IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Vr. 21-12: Iced Earth + Evergrey + Steel Engraved + Dead Shape Figure @ Maassilo, R'dam
Baroeg Rotterdam
Usericon van Baroeg Rotterdam
Posted 05-11-2012 19:22 by Baroeg Rotterdam Wijzig reactieProfiel van Baroeg RotterdamQuote dit berichthttp://www.baroeg.nl

Vrijdag 21 december

Baroeg On Tour

Iced Earth (US heavy / thrash / power metal)
Evergrey (SE progressive / power metal)
Steel Engraved (DE heavy metal)
Dead Shape Figure (FI thrash metal)

Locatie: Maassilo, Maashaven ZuidZijde 1-2, 3081 AE Rotterdam
Vvk € 28,00. Entree € 30,00. Zaal open 18.00 uur.

Klik hier om tickets te bestellen: http://www.baroeg.nl/tickets.htm

Baroeg Rotterdam
Posted 14-12-2012 10:37 by Baroeg Rotterdam Wijzig reactieProfiel van Baroeg RotterdamQuote dit berichthttp://www.baroeg.nl

Terwijl de vorige ‘Baroeg On Tour’ edities respectievelijk in WATT, Bibelot en OffCorso werden gehouden, blijft Baroeg deze keer dichter bij huis. De Maassilo is namelijk gevestigd in Rotterdam-Zuid, vlakbij metrostation Maashaven. Deze keer staat misschien wel de grootste headliner van alle ‘Baroeg On Tour’ edities op het programma, namelijk Iced Earth uit Amerika. De band werd halverwege de jaren ’80 opgericht als Purgatory, maar voordat de eerste demo werd uitgebracht, werd de bandnaam veranderd in Iced Earth. Gitarist / toetsenist Jon Schaffer, die anno 2012 als enige originele lid nog actief is in de band, is erin geslaagd om in Iced Earth zijn voorliefde voor uiteenlopende bands als Judas Priest, KISS en Iron Maiden te verenigen. Inmiddels heeft Iced Earth al tien studioalbums op het repertoire staan, het vorig jaar uitgebrachte ‘Dystopia’ is de laatste. De band maakt een mix van heavy, thrash en power metal en trekt daarmee een divers publiek. De avond zal worden geopend door de Finse thrash metal band Deadshape Figure, gevolgd door de Duitse heavy metal band Steel Engraved. Main support is het Zweedse Evergrey, dat progressieve metal combineert met power metal.

MetalTuupLimburg
Usericon van MetalTuupLimburg
Posted 19-12-2012 9:51 by MetalTuupLimburg Wijzig reactieProfiel van MetalTuupLimburgQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/KayMeertens

Gisteren in Antwerpen geweest en alleen Evergrey en Iced Earth gezien. Ik moet zeggen dat ik beide wel eens in betere doen heb gezien. Bij Evergrey ben ik er nog niet uit of het aan de band lag, of aan het doffe geluid en ongeïnteresseerde publiek. Bij Iced Earth waren de redenen duidelijker: Veel foutjes en weinig oudjes. Ik vraag me dan ook af waarom het publiek moet klappen bij de mededeling dat de band tot 8 uur 's morgens had zitten zuipen, want een positieve uitwerking had dit zeker niet. Niet dat het slecht was, maar ik heb ze echt in betere doen gezien.

Ekib
Usericon van Ekib
Posted 19-12-2012 10:19 by Ekib Wijzig reactieProfiel van EkibQuote dit bericht

quote:
Op 19 december 2012 9:51 schreef MetalTuupLimburg het volgende:
Gisteren in Antwerpen geweest en alleen Evergrey en Iced Earth gezien. Ik moet zeggen dat ik beide wel eens in betere doen heb gezien. Bij Evergrey ben ik er nog niet uit of het aan de band lag, of aan het doffe geluid en ongeïnteresseerde publiek. Bij Iced Earth waren de redenen duidelijker: Veel foutjes en weinig oudjes. Ik vraag me dan ook af waarom het publiek moet klappen bij de mededeling dat de band tot 8 uur 's morgens had zitten zuipen, want een positieve uitwerking had dit zeker niet. Niet dat het slecht was, maar ik heb ze echt in betere doen gezien.

Ik had ze nog niet op deze tour gezien , maar ik vond ze erg goed . Ja , er wordt duidelijk op routine gespeeld ( kan ook niet anders na een jaar op tour ) maar ik vond dat de inzet 100 % was. Ik vond Jon in ieder geval loeistrak spelen .
Wel blijf je Barlow missen en misschien was dat wel het verschil met voorgaande tours . Die is echt niet te vervangen . Al deed de nieuwe zanger het best goed.
En die extra versie van "Watching Over Me" was natuurlijk erg leuk .
Geluid was trouwens top .
Jammer dat die andere twee bands zo vroeg begonnen want Dead Shape... had ik graag gezien .

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 19-12-2012 15:56 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Steel Engraved was echt tenenkrommend. Bagger.

Evergrey had in het begin een redelijk beroerd geluid, maar dat trok bij naarmate de set vorderde. Vele malen beter dan de laatste keer dat ik ze zag op Graspop mainstage. Tom zong - ondanks de drank, die kerel zuipt al zolang ik Evergrey ken - best aardig, nieuwe (nouja, relatief nieuwe) gitarist viel me niks tegen. Mooi uitgebalanceerde set met wat klassiekers en wat nieuw werk. Hopelijk volgend jaar een nieuw album en een headline tour langs de kleinere zalen. Wil wel weer eens 1,5/2 uur Evergrey. Zoals hierboven gezegd klopt echter wel: het niveau van 2005/2006/2007 halen ze niet meer. Wil niet zeggen dat het niet goed was.

Iced Earth was voor mijn (weliswaar inmiddels geïntoxiceerde) oren dik in orde! Strak. Stu Block maakt voor mij live waar hoe hij op plaat klinkt. Zou zelfs durven zeggen dat hij Barlow doet vergeten. Ik zag een enthousiast coherent Iced Earth op het podium, dat was al verschillende keren anders. Een niet gepland Watching Over Me als tweede toegift was het reinste bewijs. Als Dystopia-fan was ik niet teleurgesteld in de setlist. Ook genoeg SW nrs.

Het was niet te druk, logisch misschien ook op een dinsdagavond. Het was ook niet irritant leeg. Kon mooi bewegen door de zaal zonder problemen. Dat ik dan ook nog eens niet bob was, was helemaal mooi meegenomen. Alleen vandaag dan weer niet.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

Baroeg Rotterdam
Posted 19-12-2012 19:54 by Baroeg Rotterdam Wijzig reactieProfiel van Baroeg RotterdamQuote dit berichthttp://www.baroeg.nl

Tijdschema in Rotterdam:

21.45-23.15 Iced Earth (US heavy / thrash / power metal)
20.25-21.15 Evergrey (SE progressive / power metal)
19.25-20.05 Steel Engraved (DE heavy metal)
18.30-19.05 Dead Shape Figure (FI thrash metal)

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com