|
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 | ||||
Auteur: |
|
|
hehehehehehehehe spontane dyslexie aanval: Bloedige bomaanslag op Beli hehehehehehe Je moeder. |
|
hahaha |
|
vandaar dattie al een tijdje niet meer hier is maareh ontopic: jammerrrrrr joh Je moeder. |
|
quote: Zijn daar veel van die fundamentalisten dan? Loop je zelf geen gevaar? Het gaat mij ook niet omdat er westerse doden bij zitten, maar omdat het een bomaanslag is met wel 130 doden! Lijkt mij dat er ook moslims zaten bij de doden, geven die gasten dan echt om niks?! |
|
geeft de indonesische regering al qaida (spelling is fout) de schuld om VS steun te krijgen |
|
180 doden toch? Een bomaanslag bij een uitgaansgelegenheid (geen militair doelwit ) en een random sniper in Washington ... geen zaken waar je je veiliger door gaat voelen. |
|
Hoezo ? Nederland heeft er niks mee te maken .. |
|
Nou, een algeheel klimaat van gewelddaden en bijbehorende maatregelen door o.a. amerika zijn dus zaken waar ik mij niet veiliger door ga voelen. Niet zozeer het dagelijkse veilig op straat, daar heb ik geen last van (mij gebeurt nooit wat, erg relaxed). Maar een onbestemd gevoel van onbehagen heb ik wel. En een groot wantrouwen ook. |
|
quote: Indonesie wou toch nooit hulp? |
|
quote: idonesie bestaat pas een 3/4 eeuw, over nooit kun je dus niet spreken |
|
Het lijkt me sterk dat Indonesie Amerikaanse hulpt wilt, laat staan dat ze Amerikanen op hun land willen hebben. |
|
ieder land dat wil groeien, verwesterd. ook al wil het volk dat niet Je moeder. |
|
Ik weet helemaal niks van Indonesië, alleen dat er veel moslims wonen. Hoe is dat land? Hoe 'oosters' doet het aan? Hoe is die cultuur, gewelddadig, gesloten, hartelijk? Hoe zit het met de verdeling van dorpen en steden, waarom gebeurt daar zoveel gewelddadige shit? Wat zijn de verschillende facties? Fuck, ik wou dat ik wat meer wist . |
|
quote: lees tip: het communitisch manifest. het kapitaal regeert ook indonesie |
|
quote: Ik heb het idee dat Indonesië een beetje op het voormalige joegoslavie lijkt. Een samenraapsel van vele verschillende volkeren die onder de knoet worden gehouden door een "top"volk, de javanen, (die vroeger weer o.a.door ons zijn gesteund). Meng hierbij nog corruptie en nepotisme en wat wat fundamentalistische stromingen bij en voila. |
|
quote: Het is natuurlijk ook zo dat Indonesië als bestuurlijke eenheid al sinds de tweede wereldoorlog een beetje met de handen op de rug gebonden in de wereld staat (eigenlijk al sinds dat Nederland daar voet aan land zette, want dat bestuur stelde bar weinig voor). Dat drijft een land wel tot wanhoop. Dat de Javanen zichzelf als übervolk zien heden ten dage denk ik niet. De kolonisatie heeft voor hen wel uitgewezen waar zulke mentaliteit toe kan leiden. Ik ben zwaar off-topic. [Dit bericht is gewijzigd door DimmuChild op 14-10-2002 20:55] |
|
quote: wat is nepotisme? |
|
quote: vriendjespolitiek |
|
Ik dacht gister op t.v. te horen dat er veel Hindoes wonen. Some cause happiness wherever they go , others whenever they go |
|
quote: ja die wonen er ook veel. Indonesie is het grootste moslim land, er wonen echter meer Hindoes dan moslims, maar die moslims die er wonen zijn vrij fanatiek(extremistisch). |
|
quote:En de link met Al Quada is gelegd. |
|
nee bij mij niet. ik vindt dat echt BULLSHIT om die link meteen te leggen. Die aanslag is wel een kado voor Bush en zijn maten want die zullen nu weer veel meer steun krijgen. |
|
quote:Dat bedoelde ik. Voor Bush is dit natuurlijk weer een terrorischte aanslag van de As van het Kwaad die uitgeroeid dient te worden. |
|
quote: idd, het zou ook kunnen dat elementen in het leger de aanslag hebben veroorzaakt. dan krijgen ze financiële steun van de VS in het kader van terorristenbestrijding. Dat zou wel erg triest zijn indien dit de oorzaak zou blijken te zijn. |
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3 |
Index / Nieuws, actualiteit en media | Vorige pagina | Volgende pagina |