IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 20/11: Swans, Doornroosje
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 28-06-2012 14:55 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Jahaaa!
Voorverkoop begint morgen, twintig euro.
HEEL blij om ze in een kleine zaal te gaan zien. Doornroosje doet ook niet heel moeilijk over stervenshard geluid, dus dat is al helemaal fijn.

quote:
Er zijn maar weinig bands in de rock geschiedenis die zoveel invloed hebben gehad op de gitaarmuziek uit jaren '90 als Swans. Zij inspireerden bands als My Bloody Valentine, Godflesh, Neurosis, Godspeed You! Black Emperor en Sunn O))), van shoegaze en post-rock tot industrial metal en drone. De 'Big Bang' die plaatsvond in New York in het midden van de jaren '80 heeft zijn sporen nagelaten in talloze projecten. Vele jaren zijn verstreken sinds Swans debuut 'Filth', en de term 'No Wave' ontstond, maar een ding is niet veranderd: de geïnspireerde vastberadenheid en geniale waanzin waarmee geluidsprofeet Michael Gira en zijn bandleden op het podium hun ritueel uitvoeren. Vergeet uw oordoppen niet want Swans behoort tot de hardste bands ter wereld.

Sir Richard Bishop vormde samen met broer Alan Bishop en Charles Gocher het trio Sun City Girls. Hij stond als lid van Sun City Girls aan de wieg van een hele nieuwe manier om met etnische invloeden om te gaan, laat geen spatje heel van politieke en muzikale correctheid en vermengt als solo-artiest flamenco, jazz en folk naar eigen inzicht. Na het overlijden van Gocher in 2007 viel de groep uit elkaar en is Richard Bishop definitief solo gegaan.Sinddien reist Bishop als een troubadour de wereld rond, maakt voornamelijk veel muziek en is verzamelaar en handelaar in occulte boeken. Na uitgebreide tournees met Bonnie 'Prince' Billy, Earth en een solo tournee eerder dit jaar, is hij nu met zijn vrienden van Swans op tournee.

[Dit bericht is gewijzigd door Greycloak op 28-06-2012 15:32]

You have time. You are doing fine.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-11-2012 12:18 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Schopje voor Bastianus.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 19:55 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Benieuwd of ik nog bekenden tegenkom. In mijn vrienden- en kennissenkring is er werkelijk niemand die Swans trekt. Misschien gaat onze bassist nog mee, maar die moet eerst toestemming krijgen van zijn vrouw.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 19:56 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ah, krijg zojuist de afmelding. Mooi, dan maar alleen.

Het radicale feminisme is niet eens een lachnummer meer: het is een karikatuur van een parodie op een klucht.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 06-11-2012 20:09 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Hoef ik tenminste geen grotemensengesprek te onderbreken als ik je een pils toesteek.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 20:10 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Niks pils. Ik ga met de luxewagen. Maar een colaatje stel ik altijd op prijs.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 06-11-2012 20:12 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Ik verwacht trouwens ook nog wel wat volk uit de bloeitijd van wave en no-wave, jaar of vijfentwintig terug. Toen ik zelf ook nog als een soort vleermuis rondstiefelde.

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 19-11-2012 16:24 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden.

Jolly Roger 666
Usericon van Jolly Roger 666
Posted 19-11-2012 18:16 by Jolly Roger 666 Wijzig reactieProfiel van Jolly Roger 666Quote dit bericht

Huh Huh... Zwans.

Ja hoor...

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 19-11-2012 18:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Hard zin in ondertussen!

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 19-11-2012 21:25 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 19 november 2012 16:24 schreef intothevoid het volgende:
Ik begin al een beetje zenuwachtig te worden.
Een beetje gezonde kriebel is er wel.

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 0:58 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Helaas, onderweg naar Swans ging er het één en ander mis waardoor ik het concert heb moeten missen. Ik was de bestuurder die met de schrik vrijkwam.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/12062079/Auto-over-de-kop-op-A73-bij-Beuningen.ece

bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 21-11-2012 1:04 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Niet best. Gaat het een beetje?

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 7:31 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

Best. Beetje onrustig geslapen, de geleiderail nog regelmatig voorbij zien komen. Veel geluk gehad, dat wel.

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 21-11-2012 7:39 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:
Op 21 november 2012 7:31 schreef bastianus het volgende:
Best. Beetje onrustig geslapen, de geleiderail nog regelmatig voorbij zien komen. Veel geluk gehad, dat wel.

Nu zeg je het zelluf!

Boeiender

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 10:03 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 7:39 schreef MR. N het volgende:
Nu zeg je het zelluf!

intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 21-11-2012 10:11 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 0:58 schreef bastianus het volgende:
Helaas, onderweg naar Swans ging er het één en ander mis waardoor ik het concert heb moeten missen. Ik was de bestuurder die met de schrik vrijkwam.

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/nijmegen/12062079/Auto-over-de-kop-op-A73-bij-Beuningen.ece

Jezus, gast. Blij dat je er zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.
Swans was een beetje het sonische equivalent van een auto-ongeluk. Holy shit, wat een show.

De Ulk
Ulkamania!
Usericon van De Ulk
Posted 21-11-2012 10:58 by De Ulk Wijzig reactieProfiel van De UlkQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2012 19:55 schreef bastianus het volgende:
Benieuwd of ik nog bekenden tegenkom.

En? Was het een bekende?

Bareuh...

bastianus
Usericon van bastianus
Posted 21-11-2012 11:50 by bastianus Wijzig reactieProfiel van bastianusQuote dit bericht

quote:
Op 21 november 2012 10:58 schreef De Ulk het volgende:
En? Was het een bekende?

[Dit bericht is gewijzigd door bastianus op 21-11-2012 11:50]

Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 21-11-2012 18:59 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Oei! Gelukkig ben je er goed vanaf gekomen. Sterkte! Jammer dat je een geniaal optreden gemist hebt ook overigens. Wat een gigantisch hoog heersdichtheidsgehalte zeg.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com