Meet Palms, a newly formed Los Angeles based quartet featuring three former members of ISIS (Aaron Harris, Clifford Meyer and Jeff Caxide) with Deftones' vocalist Chino Moreno.

"Clifford, Jeff and I started Palms a little over a year ago out of a desire to continue making music together after ISIS ended," explained Harris.  "Chino joined shortly after and our sound took shape from there.  We've worked really hard on this first release and are excited for people to hear it.  It's nice to be back behind the drum kit, and with this line up."

"Being a huge ISIS fan I've always dug the moods these dudes convey with their sound," added Moreno.   "I am excited to combine my sense of creativity with theirs, and to have fun doing so."

Palms' debut album will be issued by ISIS' former label, Ipecac Recordings, and is slated for a 2012 release with a release date to be announced soon.   The album was recorded and mixed by Harris, and produced by Palms.

Palms is Jeff Caxide (bass/keyboards), Aaron Harris (drums), Clifford Meyer (guitar/keyboards) and Chino Moreno (vocals).

Ben zeer benieuwd hoe dit gaat klinken. Isis was echt een bazenband en ik baal nog steeds dat zer mee gekapt zijn. De ouwe Deftones is ook niet verkeerd natuurlijk. Kortom, interessante combinatie

Nieuwe Deftones eigenlijk ook wel, misschien wel meer dan oude

Erg benieuwd!

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 25-04-2012 22:19 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 25 april 2012 22:14 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Nieuwe Deftones eigenlijk ook wel, misschien wel meer dan oude

Eens, ben nog steeds verliefd op die vorige plaat.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 25-04-2012 23:46 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Hier ben ik ook erg benieuwd naar!
Isis met zijn vocals moet een leuke combi worden. Schept behoorlijk hoge verwachtingen.

Brent_
Usericon van Brent_
Posted 26-04-2012 0:11 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Ben zeer benieuwd hiernaar. Vond het niet erg dat Isis er mee gekapt was trouwens, vond Wavering Radiant maar een middelmatige plaat en had wel een beetje het idee dat de koek op was. Gelukkig nog wel een paar keer live kunnen zien, met name die show op Dour in 2009 is mij maar al te goed bijgebleven. Wat een show!

ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 26-04-2012 0:16 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

K hou nooit van supergroups, maar dit klinkt wel aanlokkelijk.

♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-04-2012 0:23 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 0:11 schreef Brent_ het volgende:
Vond het niet erg dat Isis er mee gekapt was trouwens, vond Wavering Radiant maar een middelmatige plaat

gast

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-04-2012 0:32 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Aaron Turner was toch het creatieve brein achter Isis?

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-04-2012 0:35 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 0:32 schreef bokkie666 het volgende:
Aaron Turner was toch het creatieve brein achter Isis?

Zat net ook al te denken. Hoe zou het gaan klinken zonder zijn invloed. Weet niet eerlijk gezegd niet of hij alles schreef.

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-04-2012 0:50 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Clifford Meyer zit trouwens daarnaast nog in Red Sparowes, ook geen onaardig bandje natuurlijk.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-04-2012 2:09 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 0:35 schreef faalhaas het volgende:
Zat net ook al te denken. Hoe zou het gaan klinken zonder zijn invloed. Weet niet eerlijk gezegd niet of hij alles schreef.
De credits staan wel op naam van Isis, als band dus. Maar ik had toch altijd het idee dat het zijn band was.

edit: We zullen het wel horen dan.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 26-04-2012 2:11]

Northward
Usericon van Northward
Posted 26-04-2012 9:29 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Ben benieuwd, fan van beide bands. Ik vond die laatste Isis plaat ook nog erg goed.

CTTS
Usericon van CTTS
Posted 26-04-2012 10:11 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Op 26 april 2012 0:11 schreef Brent_ het volgende:
Ben zeer benieuwd hiernaar. Vond het niet erg dat Isis er mee gekapt was trouwens, vond Wavering Radiant maar een middelmatige plaat en had wel een beetje het idee dat de koek op was.

Dit, Panopticon vond ik ook de laatste echt goede plaat. Show op Roadburn in 2008 was ook maar zo-zo.
Verder wel erg benieuwd hiernaar.

Jokke
Usericon van Jokke
Posted 26-04-2012 22:21 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow

Hier ben ik enorm benieuwd naar.
Wavering Radiant was zwak, maar Panopticon staat in mijn top 5 van tijdloze albums.
En die laatste van Deftones rockte ook weer een pak!

Horns up!

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 26-04-2012 22:37 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

In The Absence of Truth mag er anders best wezen.

Laat onverlet dat ik ook benieuwd ben wat dit op gaat leveren.

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 26-04-2012 22:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 22:21 schreef Jokke het volgende:
Hier ben ik enorm benieuwd naar.
Wavering Radiant was zwak

niet jokke

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 12-10-2012 18:42 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Al wat nieuwe ontwikkelingen?

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 18-10-2012 1:17 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Volgens http://www.facebook.com/palmssongs komt er in spring 2013 een album uit via Ipecac Records.

CTTS
Usericon van CTTS
Posted 11-02-2013 16:35 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Wordt er eigenlijk niet warm of koud van.

[Dit bericht is gewijzigd door CTTS op 11-02-2013 16:41]

Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 11-02-2013 16:41 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

Release is op mijn verjaardag

Sjon
Usericon van Sjon
Posted 11-02-2013 16:42 by Sjon Wijzig reactieProfiel van SjonQuote dit bericht

Nou, super!

Retardo
Vet Ziek
Usericon van Retardo
Posted 11-02-2013 16:45 by Retardo Wijzig reactieProfiel van RetardoQuote dit berichthttp://ortegaband.bandcamp.com/ | http://sufferingquota.bandcamp.com/

quote:
Op 11 februari 2013 16:42 schreef Sjon het volgende:
Nou, super!

Sowieso!

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-02-2013 17:04 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Prima nummer, lekker mellow. Ben nog steeds benieuwd naar het album, hopelijk ook wat instrumentaal werk. Want denk wel dat de stem van Chino me wat tegen gaat staan op den duur. Besef me nu ook weer dat dat één van de redenen was dat ik na de eerste 3 albums ben afgehaakt bij de Deftones, was er wel klaar mee steeds diezelfde soort zanglijnen..

Het geluid hapert af en toe heel irritant trouwens, alsof er met converteren iets mis is gegaan. Erg jammer.

[Dit bericht is gewijzigd door faalhaas op 11-02-2013 17:16]

faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 11-02-2013 17:09 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

quote:
Op 11 februari 2013 16:41 schreef Retardo het volgende:
Release is op mijn verjaardag

Wel jammer dat het na het lange wachten slechts een ep is.

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com