|
Auteur: |
|
|
Ne Obliviscaris heeft met Portal Of I sinds vorige maand hun debuut uit, na een demo uit 2007. Australische Avantgarde Black Metal al zit er veel meer in. Band leren kennen door de erg lovende review op Lords Of Metal. Niet de beste referentie, maar ik kan me voor een keer erg goed in de review vinden. http://www.lordsofmetal.nl/showreview.php?id=21819 [Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 02-06-2012 12:46] |
|
Score: 95/100 Da's niet mis. Lijkt me de moeite van het proberen wel waard. |
|
Zelf beschrijven ze zich blijkbaar als "Progressive/extreme/melodic metal (with violin)". |
|
Erg sterke band! Check (imo) vooral Forget Not (liefst de demo versie) en And Plague Flowers the Kaleidoscope. http://www.youtube.com/watch?v=g8PNAyN5quM http://www.youtube.com/watch?v=aMorAdnCixg |
|
Forgot Not is hier ook liefhebber ondertussen |
|
Een HD live video: Deze band moet eens snel naar Nederland komen! |
|
De derde plaat (Urn) komt eraan, hier is een nieuwe track: Weinig nieuws onder de zon. Ik blijf de cleane vocalen van de violist aan de zeikerige kant vinden, die zouden van mij weg mogen. De baspartijen zijn trouwens van Robin Zielhorst. Ik merk wel dit soort progressieve metal me de laatste tijd vrij weinig doet. Bij Citadel en Portal of I is het ook al weer een tijd geleden dat ik ze heb gedraaid. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 28-07-2017 17:03] |
|
Wel wat leuke losse nummers. Het en der. Enzo. When your people matter, menstrual health matters |
|
Dat is black Fusion. Nu vind God jou stout. |
|
Koorknaapje Fusion heeft de teksten gescand. Het valt best mee. En ik gooi er wat weesgegroetjes tegenaan. When your people matter, menstrual health matters |
|
Braaf! |
|
Hiphoppers diggen dit ook. The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
quote: Die solo's van de gitaar viool om en om zijn erg tof, kan me niet herinneren zoiets eerder gehoord te hebben. Er wordt wel erg goed gemusiceerd, zeg! Die baspartijen, ja. Maar die drumpartijen klinken ook super gaaf. Die cleane zang is wel een dingetje. De man kan absoluut zingen, maar ik vind het geen fijne stem om naar te luisteren. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:Metalbarbaar! Geen "Perfect Symmetry" van Fates Warning in huis?! When your people matter, menstrual health matters |
|
Echt dit is een totaal saaie overschatte band. kijk ons eens 'moeilijk' doen om het 'moeilijk' doen. Geeuw gaap gaap. Echte nummers kunnen ze niet schrijven. |
|
quote: Nog nooit gehoord zelfs. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Metalbarbaar. Nou ja, het is wel ubergaye prog met ubergaye hoge zang enzo. Maar wel erg goed. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik ben niet zo van het technische gedoe. Een liedje gaat wel, maar een hele plaat. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
Dat idee had ik al n beetje ja When your people matter, menstrual health matters |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world. |
|
Wat is hier avantgarde black aan? Dit is toch gewoon prog? Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote: Ja, dat vraag ik mij dus ook af Mij doet het vooral denken aan de progressive/technical death metal band Obscura, maar dan met cleane vocals en ondersteunt door een viool. [Dit bericht is gewijzigd door Steel Jaw op 26-01-2023 21:46] |
|
Bij avantgarde black denk ook ik aan iets anders... neemt niet weg dat dit een zeer puike plaat is. Wat mij betreft jaarlijst materiaal |
Index / Heavy Metal |