|
Auteur: |
|
|
Sommige tour packages schrijven al historie voor dat de eerste show van de desbetreffende tour gespeeld is, simpelweg door een geweldige en niet verwachte line-up. We hebben het hier over twee metal giganten die beide in hun eigen stijl aan de absoute top staan. Thrash Metal veteranen KREATOR, brachten met de release van "Endless Pain" in 1985 bijna geheel zelfstandig Duitsland op de kaart als Thrash natie en gingen hier de jaren die volgende gewoon mee door om zo vele subgenres te beinvloeden met hun eigen sound. De band zal hun nieuwe album "Phantom Antichrist" presenteren tijdens deze tour en de avond komen afsluiten met zowel oud als nieuw werk. Death Metal legende MORBID ANGEL is eveneens co-headliner, en is één van de (voor velen dé) grootste Death Metal bands die er op deze aardbol rond loopt. Klassiekers als Altars of Madness, Blessed Are The Sick en Covenant zijn niet uit welke Metal collectie dan ook weg te denken. Heden ten dage overschrijdt Morbid Angel nog steeds menig grens, en maakt daar mee zowel vrienden als vijanden. Één ding is zeker, samen met Kreator staan er vanavond twee echte Metal zwaargewichten op het podium. En dan zouden we bijna NILE vergeten, een band die enkele jaren geleden als headliner in Romein zou staan maar door geteisterd werd door de sneeuw en hierdoor die avond Leeuwarden niet op tijd kon halen, vanavond de herkansing. Death Metal met invloeden uit het oude Egypte, de band heeft op haar eigen manier weer vele andere bands beinvloed met hun met samples doorspekte en zeer technische Death Metal. Deze ongelovelijke line-up wordt compleet gemaakt door de Californische Thrashers FUELED BY FIRE, die het ware 80's gevoel doen wederkeren, de perfecte opener voor een geweldige zondagmiddag. Let op: dit concert vindt niet in Romein plaats, maar in Schaaf Citytheater, Breedstraat 48, 8911GJ, Leeuwarden. Deur open: 16.30 Entree: €30,- Tickets: http://poppodiumromein.nl/index.php/tickets |
|
A.s. zondag alweer, eerst Eindhoven Metal Meeting en dan zo door naar een dag met Kreator en Morbid Angel. Er zijn mindere weekenden! |
|
Ik ga zaterdag in Stuttgart even heen. |
|
Vet man! But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Zullen we even roken trouwens? |
|
Ja goed plan! Zaterdag inderdaad ook maar even heen But there is no real me: only an entity, something illusory................ |
|
Zin in! spelfout weggehaald... |
|
mooi feestje, maar niet aanwezig. Iets te dicht op de Eindhoven metalmeeting. De maandag erna ook al naar Muse in de Ziggo dome |
|
Blargh! [Dit bericht is gewijzigd door Mortis Rex op 15-12-2012 21:58] Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Zijn er nog genoeg tickets aan den deur verkrijgbaar morgen? Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
quote: Oh nee toch niet. |
|
quote: maakt niet uit hoor. Ik ook niet. |
|
quote: Jawel, maar kom op tijd. |
|
Verkocht... [Dit bericht is gewijzigd door bloodcorpse op 16-12-2012 16:25] Wie is toch die man die elke zondag het eigen vlees komt snijden! |
|
Aanwezig! ..."Do you know what "nemesis" means? A righteous infliction of retribution manifested by an appropriate agent. Personified in this case by an 'orrible cunt... me. |
|
Zin in Nile zometeen! bub |
|
Zal vast nog niet uitverkocht zijn wel? Hoop op tijd te zijn voor Nile Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Dat was een vette avond, Fueled by Fire voor mij de verrassing, wat een band, en wat een leuke gasten ook, heerlijk mee geouwehoerd. Nile vond ik zaaddodend saai, Morbid Angel vanaf de zijkant geloerd, niks mis mee, maar Kreator was toch wel het hoogtepunt. Ik heb mindere zondagen beleefd. spelfout weggehaald... |
|
Leuke avond...hoewel het geluid soms wel kut was. Met name (helaas) bij Nile en Morbid Angel. Bij de snelle blasts werd het geluid soms een brij en bij de midtempo stukken kon je alles weer wat volgen. Jammer. Bij MA had Trey bij het eerste aantal nummers ook nog eens een verschrikkelijke piep in zijn gitaar. Speaking about Trey...waar is zijn satan's kruis tattoo gebleven? Kreator was de band van de avond...Mille zijn stem klonk als een afgaande sirene en de hele band speelde superstrak met een degelijk geluid. Yli-Sirniö vind ik op het podium echter geen uitstraling hebben. Een goede gitarist, absoluut maar iets meer show mag toch wel. [Dit bericht is gewijzigd door Bub op 17-12-2012 12:02] bub |
|
Ja , die feedback bij Trey was belachelijk. Die heeft echt een roadie van niks . Zat maar in de weer te zijn met draadjes en weet ik al niet wat . Maar toen Trey na drie kwartier een andere gitaar nam ( 7 string ) was de feedback opeens over . Waar zou het dan aan gelegen hebben ? Wel driekwart van de Morbid Angel show verpest . Geluid was echt niet om aan te horen en Trey die dan weer wel en dan weer niet zat te spelen . Zelfs David Vincent maakte er opmerkingen over. Kreator had het beste geluid van de avond . Nile was supervet en Fueled by Fire een geweldige old school thrash opener. Leuk die new thrash bandjes ( zoals Havok , BBB , Warbringer etc . ) . Was volgens mij niet uitverkocht , maar wel een goede opkomst . |
|
Vreselijke feedback-piep idd! Heeft het Morbid Angel optreden wel deels verknald imo, pas na de korte pauze en een andere gitaar voor Trey was het opgelost... Toch genoten van klassiekers als Fall from Grace, Lord of All Fevers and Plagues, Pain Divine, Where the Slime Live en God of Emptiness! Nile was goed te doen, geluid was eigenlijk best goed waar ik stond. Wel iets teveel nieuwe nummers, want At the Gate of Sethu doet me erg weinig moet ik zeggen. Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen. |
|
Dat laatste mag ook wel over Kreator gezegd worden; het duurde ruim 40 minuten voordat er eindelijk eens een oud nummer gespeeld werd. Nieuwe Kreator nummers klinken mij iets te vrolijk en melodieus en toen de set eindelijk boeiend werd had ik er eigenlijk al geen zin meer in. Na de extremiteiten van Nile en Morbid is Duitse melo-thrash sowieso een anti-climax en drummer Ventor is als een waxine lichtje in een storm vergeleken bij het explosieve drumwerk van Yueng en Kolias imo. Grappig ook dat van die drie Ventor degene is die het hardst moet zweten achter de drums... oude man. Jammer dat Nile en Morbid minder geluid hadden; bij Nile was het erg storend omdat hun muziek sowieso moeilijker is om te volgen. Bij Morbid kon ik er wel mee leven, nooit echt een audiofiel geweest en ik hoor toch altijd al een piep vanwege mijn gehoorbeschadiging. Prima zondagje gehad zo. @Deathwish Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Ik ga het zaterdag nog maar eens bekijken in Oberhausen, Leeuwarden ging me (zeker na EMM) toch echt te ver :') Black seeds of bunny! |
Index / Concerten |