|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Klopt... ongeveer hetzelfde als met grind muziek |
|
Dusk... vond ik anders helemnaal niks mis mee Black seeds of bunny! |
|
quote: Klopt helemaal! Boeiender |
|
quote:Ik vond de eerste drie albums van Cradle nog echt gaaf, daarna werd het voor mij al minder interessant, hoewel ik de albums nog wel heb. Heb ze destijds in Vera gezien toen Dusk net uit was, en dat was idd best gaaf toen. Ook daarna nog wel weer eens live gezien ten tijde van Cruelty en zo, en ook toen waren ze nog best de moeite waard eigenlijk om live te zien. |
|
Heb een hele hoop bootlegs nog uit die tijd, en inderdaad, de live opnames van toen zijn niet al tijd van even beste kwaliteit qua audio maar qua bandperformance om je vingers bij af te likken. Ik vrees ook weer dat Cradle of Filth, nu ze weer met zo'n uitgebreide package gaan touren er niet veel meer dan de standaard nummers zal worden gespeeld en de paar singles van de nieuwe plaat die in oktober uitkomt. |
|
Zit te twijfelen hier...Wil CoF nog steeds in een zaal zien. Voorprogramma ziet er ook oke uit. Hoop alleen niet dat CoF alleen nieuw materiaal speelt... |
|
Als je van de recente festival-shows op internet uitgaat, zouden ze ook oud materiaal moeten spelen. Ik laat me verrassen in Lwd |
|
quote: Ga er maar niet vanuit. Zal een hele standaard set worden. Openen met de eerste twee tracks van het nieuwe album, Frost on Her Pilow komt ook wel voorbij, en natuurlijk de rits aan klassiekers. Ze spelen 70 minuten dus ik verwacht niet al te veel. Wel zin om naar leeuwarden te gaan! |
|
quote: Vuurspuwend, met drumstel en mes. Is weer eens wat anders dan een pepermuntje. Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt... |
|
Morgen maar effe in Ljouwert kijken, toch vooral voor Rotting Christ, hoewel ik ook wel nieuwsgierig ben naar Cradle... spelfout weggehaald... |
|
Hopelijk zijn er nog kaartjes aan de kassa als de zaal open gaat. Beschik hier niet over een printer dus hoop binnen te komen. |
|
ben benieuwd, straks naar het Haarlemse, eens zien hoe het wordt.. Vind ik ook niet |
|
Ik laat het toch maar aan me voorbij gaan... |
|
Same here, was allang blij dat Dark Funeral het voor me kon overstemmen op Wacken, want het was echt huilen met de pet op Black seeds of bunny! |
|
quote: Ja hoor, er zullen nog tickets aan de kassa verkrijgbaar zijn, mits je niet te laat aan komt. |
|
Denk dat ik er rond half 7 wel ben. Is wel op tijd genoeg of niet? |
|
Gisterenavond (Patronaat) was wel aardig. Niet uitverkocht (denk voor 80 a 90% vol). Opvallend dat CoF anno 2012 zelfs een zaal met een capaciteit van 500 pp niet meer vol krijgt. De avond begon een uur later dan gepland (geen idee waarom) en eindigde uiteindelijk een half uur tot drie kwartier later dan gepland, tot grote spijt van de bezoekers die met het OV waren gekomen... De ingelopen tijd van 15, 30 min. was helaas niet te danken aan kortere pauzes, maar kwam doordat de bands (volgens mij) minder nummers speelden dan gepland. Zo mocht Darkend (It.) maar 2 of 3 nummers spelen... Sneu, maar bepaald niet erg - het stelde weinig voor (het was meer 'blackmetalbandje spelen'); bovendien was het geluid zeeeer matig (beide gitaren waren nauwelijks te ontwaren). De geluidsmensen wisten vervolgens ook (een groot deel van) het optreden van Rotting Christ vakkundig om zeep te helpen - erg jammer. Gelukkig was het geluid bij God Seed wel acceptabel (na diverse malen ingrijpen door Ghaal). Imposant optreden. Black metal zoals black metal gespeeld hoort te worden. Duister, hard en onbewogen - en met corpse paint uiteraard . De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat mijn aandacht na een half uur wel wat begon te verslappen. CoF tenslotte was amusant. Ik had ze nog nooit gezien, dus ik kan niet vergelijken. Niet echt mijn ding (vooral dat hoge gekrijs van Dani F. niet), maar heb toch genoten. Ze speelden naar mijn mening overtuigend en strak. In elk geval blij dat ik ze een keer gezien heb. 100% anti-Kvelgeest |
|
Geludi viel me inderdaad erg tegen, bij zowel Rotting Christ, God Seed als Cradle of Filth vielen sommige instrumenten (met name gitaar) een paar keer weg. Verder wel genoten. Het begon trouwens zo een tijd later omdat Cradle of Filth met ruim 8 uur vertraging aan was gekomen (busmaatschappij in Engeland kwam zo laat pas). Ze konden ook maar kort soundchecken (tijdens dat het publiek als in de zaal stond moet CoF nog soundchecken). Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn! |
|
Darkend moet idd nog wat oefenen, was ook niet echt strak, maar misschien kwam dat door het slechte geluid. De zang was wel oké. Rotting Christ had hetzelfde probleem: slechte geluidsman/vrouw. Prima inzet verder. God Seed had ik nog nooit gezien maar was goed te doen. Leuke 'lichtshow' en regelmatig verdween de hele band uit zicht vanwege de rook. Wat een overactieve bassist trouwens . CoF had ik ook nog nooit gezien. Na alle verhalen vielen ze me reuze mee. De 1e 3 nummers vond ik wat minder qua zang maar daarna ging het beter. Ze speelden gelukkig ook 'Funeral in Carpathia', het enige (en daarmee ook leukste) CoF nummer dat ik ken Gelukkig met de auto heengegaan. OV was echt balen geweest. Zaal liep al leeg tijdens CoF omdat het allemaal behoorlijk uitliep. Hatsjikidee! |
|
Geluid was ronduit kut.. Eerste band inderdaad overbodig, Rotting Christ vermoord door de geluidssukkel, Bij God Seed was het in eerste instantie ook erbarmelijk, maar zoals al aangegeven, dankzij meermaals ingrijpen was bij de laatste twee nummers (!!) het geluid eindelijk goed. Cradle al vaker gezien, en mijn eerste optreden was ten tijde van Dusk in Vera Groningen. Ik had vooraf al op youtube gekeken hoe de optredens van CoF de laatste tijd waren, dat viel me allemaal vies tegen, slecht, uit de maat, etc. Maar ik vond het in Haarlem alleszins meevallen! Dani was niet de arrogante lul die hij wel vaker pleegt te zijn, het was een goed optreden, naar mijn mening. Ik heb ze stukken minder meegemaakt. Het was geen Vera, Groningen, maar een goeie comeback? Ondertussen zag ik wel dat er al twee optredens van de tour zijn gecancelled. Benieuwd wat er nu weer aan de hand is.. Vind ik ook niet |
|
http://www.youtube.com/watch?v=irlzi9J2aig Dit klinkt wel goed, vind ik. Blijkbaar was het geluid boven in de zaal een stuk beter dan beneden. Shows zijn gecancelled omdat er geen genoeg kaarten zijn verkocht (Gothenborg en Montpellier). Er is wel een show in Letland toegevoegd. [Dit bericht is gewijzigd door Impaler Lord op 09-11-2012 10:12] Fools who long for the Day of the Lord, what will the Day of the Lord mean to you? It'll be Darkness, not Light. It'll be as when a man runs from a lion and a bear meets him. The Day of the Lord is indeed Darkness, not Light. A Day of Gloom with no Dawn! |
|
quote: Cancellen omdat er niet voldoende kaarten zijn verkocht: een absolute no no richting tour agent en band. Unkraut verdirbt nicht - Wer schlecht ist der stirbt nicht |
|
quote: tja.. Zie het als een uitdaging, overtuig het publiek, win ze terug.. blijkbaar is er in Riga wel vraag Vind ik ook niet |
|
Was goed te doen gisteren, zeer goed gemutste bands en een prima geluid! |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Concerten | Vorige pagina | Volgende pagina |