IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Zwarte Cross 2012 Vorige pagina | Volgende pagina
Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 23-07-2012 20:30 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

quote:
Op 23 juli 2012 15:30 schreef Legion het volgende:
Toch welgeteld 2 goede optredens gezien in de Metalweide. Pain en Suicidal Tendencies.

Exodus ging nog wel. Wel was die zanger een ontzettende Jan Wouters met dat geroggel.

Wie gaat er over dat programma daar zeg? Noem het anders Golden Oldies Metal weide

Roggelt Jan Wouters dan? Hij heeft kromme benen, dat wel.
Ik neem aan dat Aardschok ook een hand heeft in de programmering?!

100% anti-Kvelgeest

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 23-07-2012 22:47 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Hoogtepunten: Kreator, Exodus, Hell, Satan en de Heideroosjes.

Dieptepunt: Het beleid. Dat helemaal niets te drinken mee de camping op mag wist ik ondertussen (gelukkig toch gelukt om een liter sterke drank mee te smokkelen), maar dat je niet zonder shirt het terrein op mag slaat echt alles. Als de voorspellingen van Jan Smeets gaan uitkomen, zal de Zwarte Cross ongetwijfeld het eerste festival zijn waar ze werkelijkheid worden.

Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 23-07-2012 22:53 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

En dat is in driedelig pak naar een (metal)festival?

Legion
Usericon van Legion
Posted 23-07-2012 23:01 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

quote:
Op 23 juli 2012 20:30 schreef Latebloomer het volgende:
Roggelt Jan Wouters dan? Hij heeft kromme benen, dat wel.
Ik neem aan dat Aardschok ook een hand heeft in de programmering?!

Jantje kon er wat van vroeger .

Maar goed het programma is toch dramatisch te noemen.

Zou mooi zijn als ze eens wat andere mensen aannemen bij die organisatie, wie er ook over gaat.

My pain is constant and sharp. I do not hope for a better world for anyone. In fact I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape

faceless
Usericon van faceless
Posted 24-07-2012 0:31 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

het festival opzich was weer ouderwets genieten, mja alleen die metalweide,... sorry wat een bagger, exodus was leuk, pain ook, heb nog een klein stuk van hell meegekregen, en dat was meer dan genoeg. en sonata artica wat me niet tegenviel, kreator was gewoon goed en dat was het dan...... owhja muncipal waste, ken het vrijwel niet, en voor een paar nummers best goed aanhoorbaar.
verders, wat een drama dat metal podium, zet er eens wat leuks neer, er is zoveel talent in nederland, maar elke keer worden al die oldtimers boven water gehaald.
en ook het terrein, met afstand de grootste klerezooi op het hele festival... is het zo moeilijk om een stukje te vinden wat nog enigzins normaal begaanbaar is na wat water ??

maar voor de rest, theaterweide en de bayou maakten weer veel goed, en heerlijk, biertje in de hand, mensen kijken.

Eus
Usericon van Eus
Posted 24-07-2012 7:35 by Eus Wijzig reactieProfiel van EusQuote dit berichthttp://www.metal-experience.com

Hierbij nog wat foto's van het afgelopen weekend.

Municipal Waste

Alestorm

Exodus

Within Temptation

Textures

Hell

Lizzy Borden

Doro

Sonata Arctica

Kreator

Satan

Suicidal Tendencies

De rest is te vinden op mijn website: http://www.metal-experience.com onder Photos --> Festivals!

Legion
Usericon van Legion
Posted 24-07-2012 15:08 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

quote:
Op 24 juli 2012 0:31 schreef faceless het volgende:
verders, wat een drama dat metal podium, zet er eens wat leuks neer, er is zoveel talent in nederland, maar elke keer worden al die oldtimers boven water gehaald.
en ook het terrein, met afstand de grootste klerezooi op het hele festival... is het zo moeilijk om een stukje te vinden wat nog enigzins normaal begaanbaar is na wat water ??

Dank voor deze heldere analyse. Ik heb al een keer een mailtje gestuurd naar ZC maar geen reactie gehad toen.

Dit jaar maar een mailbom vanaf 6 maanden van te voren. Of zijn er mensen met Aardschok contacten hier?

My pain is constant and sharp. I do not hope for a better world for anyone. In fact I want my pain to be inflicted on others. I want no one to escape

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 25-07-2012 23:19 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

quote:
Op 23 juli 2012 22:53 schreef Forever After het volgende:
En dat is in driedelig pak naar een (metal)festival?

Hij verwacht o.a. een verbod op roken en alcohol binnen vijf jaar.

Forever After
Fading to Black
Usericon van Forever After
Posted 25-07-2012 23:24 by Forever After Wijzig reactieProfiel van Forever AfterQuote dit bericht

Niet roken op een open grasveld?
Niet dat me dat persoonlijk raakt, maar ik zie het voordeel niet.

En als je geen bezoekers wilt moet je zeker het bier uit het assortiment halen.
Ook dit raakt me niet zo persoonlijk. Moet toch altijd rijden en dan is alcohol voor mij een no go.
Dat ene of twee biertjes dat ik dan vroeg genoeg op zo'n dag drink kan ik ook wel missen.

Maar ik denk dus niet dat dit het bezoekersaantal zal verhogen.

De Tegenpartij
Usericon van De Tegenpartij
Posted 26-07-2012 19:55 by De Tegenpartij Wijzig reactieProfiel van De TegenpartijQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

Sterker nog...

Wat een idioterie. De enige manier om een festival te overleven is het drinken van veel bier. Anders zou ik er knettergek worden.

Ranja en chocoladesigaretten. Misschien een shandy. Maar alleen als je een pasje of zo'n gekleurd polsbandje hebt.

[Dit bericht is gewijzigd door De Tegenpartij op 26-07-2012 19:55]

En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 26-07-2012 20:05 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

Volgens mij wordt het ijs niet zo heet gegeten als de soep opgediend wordt.

Boeiender

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-07-2012 20:08 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Zie bericht van nark.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 26-07-2012 20:18]

nark
Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....
Usericon van nark
Posted 26-07-2012 20:14 by nark Wijzig reactieProfiel van narkQuote dit bericht

quote:
Op 26 juli 2012 20:08 schreef bokkie666 het volgende:
En zitplaatsen.

Maar zoiets bestaat al.

De høk vrije zone ja........

Nieuwe spellin, aude spelling, coronaspelling....

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-07-2012 20:18 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Nee. Maar er ging even iets mis.

Het Flevo Totaal Festival was zijn tijd ver vooruit.

[Dit bericht is gewijzigd door bokkie666 op 26-07-2012 20:19]

Ethereal
Rawr.
Usericon van Ethereal
Posted 26-07-2012 22:47 by Ethereal Wijzig reactieProfiel van EtherealQuote dit berichthttp://www.captainalbatross.nl

quote:
Op 23 juli 2012 22:47 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Hoogtepunten: Kreator, Exodus, Hell, Satan en de Heideroosjes.

Dieptepunt: Het beleid. Dat helemaal niets te drinken mee de camping op mag wist ik ondertussen (gelukkig toch gelukt om een liter sterke drank mee te smokkelen), maar dat je niet zonder shirt het terrein op mag slaat echt alles. Als de voorspellingen van Jan Smeets gaan uitkomen, zal de Zwarte Cross ongetwijfeld het eerste festival zijn waar ze werkelijkheid worden.

De jongens van de Feestfabriek (organisatie) proberen heel hard om van dat stigma van alleen maar zatte boeren, moddergooien en vrouwen lastigvallen af te komen. Het was, naar ik begrepen heb, de bedoeling geweest dat mensen die zonder shirt het terrein op wilden werden verzocht een shirt aan te trekken, maar geen toegang te weigeren als dit niet gebeurde. Dit is door een aantal beveiligers waarschijnlijk verkeerd begrepen.. Vind het zelf persoonlijk ook overdreven, maargoed. Stigma zal ook wel nooit meer helemaal verdwijnen. Al viel het mij de eerste keer dat ik er kwam 5000% mee, vond het niveau zatte boeren net zo hoog liggen als op een willekeurig ander festival.

Verder naar mijn mening het leukste festival van Nederland.. Origineel, gedurfd, humor, sfeer, leuk! Heb zelf op het blagenparadijs en het rennerskwartier gewerkt en daarna nog een fijn inhaalslagje op het terrein gemaakt. De Bayou was erg vet, sfeervol opgezet! Ook de Dancetent was geniaal, wat een werk heeft er in die opbouw van dat podium gezeten.. Dat vind ik dan ook weer het leuke, dat ze tijd en geld besteden aan zulk soort dingen. Een ander festival had er gewoon een tent neergekwakt en klaar, maar hier niet.. Tof.

Vond de lineup van de metalweide overigens ook niet geweldig, heb het wel eens beter gezien.. Weet ook niet of ze dit zelf programmeren of de programmering overlaten aan Aardschok..

Tof om zo een weekje op te bouwen en te zien hoe er in no-time zo'n hele "stad" met een complete infrastructuur uit de grond wordt gestampt.. Volgend jaar weer!

Hi! I'm a signature virus. Please copy me into your sig to help me spread.

BrutalBas
Usericon van BrutalBas
Posted 30-07-2012 21:50 by BrutalBas Wijzig reactieProfiel van BrutalBasQuote dit berichthttp://aardschok musicmaker metalfan (revolver's)lust for life 8weekly studenten.net

Ik snap het gezeur over de metalprogrammering niet. Toegegeven, er hebben wel eens betere namen gestaan, maar er is toch wel weer veelzijdig geprogrammeerd. Met van Nederlandse bodem prima bands zoals Backfire, Deadbeat, My Propane en Tornado. En toch ook wat obscure namen als Hell en Satan. En grotere namen zoals Kreator, Exodus, Pain, Suicidal Tendencies en Doro. Zelf vond ik Municipal Waste en Dog Eat Dog goed te pruimen en zelfs Lizzy Borden viel me enorm mee. Sonata Artica daarentegen...

Ik heb me in ieder geval uitstekend vermaakt. Paar leuke bands op de metalweide, en The Bayou was erg sfeervol aangekleed en er stonden leuke bands. En verder veel rondgelopen en veel gezien. O.a. 'De sprong' gezien, wat motorstunts gekeken, The Answer in de megatent gezien evenals Heideroosjes (toch een van de laatste optredens he), enkele undercoversessies deels gezien, in het gras gelegen, Theaterweide wat kleinkunst gekeken. Zelfs op de reggaeweide was het leuk. En dat is normaal gesproken muziek die me heel snel de keel uithangt, maar ook daar was het leuk aangekleed en gezellig. En dat allemaal met uitstekend weer. Prijzen op het festival waren ook wel redelijk, dus ik denk dat ik er volgend jaar weer bij ben.

Legion
Usericon van Legion
Posted 31-07-2012 22:42 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

quote:
Op 30 juli 2012 21:50 schreef BrutalBas het volgende:
Ik snap het gezeur over de metalprogrammering niet. Toegegeven, er hebben wel eens betere namen gestaan,

Je zeurt....

Waren erg leuke bands ja voor mensen die richting de 50+ gaan.

Zou het misschien ook budget technisch zijn? Wat zou zo'n ST of Exodus eigenlijk vragen? Iemand daar een idee van?

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 31-07-2012 22:47 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Suicidal Tendencies stond laatst nog als headliner van de Persistence Tour, dus ik denk niet dat ze voor gratis aantreden. Idem voor Exodus, die best hoog aan de Thrashfest Classics tour meedeed.

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Den Bruut'n boerke
Usericon van Den Bruut'n boerke
Posted 31-07-2012 22:49 by Den Bruut'n boerke Wijzig reactieProfiel van Den Bruut'n boerkeQuote dit bericht

Zou het misschien ook budget technisch zijn? Wat zou zo'n ST of Exodus eigenlijk vragen? Iemand daar een idee van?[/quote]

Denk een dikke beurt van "TANTE RIKIE"

Jenje
The power of the riff compels me
Usericon van Jenje
Posted 01-08-2012 10:28 by Jenje (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van JenjeQuote dit bericht

quote:
Op 31 juli 2012 22:42 schreef Legion het volgende:
Je zeurt....

Zou het misschien ook budget technisch zijn? Wat zou zo'n ST of Exodus eigenlijk vragen? Iemand daar een idee van?
Je weet de line-up toch voor je er heen gaat? Dan is het toch je eigen schuld ...

Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-08-2012 10:48 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 31 juli 2012 22:42 schreef Legion het volgende:
Je zeurt....

Dat is jou mening, ik vind het juist tof dat er een hoog jaren tachtig gehalte op de zwarte cross is, lekker old school. Maar aan je naam en je avatar te zien wil je het liefst naar black metal optredens kijken en chagrijnig met je handen over elkaar voor uit staren.

Top line-up net als vorige jaren, en ik ben blij dat de organisatie er zo veel mogelijk aan doet om van dat lompe boeren imago af te komen, dat was voor mij altijd de reden om niet te gaan.

Against God and Government

Rotzak
Usericon van Rotzak
Posted 01-08-2012 10:50 by Rotzak Wijzig reactieProfiel van RotzakQuote dit berichthttp://www.meatspin.com

quote:
Op 26 juli 2012 22:47 schreef Ethereal het volgende:
De jongens van de Feestfabriek (organisatie) proberen heel hard om van dat stigma van alleen maar zatte boeren, moddergooien en vrouwen lastigvallen af te komen. Het was, naar ik begrepen heb, de bedoeling geweest dat mensen die zonder shirt het terrein op wilden werden verzocht een shirt aan te trekken, maar geen toegang te weigeren als dit niet gebeurde. Dit is door een aantal beveiligers waarschijnlijk verkeerd begrepen.. Vind het zelf persoonlijk ook overdreven, maargoed. Stigma zal ook wel nooit meer helemaal verdwijnen. Al viel het mij de eerste keer dat ik er kwam 5000% mee, vond het niveau zatte boeren net zo hoog liggen als op een willekeurig ander festival.

Verder naar mijn mening het leukste festival van Nederland.. Origineel, gedurfd, humor, sfeer, leuk! Heb zelf op het blagenparadijs en het rennerskwartier gewerkt en daarna nog een fijn inhaalslagje op het terrein gemaakt. De Bayou was erg vet, sfeervol opgezet! Ook de Dancetent was geniaal, wat een werk heeft er in die opbouw van dat podium gezeten.. Dat vind ik dan ook weer het leuke, dat ze tijd en geld besteden aan zulk soort dingen. Een ander festival had er gewoon een tent neergekwakt en klaar, maar hier niet.. Tof.

Vond de lineup van de metalweide overigens ook niet geweldig, heb het wel eens beter gezien.. Weet ook niet of ze dit zelf programmeren of de programmering overlaten aan Aardschok..

Tof om zo een weekje op te bouwen en te zien hoe er in no-time zo'n hele "stad" met een complete infrastructuur uit de grond wordt gestampt.. Volgend jaar weer!

Against God and Government

Legion
Usericon van Legion
Posted 03-08-2012 13:32 by Legion Wijzig reactieProfiel van LegionQuote dit berichthttp://

quote:
Op 1 augustus 2012 10:48 schreef Rotzak het volgende:
Dat is jou mening, ik vind het juist tof dat er een hoog jaren tachtig gehalte op de zwarte cross is, lekker old school. Maar aan je naam en je avatar te zien wil je het liefst naar black metal optredens kijken en chagrijnig met je handen over elkaar voor uit staren.

Top line-up net als vorige jaren, en ik ben blij dat de organisatie er zo veel mogelijk aan doet om van dat lompe boeren imago af te komen, dat was voor mij altijd de reden om niet te gaan.

En dit is jouw mening.
Ik wil niet naar black metal optredens kijken maar een gevarieerd programma. Dit was niet gevarieerd maar alleen oude troep. Je maakt nogal wat aannames omtrent mijn avatar.

@Jenje: Ik wist inderdaad het programma. Echter ga ik niet alleen kijken voor de metal.

Nix
Usericon van Nix
Posted 03-08-2012 14:09 by Nix Wijzig reactieProfiel van NixQuote dit bericht

quote:
Op 1 augustus 2012 10:48 schreef Rotzak het volgende:

Terwijl jij hier op ZM bij mij ook overkomt als een lompe boer.

Verder vind ik het aantal lompe boeren op de ZC best mee vallen. Ach ja, je zult er altijd een paar blijven houden.

[Dit bericht is gewijzigd door Nix op 03-08-2012 14:13]

I generally avoid temptation...unless I can't resist it.

hazelnootpasta
Usericon van hazelnootpasta
Posted 03-08-2012 14:16 by hazelnootpasta Wijzig reactieProfiel van hazelnootpastaQuote dit bericht

quote:
Op 3 augustus 2012 13:32 schreef Legion het volgende:
Echter ga ik niet alleen kijken voor de metal.

jij gaat ook brommers kieken?

Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com