IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Groezrock 2013 (27 & 28 april @ Meerhout, BE) Vorige pagina
iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 03-04-2013 20:22 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Tijdschema staat op de website!

Jammer dat Pennywise en Title Fight, Midnight Souls en Stick To Your Guns, Killswitch Engage en Flag en Trash Talk en August Burns Red. Op zich zijn die keuzes snel gemaakt, maar blijft jammer.

Zaterdag:
Buried In Verona, Crushing Caspars, Attila (als ik zin heb zo vroeg al rond te lopen), Six Ft. Ditch, Chelsea Grin/Streetlight Manifesto, Obey The Brave, AC4, The Story So Far, Trapped Under Ice, Hatebreed, Title Fight, stukje Pennywise, Texas Is The Reason, Comeback Kid, Rise Against

Zondag:
The Front Bottoms, While She Sleeps, Midnight Souls, Adept/Into it. Over It., Narrows, Strife, Strung Out, First Blood, Polar Bear Club, Trash Talk, Bring Me The Horizon, Flag, Bad Religion


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 26-04-2013 14:44 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Vet siked voor dit weekend, ondanks het aanstaande kutweer. Zin in!


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 26-04-2013 15:06 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Veel plezier lui!


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 26-04-2013 20:45 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 26 april 2013 15:06 schreef bokkie666 het volgende:
Veel plezier lui!


Ik zal dubbel zo hard meeschreeuwen bij TUI voor jou


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-04-2013 14:27 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Godverdomme, TUI. Beste show van het weekend/jaar/whatever. Zo hard dat het filtertje uit mijn oordopjes geslagen is tijdens die laatste breakdown.

Mooi festival, al was het dit jaar beduidend minder dan vorig jaar. Mindere line-up, afgrijselijk koud 's avonds (en overdag ook wel), wat sfeerloos af en toe.

Climactisch:
Trapped Under Ice, Rise Against, Comeback Kid, Backtrack
Erg goed:
Obey The Brave, Stick To Your Guns, Narrows, Strife
Goed:
Streetlight Manifesto, The Story So Far, Hundredth, Bring Me The Horizon, First Blood
Teleurstellend: TITLE FIGHT (ik ben er nog een beetje kapot van, te hoge verwachtingen), Midnight Souls
Slechtste wat ik ooit gezien heb:
Chelsea Grin, Flag

Totale lijst:
Six Ft. Ditch, Chelsea Grin, Streetlight Manifesto, Obey The Brave, AC4, The Story So Far, Trapped Under Ice (III), Hatebreed (III), Title Fight (II), Kid Dynamite, Backtrack (three song set), Comeback Kid (IV), Rise Against (II), Midnight Souls (II), Stick To Your Guns (IV), Empty Handed, Adept, Narrows, First Blood, Polar Bear Club, Hundredth, Strife, Bring Me The Horizon, Flag, Bad Religion

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 29-04-2013 15:26]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-04-2013 15:20 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Godverdomme, was weer geweldig. Zaterdagnacht de afterparty afgesloten met een lichte hersenschudding (Staal lacht zich ziek op dit moment) door gebruikelijke stommiteiten, dus heb me zondag erg kalm moeten houden.

++
Trapped Under Ice. Band van het weekend, mokerhard!
Flag. Band is natuurlijk ver over z'n tijd heen, maar het was gewoon fantastisch om eens iets Black Flag-achtig live mee te maken.
Backtrack

+
The Rocket
Attila
Six ft Ditch
Cheap Drugs
Empty Handed
Strife

-
Hatebreed (vies teleurgesteld)
Comeback Kid (idem)
First Blood (ook al)

--
Lage nachttemperaturen
Chelsea Grin (of hoe een slecht geluid alles kan verpesten)
Attack Attack! (die laatste plaat is een gelukstreffer, blijkbaar)


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 29-04-2013 15:26 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 15:20 schreef BenKnuckles het volgende:
(Staal lacht zich ziek op dit moment)


Ik ook weer

quote:
Flag. Band is natuurlijk ver over z'n tijd heen, maar het was gewoon fantastisch om eens iets Black Flag-achtig live mee te maken.


Wát een aanfluiting was dat zeg, sjongejonge.

quote:
Comeback Kid (idem)
First Blood (ook al)



Ik ging ook niet zo hard op First Blood, maar Comeback Kid maakte bij mij wel wat los


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-04-2013 15:46 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 15:26 schreef iPim het volgende:
Ik ook weer

Ik ook weer, nu ik er terug aan denk. Heb nog steeds lichte hoofdpijn, activiteitsniveau op nul.

quote:
Ik ging ook niet zo hard op First Blood, maar Comeback Kid maakte bij mij wel wat los

Eerste keer dat ik First Blood zag was nog voor ze die nieuwe plaat hebben uitgebracht, was tevens een belachelijk vette show. Sinds die nieuwe plaat proberen ze overal te veel bas bij te proppen en klinken ze echt te tam.

Comeback Kid was imo te veel op automatische piloot. Zeker na die knaller van Backtrack kwam dat niet goed over.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 29-04-2013 15:59 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 15:20 schreef BenKnuckles het volgende:
Godverdomme, was weer geweldig. Zaterdagnacht de afterparty afgesloten met een lichte hersenschudding (Staal lacht zich ziek op dit moment) door gebruikelijke stommiteiten, dus heb me zondag erg kalm moeten houden.




VERTEL!!1!


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 29-04-2013 16:35 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 15:59 schreef Count Steel het volgende:
VERTEL!!1!

Zie lultipoc


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 29-04-2013 18:50 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 14:27 schreef iPim het volgende:


Godverdomme, TUI. Beste show van het weekend/jaar/whatever. Zo hard dat het filtertje uit mijn oordopjes geslagen is tijdens die laatste breakdown.

Ik zit toch even te balen nu.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-05-2014 18:37 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

quote:
Op 29 april 2013 14:27 schreef iPim het volgende:
Mooi festival, al was het dit jaar beduidend minder dan vorig jaar. Mindere line-up, afgrijselijk koud 's avonds (en overdag ook wel), wat sfeerloos af en toe.



Voor 2014 geldt eigenlijk precies hetzelfde verhaal. Dit jaar was de line-up weer nét iets minder dan vorig jaar, was het nog steeds verschrikkelijk koud 's avonds en mist het festival wat sfeer. Echter, ik heb genoeg goede concerten gezien!

Met stip op één: Touché Amoré. Ik heb haast geen woorden voor dit concert. Wat was de band goed, ongelofelijk. Een positieve uitstraling, extreem helder en verfijnd geluid, superlange setlist, enthousiast publiek, Jeremy die constant met een brede grijns rondliep. Ah, best show die ik in tijden heb gezien. Tegen het einde van Condolences (afsluiter) had ik tranen in m'n ogen. Heel gay, maar wat was dit een mooi concert. Alle potentie van deze band kwam in veertig minuten perfect naar buiten. Kippevel.

H2O met Bencore was ook zwaar genieten (in de categorie verwezenlijkt potentieel al helemaal). Wát een positieve vibe, wát een meezingers, wát een volgepropte Etnies. Heel mooi.

Verrassing van het festival: Drug Church (daartijdens helaas m'n voet flink verstuikt waardoor een bezoekje aan de EHBO geboden was. Ijs, pijnstillers en wat verband kwam er aan te pas. Gevolg: hele dag hinkend van band naar band (en daardoor minder gezien dan gepland, helaas).

Daarnaast goede shows van Wisdom In Chains (en als een fanboy op de foto gegaan met Mad Joe!), The Wonder Years (perfect geluid ondanks vier gitaristen), The Menzingers (viel stiekem een klein beetje tegen door publiek), Terror (Scott was volgens mij aardig dronken en vergat daarom gelukkig zeikpraatjes te prediken (al had ik verwacht dat The Ghost Inside er nog even van langs zou krijgen)), La Dispute (gewoon goed geluid, de muziek vlamt natuurlijk niet genoeg voor een heel flitsende show), Brand New (maar door (totaal dronken?) zanger die alles vakkundig out of key zong toch niet helemaal perfect. Daarnaast ook slecht geluid en niet Jesus gespeeld), The Setup (lekker grimmige sfeer en harde mosh), Cro-Mags (vet om de klassiekers te horen), Modern Life Is War (stond ivm verstuitte voet wat te veel naar achter helaas, maar kon het erg goed waarderen), The Hives (WÁT een showmannetjes) en The Offspring (veel hits én Smash integraal, zeer verdienstelijk).

Over de hele linie was het geluid op de mainstage en vooral in de Etnies erg goed. In de Impericon werd menig concert echter verziekt door paupergeluid (Devil In Me, Doomriders). Wat tegenviel was Devil In Me, Bayside, Paint It Black, Done Dying, Doomriders en Judge (erg jammer).

Als laatste nog shout-out naar Ben die z'n tijdelijke comeback zal maken als ZM-redacteur voor een mooi co-verslag en de eeuwige muziekdiscussies met hem. Volgend jaar hopelijk gewoon weer!

Dus even de Asice-synopsis:
+++
Touché Amoré
Just Like Your Mom catering
BenKnuckles
++
Wisdom In Chains, The Wonder Years, H2O, Drug Church, Cro-Mags
+
The Menzingers, Terror, La Dispute, Brand New, The Setup, Modern Life Is War, The Hives, The Offspring
+/-
The Charm The Fury, Bayside, BoySetsFire, NOFX, Done Dying, Doomriders, Judge
-
Devil In Me
--
Paint It Black
---
Koude nachttemperaturen
Verstuitte voet

[Dit bericht is gewijzigd door iPim op 04-05-2014 18:43]


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Northward
Usericon van Northward
Posted 04-05-2014 20:52 by Northward Wijzig reactieProfiel van NorthwardQuote dit bericht

CRO-MAGS & MODERN LIFE IS WAR. Wat een shows! En verder o.a. coole optredens van H2O, Doomriders, INVSN, Iron Chic... Perfect vermaakt weer deze editie.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 04-05-2014 20:59 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Touché amoré was idd fantastisch en ook voor mij de band van de dag (ben enkel de zaterdag geweest).

Cro mags was goed. Heb ze al beter gezien, maar ook veel slechter. The Setup was ook goed. Eerste keer dat ik ze met Kris zag (hij is er al een tijd bij, maar ik volg dat type HC niet meer zo) en die doet het toch stukken beter dan Dries imo.

Judge -die de hoofdreden waren dat ik nog eens naar groezrock geweest ben- viel me ook tegen. Niet slecht, maar had er veel meer van verwacht.

En omdat het volk waarmee ik daar was The Offspring wilden zien, heb ik dat helaas ook moeten doorstaan. Man, man, man,... wat een kutpubliek.



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 04-05-2014 23:17 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

De hoeveelheid stof dat rondzwoof (vooral bij de Etnies) was dit jaar trouwens ook niet te doen. Ik vis nog steeds gitzwart snot uit m'n neus.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 05-05-2014 17:07 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 4 mei 2014 18:37 schreef iPim het volgende:
Als laatste nog shout-out naar Ben die z'n tijdelijke comeback zal maken als ZM-redacteur voor een mooi co-verslag en de eeuwige muziekdiscussies met hem. Volgend jaar hopelijk gewoon weer!

Siked!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 05-05-2014 20:52 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2014 17:07 schreef bokkie666 het volgende:
Siked!



Holy shit, het was weer veel te goed. Ben nog steeds aan het nagenieten van het lange weekend. Veel gelachen, waanzinnig veel koud gehad ’s nachts, de nodige dranken genuttigd, gefeest in de partytent en toch nog een hoop bands kunnen zien. En dit keer geen blessures opgelopen, behalve dan serieus buikpijn van het lachen door de bende die een kerel lieten crowdsurfen en hem ofwel niet opvingen na het springen, ofwel halverwege lieten vallen. En dat zeven keer na elkaar. Het is eens iets anders. Vrijdag viel serieus tegen, maar bevatte ook de minst originele line-up. Zaterdag maakte echter alles goed. Dikke shoutout naar Pim, want cool om met hem rond te hangen en met hem te discussiëren tot de live-bands hun eerste riffs lieten horen. Fantastische Lil’ B-haat heeft die jongen ook. Hij begrijpt het niet. Verslag volgt wel.

+++²
Liferuiner (gewoon ziekelijk goed, gelukkig heel veel oud materiaal gespeeld en beste publieksinteractie ook. Maar dat kan aan mijn fanboi-gehalte liggen)
Touché Amoré (perfecte show)
Just Like Your Mom voedsel
Pimcore
Sangria

++
Drug Church (loste alle verwachtingen in)
Wisdom In Chains
H2O
Modern Life Is War (loste net niet alle verwachtingen in)
Bury Tomorrow

+
The Charm the Fury
Devil in Me
Chunk! No, Captain Chunk!
Cro-Mags (wel stof-beuheid tijdens die show, dus meer uit de tent gegaan en van daaruit gekeken)

-
Terror (heel teleurstellend)
Muziek niet kennen van La Dispute en Quicksand, waardoor de shows al snel iets te saai werden
Madball (te voorspelbaar)
Done Dying
I Killed the Prom Queen
NoFx (snap het nog steeds niet, zeer saai)
The Offspring (zie NoFx)
Nachtelijke kou

--
Deez Nuts (achterlijke band live, gelukkig maakte Band of Brothers wel wat goed)
Falling In Reverse (for the sake of the review gezien, zeer goed gelachen, bijna geërgerd, goed van die gitaristen en de bassist dat ze de gehele show konden spelen zonder hun gitaren aan te sluiten en zeer sterk van Ronny dat hij op hoog volume kon zingen met de microfoon op anderhalve meter van zijn gezicht)
Drug Church plaatsen in Impericon ipv Etnies.
Afwezigheid van Staal en de bende


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 05-05-2014 22:25 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Eén van de hoogtepuntjes.


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Count Steel
Haatgospeltrol
Usericon van Count Steel
Posted 06-05-2014 13:56 by Count Steel Wijzig reactieProfiel van Count SteelQuote dit bericht

quote:
Op 5 mei 2014 20:52 schreef BenKnuckles het volgende:

Afwezigheid van Staal en de bende




Sorry bro, ben er volgend jaar waarschijnlijk weer bij! Hou ik je wel warm


Op 16 juli 2016 14:36 schreef Diktor het volgende: Edit: ik zie ook oprecht niet in wat jouw of mijn fysiek met welke zaak dan ook vandoen heeft.


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 06-05-2014 14:22 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Daar hou ik je aan, Count Slaapzak


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen