Of ik kijk er scheel langs, maar ik kan geen topic over dit concert vinden en zo wel, dan dicht of ofzo.
Deur open: 20:30
Aanvang: 21:00
Prijs normaal: €14,50
Prijs leden: €13,50
Het bloed kruipt duidelijk waar het niet gaan kan. Enkele maanden geleden besloten de oerleden van The Gathering (periode 1990-1993) om een eenmalige benefietshow in W2 Den Bosch te doen samen met oudgedienden Acrostichon en Pentacle. Dit beviel toch wel erg goed en er werd besloten om langs een aantal Nederlandse festivals en clubs te touren. Waaronder Gigant!
De oude line up heeft er duidelijk zin in. ‘We hebben al een paar keer gerepeteerd, en het is erg leuk om elkaar weer te zien en de oude, doom metal nummers van ‘Always...’ weer op te rakelen’, aldus drummer Hans Rutten. ‘We vonden allemaal dat het een beetje jammer zou zijn als het maar bleef bij 1 optreden, vandaar de keuze om enkele festivals en clubs aan te doen.
The Gathering zal alleen maar nummers spelen van deze eerste ‘underground cult’ plaat ‘Always...’, die in april 2012 exact 20 jaar uit is. Na de zomer zal de huidige The Gathering haar 10e studioplaat uitbrengen en weer gaan touren met de ‘normale’ bezetting.
I.v.m. de BTW verlaging op de toegang tot podiumkunsten, kunnen mensen die vóór de middag van 15 juni een ticket hebben gekocht tegen het hogere BTW tarief, op de avond van dit concert op vertoon van het duurdere ticket het verschil terugkrijgen.
Laatste kans dus, volgens mij. Wij gaan wel even kijken.
http://www.gigant.nl/programma/