|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
Ik wil die ijs bol nou niet echt een planeet noemen hij heb iets meer als 1124 km als door snede. Maar wie weet wat ze er mee in de toekomst kunnen [Dit bericht is gewijzigd door Shadow_Smile op 08-10-2002 21:23] Wiegen Meister ! |
|
Ik was wel een beetje verbaasd, dat men daar dus al jaren heeft naast gekeken.. In ons eigen zonnestelsel Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Hij staat een beetje ver weg heh En er zijn zoveel kanten die je op kan kijken dat ik het niet vreemd vind dat ze nu weer iets nieuws hebben gevonden.. |
|
quote: Door vervorming die onstaat door de dampkring enzo, was het niet goed zichtbaar, maar nu ze met de hubble telescoop hebben gekeken, zijn ze er toch uit dat het er echt is, en hebben ze de middenlijn kunnen bepalen. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Het is trouwens geen nieuwe planeet, hij stamt uit het begin van het onstaan van het heelal, hij is alleen net ontdekt. Als pluto rond deze tijd pas ontdekt was, zou het ook geen planeet geweest zijn, ook omdat ie daar eigenlijk te klein voor is. Je voelt de bas in je buik trappen, je voelt de hogen in je muil klappen |
|
Wetenschappers waren al jaren op zoek naar dit hemellichaam 'vlak' achter Pluto (wat zelf ooit een komeet is geweest, maar niet heeft weten te ontsnappen aan de zwaartekracht van onze zon), omdat Pluto een wel erg vreemde baan om de zon vertoont. Dat 'onzichtbare' hemellichaam werd al die tijd al Nibiru genoemd, de 10 planeet van ons zonnenstelsel. Meer info o.a. op http://www.ancient-astronaut.com/planetx.htm [Dit bericht is gewijzigd door Darkzone op 09-10-2002 15:58] Bring The People Together |
|
Wat gaat er nu met pluto gebeuren Houden we hem nu als planeet of schrappen we hem Ocharme de kindjes die nu juist hun planeten leren op school |
|
quote: Oh en ze zullen nog wel veel meer niet zien hoor "in ons eigen zonnestelsel" is nog steeds een bijna niet voor te stellen afstand, ondanks het feit dat allerlij lui net doen alsof het een hink-stap-sprong is. |
|
Tja, het blijft toch eigenlijk 'vlakbij'. Nu stel ik me toch (meer) vragen bij de speculaties die gebeuren over zwarte gaten en quasars die we in de verte menen te zien, terwijl we zelfs ons eigen zonnestelsel niet kennen. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
ik blijf het altijd verwonderlijk vinden hoe ze het bestaan van die dingen al kunnen voorspellen zonder dat een mens zoiets ooit gezien heeft.... REMEMBER: BE NOT NICE TOO ARE LIKE SATAN!!!! SATAN WIL KILL YOU DEAD! |
|
quote: Nou, voorspellen is er niet bij hoor! Is toch echt puur wetenschappelijk. Toen men zo'n 250 jaar geleden Uranus ontdekte en zijn baan om de aarde had berekend, kwam men tot de ontdekking (toen al!) dat er ergens - nog verder van de zon vandaan - nog een planeet moest zijn vanwege diens aantrekkingskracht die de ellipsisch baan om de zon van Uranus aantaste. Daardoor werd een kleine 100 jaar later de planeet Neptunus ontdekt. En hier weer hetzelfde verhaal, wat tot de ontdekking van Pluto lijdde in 1930. Wat weer resulteerde in een verdere zoektocht, naar Planet X aka Nibiru.... Bring The People Together |
|
quote: Zoek niet langer! Best interresant zo'n ontdekking trouwens... "Daarna vertrekken ze voor hun zaken en ook vaak naar feesten, gewapend en al. Dag en nacht doordrinken wordt niemand tot schande aangerekend." "Hun gewone drank is een brouwsel van gerst of tarwe, vergist op een soortgelijke manier als wijn." |
|
quote: maar jij kent toch astrologie he?hoe reageert een astroloog hierop? moeten oude berekeningen verworpen worden ?(serieus bedoelde vraag) |
|
nieuwe planneet en wat worden wij daar rijker/blijer van? Je moeder. |
|
quote: niks. |
|
daarom, gaan daar al die miljoenen heen om ons misschien ooit daar te kunnen vestigen ofzo die miljoenen kunnen ook besteed worden aan ONS milieu... uhmz miljarden bedoel ik... Je moeder. |
|
quote: Goeie vraag! Ik weet het antwoord niet.. Not all who wander are lost. - JRR Tolkien |
|
Who cares about een nieuwe planeet? Word lid van het Aards Blok, Eigen Planeet Eerst! Een Betekenisloos Bestaan in de Onmeetbare Enormiteit van Ruimte en Tijd. |
|
quote: inderdaad, lekker zinloos zo'n nieuwe planeet... en bovenal zoals gezegd een enorme geldverspilling Je moeder. |
|
quote: het is moeilijk om van zinloos of nuttig te spreken. dat ding hangt er nu eenmaal. |
|
hahahaha das waar maar ik bedoel het ontdekken en bestuderen ervan... Je moeder. |
|
quote: astronomenmoeten er ook zijn anders dachten we nog dat wij het middelpunt van het heelal waren. (of iets in die geest). (sommigen denken dat trouwens nog steeds) |
|
quote: Een komeet ontsnapt ook niet aan de zwaartekracht en is dus bijgevolg zelf ook een onderdeel van ons zonnestelsel (het komt er niet buiten), het beweegt zich enkel in een (elliptische) baan om de zon die veel platter is dan die van planeten. ...beziet de sjaap dat fikt in het wij, zo blei |
|
dus hailey is een deel van ons zonnestel en maakt on de 56 jaar een rondje of zo |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |