IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Gorguts 12 augustus in Little Devil, Tilburg
CTTS
Usericon van CTTS
Posted 26-04-2012 14:46 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

quote:
Voor het eerst sinds geruime tijd, organiseert 013 weer eens een show in (en in samenwerking met) Little Devil. En niet zomaar een show, we hebben het hier over technische death metal pioniers Gorguts! Een exclusieve Nederlandse show in het gezelligste metalcafé op het Noordelijk halfrond.
Gorguts is een band die veel lof toegewaaid krijgt. Terecht: met hun debuutalbum ‘Considered Dead’ wierpen ze zich op als pioniers van technische death metal. Maar wat de band vooral zo goed maakt, is dat ze zich per album evolueren. Zo was 1993-opvolger ‘The Erosion Of Sanity’ technischer en experimenteler en staat het derde album ‘Obscura’ zelfs te boek als een klassieker in de death-metal. Na een wervelende show op Neurotic Deathfest 2012, konden we niet anders dan ze weer naar 013 te halen. Gaat dat zien!

In het voorprogramma staat de Nederlandse metalband Drown The Moth. Ze stonden al vaker in 013 en maakten toen indruk. Dit is dan ook niet zomaar een band, maar bevat onder andere (oud-)leden van Textures en Dodecahedron. Ze combineren een hardcore metal geluid met death metal invloeden, zonder te verzanden in deathcore.

Zaal open: 15:30 uur
Aanvang: 16:30 uur
Tickets: € 10,00EX. SERV. KOSTEN
Verkoop: START 28-4-2012

Optreden op Neurotic was erg tof, waarschijnlijk hier wel bij aanwezig dus.

Brent_
Usericon van Brent_
Posted 26-04-2012 14:52 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Gorguts in de LD? Wow...

Edit:

Whoops iets te snel gelezen, in 013 gewoon dus. Maar in samenwerking met LD.

[Dit bericht is gewijzigd door Brent_ op 26-04-2012 14:54]

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 26-04-2012 14:58 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Nou, verkeerd gelezen... Het staat er totaal onduidelijk In de titel staat LD, net als onderaan (Locatie: Little Devil). In de tekst staat echter "naar 013 halen" e.d.

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 26-04-2012 15:00 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Lekker vaag

verstikking
Usericon van verstikking
Posted 26-04-2012 15:04 by verstikking Wijzig reactieProfiel van verstikkingQuote dit berichthttp://www.facebook.com/thedevilsthirdband

Het is in de Little Devil. Op de 013 site staat "Lokatie: Elders". Maar niet gemakkelijk uit die tekst te halen nee

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2012 15:06 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

"...in (en in samenwerking met) Little Devil"

Duidelijk genoeg lijkt mij

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-04-2012 15:08 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Jezus, Gorguts in de Little Devil

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-04-2012 15:11 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 15:06 schreef Hub de Gallier het volgende:
"...in (en in samenwerking met) Little Devil"

Duidelijk genoeg lijkt mij

Nee.

"Na een wervelende show op Neurotic Deathfest 2012, konden we niet anders dan ze weer naar 013 te halen. Gaat dat zien!

In het voorprogramma staat de Nederlandse metalband Drown The Moth. Ze stonden al vaker in 013 en maakten toen indruk."

"weer naar 013 halen" is niet hetzelfde als "voor het eerst in LD neerzetten"

"Ze stonden al vaker in 013" suggereert dat ze er wéér gaan staan, wat dus niet zo is.

Dus, de tekst is niet duidelijk, maar het lijkt toch LD te zijn. En vet dat ze Gorguts hebben

Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy.

Hub de Gallier
Usericon van Hub de Gallier
Posted 26-04-2012 15:15 by Hub de Gallier Wijzig reactieProfiel van Hub de GallierQuote dit bericht

De eerste regel is genoeg om te begrijpen
Maarre, gaaf dat Gorguts komt, heb ze nog nooit gezien en de beide eerste 2 albums zijn toch wel erg gaaf!

Hub de Gallier RIP 17-03-2013

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-04-2012 15:19 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 15:15 schreef Hub de Gallier het volgende:
De eerste regel is genoeg om te begrijpen

Als je alleen dat leest is het duidelijk, ja Teksten die zichzelf echter later tegenspreken zijn onbetrouwbaar, en de eerste regel dus ook.

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 26-04-2012 15:51 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Tja, met weer naar 013 halen wordt niet de zaal 013 bedoelt, maar weer naar postcode 013 halen. Beetje verwarrend om dat zo te schrijven

Myth of Fury
Usericon van Myth of Fury
Posted 26-04-2012 15:53 by Myth of Fury Wijzig reactieProfiel van Myth of FuryQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/Born-Of-Flames/585496181490059

Netnummer bedoel ik natuurlijk..

Ascendant Grotesque
ಠ_ರೃ
Posted 26-04-2012 15:56 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Dat is zeker verwarrend, ja, omdat het dan ook zo zou kunnen zijn dat heel Tilburg (/netnummer 013) weer eens een show in (en in samenwerking met) Little Devil organiseert

BVT
Usericon van BVT
Posted 26-04-2012 16:59 by BVT Wijzig reactieProfiel van BVTQuote dit berichthttp://www.nototherwisespecified.nl

desalniettemin, wel vet!

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-04-2012 17:40 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Ze combineren een hardcore metal geluid met death metal invloeden, zonder te verzanden in deathcore.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-04-2012 17:56 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

inderdaad, want wat ik me herinner van Drown The Moth is dat het noch "hardcore-metal", noch death metal is. Eerder een Textures met iets meer 'core'-invloeden en iets minder synths.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-04-2012 18:00 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Heb nog nooit van die band gehoord, maar hoeveel promofolders ik al niet gelezen heb van bands die 'hardcore mixen met death metal, zonder te stranden in deathcore'...

Hexegot
Usericon van Hexegot
Posted 26-04-2012 18:20 by Hexegot Wijzig reactieProfiel van HexegotQuote dit bericht

Zag ze vorig jaar als voorprogramma van Exivious. Méér dan overtuigend, als je tenminste van het Textures/Cilice/mathmetal-core-genre houdt.

Daops
Usericon van Daops
Posted 26-04-2012 19:25 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Eén van de oer-death metal bands. Geen idee wat ze tegenwoordig doen, maar waren altijd bovengemiddeld goede muzikanten. Jeugdsentiment, en dat op 10 min lopen, present

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-04-2012 21:33 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Lekker handig om dit weer in Tilburg neer te zetten

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 26-04-2012 21:36 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

quote:
Op 26 april 2012 18:00 schreef BenKnuckles het volgende:
Heb nog nooit van die band gehoord, maar hoeveel promofolders ik al niet gelezen heb van bands die 'hardcore mixen met death metal, zonder te stranden in deathcore'...

Gelukkig weet je zelf dus niet hoe dom je nu klinkt; ignorance is you. Je hoeft niet altijd iets te vinden... liever niet zelfs.

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-04-2012 22:10 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Ik hoef altijd iets te vinden. Zo vind ik jou een lekker dier

Daops
Usericon van Daops
Posted 27-04-2012 10:16 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2012 21:33 schreef Mortis Rex het volgende:
Lekker handig om dit weer in Tilburg neer te zetten
Ligt dat aan de Tilburgse boekers, of desinteresse/onvermogen elders?

www.progpower.com "Ik woon zelf buitenaf maar van mensen uit plaatsen waar wel Moslims wonen proef je de angst. Sommigen durven geen karbonade of schnitzel op de BBQ te gooien uit angst voor ruzies."

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 27-04-2012 10:19 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 27 april 2012 10:16 schreef Daops het volgende:
desinteresse/onvermogen elders?

dát en wellicht dat de datum er ook wat me te maken heeft.

Daops
Usericon van Daops
Posted 27-04-2012 10:32 by Daops Wijzig reactieProfiel van DaopsQuote dit bericht

Vandaar waarschijnlijk ook de keuze voor de Little Devil. Eerder een volle bak.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com