IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Nieuws, actualiteit en media Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Koning Willem-Alexander Vorige pagina
Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 02-02-2013 19:00 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

:')


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 02-02-2013 19:04 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Het bloot op mijn TV is anders helemaal niet soft.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 02-02-2013 19:33 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

quote:
Op 28 januari 2013 23:13 schreef Dappere-Speerwerper het volgende:
Wow, ik ben op de 26e april jarig!! Altijd vrije dag erna de komende 30 jaar :


je hebt toch altijd al vrij?


I am mine own redeemer...!


Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 02-02-2013 19:38 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

http://www.youtube.com/watch?v=4glg-zqfFso

http://www.youtube.com/watch?v=lx2D7qPXKm8

http://www.youtube.com/watch?v=g-fGoVja0N0

heel actueel met al die polen in dit land die hutje mutje op elkaar liggen in huisjes-melk-panden, pretparken bezet houden,in caravans zitten...

riot riot riot!!!


I am mine own redeemer...!


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 04-02-2013 11:38 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 29 januari 2013 16:02 schreef Kvelgeest het volgende:
Het is maar een banaal voorbeeld en niet echt een argument, maar fiscal cliff in de V.S.
Daar kan Obama niet als uiterste oplossing tussen partijen gaan onderhandelen zoals bijvoorbeeld koning Albert van België nog wel eens als smeerolie wil functioneren. Obama is een van de partijen, hij is die ander.

Dat kan inderdaad mínder goed met een president. Maar het kan wel degelijk.
quote:
Zou kunnen, maar zijn achterkamertjes niet juist een politieke zegen? Zeker in een coalitieland als Nederland. Die juist onderhandelingen gemakkelijker en compromissen mogelijk maken omdat het in het 'duister' geschiedt? Zodat verliezen minder duidelijk en daarmee minder hard en meer verdedigbaar worden?
Transparantie kan ook verstokkend werken omdat niemand meer over zijn schaduw heen durft te stappen.

Klopt helemaal. Maar die achterkamertjes blijven er ook gewoon als je geen koning meer zou hebben, dus ik snap niet zo goed wat je hiermee wil aantonen Het gaat mij niet om de achterkamertjes an sich, daar was ik niet duidelijk in. Van mij hoeft het dus niet volledig transparent, maar ik vind het wel een fijn idee dat slechts (in)direct gekozen zich in de achterkamertjes begeven.
quote:
Volkssoevereiniteit is een van de meest perverse vruchten van het ressentiment.
Het individu is soeverein, wat botst met volkssoevereiniteit, wat niets anders is dan een onderwerping van de succesvollen aan de grillen van de massamens.
Volkssoevereiniteit is de doodssteek voor individuele vrijheden.

Door volkssoevereiniteit hebben we de monarchie gekregen, toch? De uiteindelijke legitimatie van de Koning is de grondwet, en 'wij' zelf hebben die grondwet gemaakt.

Dat we nu een Koning hebben maakt die onderwerping van de succesvollen aan de grillen van de massamens niet minder.
quote:
Op grond waarvan?
Zelfs bij de autoritaire Hobbes en de charlatan Rousseau gaat het oprichten van een 'staat' met unanieme instemming en het instellen van staatsvorm democratisch.
Ik heb nooit een contract ondertekend, nooit voor een democratie, koning of president kunnen stemmen.
Bij mijn conceptie was ik tot op zekere hoogte tot de betrekkelijke (on)vrijheid van een constitutionele monarchie met parlementaire democratie veroordeelt.
Waarom is deze ene arbitrairiteit te verkiezen boven de andere?

Het is inderdaad beiden arbitrair, en we worden inderdaad in beide gevallen gedwongen ons naar de geldende grondwet te schikken. Dus, hoe dan ook komt de soevereiniteit van het individu er bekaaid van af, en al helemaal het ongeboren individu.

Gezien we toch tot een staat en grondwet moeten komen, ik zie althans geen echt betere opties, dan heb ik liever een grondwet die niet "macht door geboorte" als inherent concept kent omdat er dan amper bijsturing mogelijk is van waar die macht dan precies terecht komt. Dat lukt met een (in)direct gekozen president bvb. beter.
quote:
Waarom iets dat functioneert veranderen zonder bewijs dat de verandering verbetering brengt?

Ja, goede vraag, dat is ook de primaire reden dat ik er niet altijd over zeur
quote:
Gott ist neutral, wie eine conservatief ist muss der hierarchie acceptieren”.

Heil Gott!




Er zijn in ieder geval wel excessen rond de monarchie die we kunnen aanpakken voor de monarchie eraan moet, in ieder geval. Zoals hoe de zaak rond de "waxinelichthoudergooier" verlopen is. Die man heeft 30 maanden vastgezeten (november vrijgekomen) en is vrijdag uiteindelijk tot 5 maanden veroordeeld. WTF is dat voor rechtsgang? Nu is dit natuurlijk de directe verantwoordelijkheid van justitie, maar dat dit überhaupt gebeurt, damn... Kan me ergens moeilijk voorstellen dat dit zo liep zónder monarchistische inmenging, maar al heeft de koningin hier geen schuld aan; waarom heeft zij het niet voorkomen dat iemand zo lang voor niks vast zat?

Dus, hoewel ik hierboven pleit voor een mogelijke afschaffing, als we dan toch een monarch hebben moet deze zich wel goed gedragen en haar invloed aanwenden voor het goede


I wish I was a butterfly


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 15-02-2013 22:11 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Heb ik het niet gezegd.



'Rutte moet titel Máxima goed uitzoeken'


DEN HAAG - D66 vindt dat premier Mark Rutte voor de troonswisseling van 30 april nog eens goed moet uitzoeken of prinses Máxima wel koningin mag gaan heten.

Rutte vindt echter dat Máxima na de troonswisseling van 30 april koningin genoemd kan worden zonder dat dat in de wet wordt vastgelegd. Voor een aanspreektitel als 'koningin' is dit niet nodig.

''Het zou slordig zijn als na 30 april blijkt dat Máxima de titel koningin eigenlijk niet mag voeren'', stelt senator en staatsrechtgeleerde Hans Engels.


''Indien nodig kan Rutte dan alsnog een wijziging van de wet door de Tweede en Eerste Kamer loodsen'', stelt Engels.

SP-Kamerlid Ronald van Raak heeft geen problemen met de gang van zaken.

''Na de aankondiging is er door het parlement geen bezwaar gemaakt'', stelt Van Raak. Een aanpassing van de wet is volgens hem niet nodig. ''Je hoeft niet overal een wet voor te hebben'', zegt hij.



Juridische deskundigen


De discussie is op gang gekomen nadat een aantal juridische deskundigen vrijdag in NRC Handelsblad hun beklag deden. Zij hebben uitgelegd dat de wet bepaalt dat daar eerst uitgebreid over vergaderd moet worden in de Tweede Kamer.

Premier Mark Rutte maakte nadat koningin Beatrix haar troonsafstand aankondigde, bekend dat prinses Máxima bij de inhuldiging van haar man Willem-Alexander, de titel koningin zal krijgen. Dat gebeurde voorheen ook met de vrouwen van Willem I, II en III.

''Rutte heeft voor zijn beurt gesproken'', concludeert de Leidse hoogleraar staatsrecht Wim Voermans in de krant.



Wetgeving


Volgens bestuursrechtdeskundige Twan Tak negeren Kamer en kabinet wetgeving uit 2002.

''Het gaat om belangrijk staatsrecht en om een vrij nieuwe wet. Die kun je niet negeren onder verwijzing naar gewoonterecht uit de negentiende eeuw.'' Volgens hem kan verwarring over de koninginnetitel van Máxima negatieve invloed hebben op internationale relaties, omdat niet duidelijk is dat zij geen staatshoofd is.

De Rijksvoorlichtingsdienst stelt dat het besluit om Máxima koningin te noemen niet te maken heeft met een staatsrechtelijk vraagstuk.

''Er is geen besluit, wet of regelgeving voor nodig. Het is gewoonte of vast gebruik'', aldus een woordvoerster. Ze verwees naar de echtgenotes van koning Willem I, II en III, die ook allen koningin werden genoemd. Bovendien is het volgens de dienst ook in lijn met de internationale gang van zaken.



Traditie


Máxima gaat na 30 april door het leven als koningin Máxima, Prinses der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau. Volgens de tradities van vorstenhuizen kunnen echtgenotes de titels van hun man voeren, maar dat geldt niet voor de echtgenoot van een vrouwelijk staatshoofd. Die heet ook geen koning, om verwarring met het grondwettelijke begrip 'Koning' te voorkomen.

Door: ANP / Nu.nl




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-02-2013 22:21 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Spring maar lekker in het kanaal met je traditie en gewoonte.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dying Embrace
Usericon van Dying Embrace
Posted 15-02-2013 22:23 by Dying Embrace Wijzig reactieProfiel van Dying EmbraceQuote dit bericht

Als dat al die kutkneuzen van D66 nou eens zouden doen. Bij voorkeur met het hoofd naar beneden.


Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-02-2013 22:27 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2013 22:23 schreef Dying Embrace het volgende:
al die kutkneuzen van D66


Que?


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Silence
Usericon van Silence
Posted 15-02-2013 23:36 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Hoe zit dat als Willem dood gaat? Blijft/wordt Maxima dan staatshoofd?


WMP
Usericon van WMP
Posted 15-02-2013 23:36 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2013 22:23 schreef Dying Embrace het volgende:
Bij voorkeur met het hoofd naar beneden.


Hoezo, zijn het homo's dan?


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-02-2013 23:37 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

Nee, dan wordt die skimeester koning.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-02-2013 23:38 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2013 23:36 schreef Silence het volgende:
Hoe zit dat als Willem dood gaat? Blijft/wordt Maxima dan staatshoofd?
Koningin-regentes net als Emma, denk ik.


jeroen83
Usericon van jeroen83
Posted 15-02-2013 23:39 by jeroen83 Wijzig reactieProfiel van jeroen83Quote dit bericht

Die skimeester heeft toch afstand van de troon gedaan vanwege zijn relatie met Mabel? Dus de troonopvolger is toch Constantijn?


Never have so many sacrificed so much for so few


Greycloak
Gebroeders Grey
Usericon van Greycloak
Posted 15-02-2013 23:42 by Greycloak (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van GreycloakQuote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2013 23:39 schreef jeroen83 het volgende:
Die skimeester heeft toch afstand van de troon gedaan vanwege zijn relatie met Mabel? Dus de troonopvolger is toch Constantijn?
Oh da's waar ook.


What a day, what a day If you can look it in the face and hold your vomit


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 15-02-2013 23:43 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

quote:
Op 15 februari 2013 23:39 schreef jeroen83 het volgende:
Die skimeester heeft toch afstand van de troon gedaan vanwege zijn relatie met Mabel? Dus de troonopvolger is toch Constantijn?
Amalia komt na Willem-Alexander.


scotfan
Usericon van scotfan
Posted 22-02-2013 17:55 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

quote:
Op 15 februari 2013 23:38 schreef bokkie666 het volgende:
Koningin-regentes net als Emma, denk ik.

Volgens mij bepaalt het kabinet wat er dan gebeurd.


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Nieuws, actualiteit en media Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen