IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Hour of 13
Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 07-06-2012 10:58 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ik had het kunnen weten, nog geen topic op ZM over deze erg goede traditionele doomband.

Amerikaanse band gevormd rond Chad Davis, die alle instrumenten voor zijn rekening neemt. Zanger is nog steeds Phil Swanson, al had hij geleoof ik al meedere malen de band verlaten.

Full-lengths:

Hour of 13 2007

The Ritualist 2010

333 2012

Het debuut vond ik erg goed, het 2de album ietsje minder. Ben nu de nieuwe plaat aan het beluisteren en die bevalt weer erg goed. Beter dan de nieuwe Candlemass bijvoorbeeld. Nog meer liefhebbers?

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 07-06-2012 15:34 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

Wie denk je?

Ben het met je eens dat de eerste beter is dan de tweede. Wat ik van de nieuwe gehoord heb, bevalt hij me beter dan de tweede.

Al met al lekker band al vind ik dat Hour Of 13 in het algemeen en Phil Swanson in het bijzonder wel wat overgewaardeerd wordt door veel mensen.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 08-06-2012 8:15 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Ja ik ken ook zo'n Swanson worshipper, maar niet alles is goed van hem. Seamount was live ook maar matig.

Sar'Goth the Warlock
Usericon van Sar'Goth the Warlock
Posted 08-06-2012 19:09 by Sar'Goth the Warlock Wijzig reactieProfiel van Sar'Goth the WarlockQuote dit bericht

Zeker een hele gave band, een v/d betere van de nieuwe wave of doom bands zeg maar. De gitaar solo's vind ik subliem en een geweldige (schelle) sound hebben. Doet me altijd denken aan Count Raven, die zijn ook zo heerlijk. Echt fuck doom zonder gitaar solo's

Northward
Usericon van Northward
Posted 08-06-2012 22:06 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

Hour of 13 is niet helemaal mijn ding, maar een van de zijprojecten van die Chad is wel echt goed. Mountain of Judgement, aanrader voor liefhebbers van psychedelische doom / spacerock... in die richting.

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 12-06-2012 16:00 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Muziek is wel leuk, de matige zanger verprutst het voor de band.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 13-06-2012 15:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Komt '333' nog uit op vinyl? Niet dat de hoes zo mooi is...

Marcel H.
Usericon van Marcel H.
Posted 13-06-2012 15:40 by Marcel H. Wijzig reactieProfiel van Marcel H.Quote dit berichthttp://www.lordsofmetal.nl

quote:
Op 13 juni 2012 15:13 schreef Mark Z het volgende:
Komt '333' nog uit op vinyl? Niet dat de hoes zo mooi is...

Afgrijselijk die hoes
Maar wil 'm zelf ook op vinyl om zo de vinylverzameling compleet te houden.

Yesterday is dead and gone, tomorrow is out of sight.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 26-10-2012 14:17 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Eyes Like Snow brengt '333' uit op vinyl. Helaas nog niet bekend wanneer. Zal vast begin volgend jaar, op tijd voor de Europese tour. Hopelijk ben ik er ook bij op Doom Shall Rise.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com