![]() |
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
|||
|
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
En gebaseerd op die gegevens is de geeiste straf gewoon een lachertje. ![]() |
|
quote: Nee, dat is het niet. Op doorrijden na een ongeluk staat maximaal 3 maanden. Er is 4 maanden onvoorwaardelijk plus 240 uur werkstraf geëist. Dat is dus een hoge eis. Jij denkt natuurlijk dat hij schuldig is en 2 jaar moet krijgen maar zoals blijkt uit te feiten is dat niet vast te stellen dus waarom zou het OM met een eis komen die niet realistisch is? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Omdat de basisstraf die jij noemt ook al een lachtertje is. ![]() |
|
quote: Welke straf moet er dan volgens jou staan op doorrijden na een ongeluk en waarom? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Ik denk dat die straf gebaseerd moet zijn op de gevolgen van het ongeluk. In dit geval is er iemand dood en het is belachelijk dat dat met 4 maanden zitten en 2 maanden plantsoenendienst kan worden afgedaan. Maar goed, als je je dochter van 16 doodsteekt krijg je ook maar 3 jaar dus... http://www.nu.nl/binnenland/3533168/moeder-krijgt-3-jaar-cel-doodsteken-16-jarige-mirjam.html ![]() |
|
quote: Dat vind ik een erg vreemde redenatie. Volgens mij zou dat alleen aan de orde moeten komen bij het schuldonderzoek. quote: Ja maar, Jan, er kan (hoogstwaarschijnlijk) niet bewezen worden dat de verdachte schuldig is aan het ongeluk. quote: Ik zie de overeenkomst niet. In het eerste geval is de schuld niet bewezen en in het tweede geval wel. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Maarja dat is een Marokkaan.... ![]() |
|
quote: Dus als iemand een tuinhekje omrijdt is in jouw beredenering even erg als iemand dood rijden? quote: Speculatie dus irrelevant. [/OWW] quote: De overeenkomst is de belachlijk lage straf. ![]() |
|
quote: Als dat zonder schuld gaat wel ja. Het gevolg is erger maar dat valt de betrokkene dus niet aan te rekenen. quote: Hoezo speculatie? Waarom denk je dat het OM met deze eis komt ipv een eis van 2 jaar? Wat wil je nou precies? Dat het OM overal maar compleet onrealistische eisen op tafel legt? Wat denk je dat een rechter daar mee doet? quote: Hoe kun je dit soort dingen nou vergelijken? Dat slaat toch gewoon nergens op? Wat heeft het voor zin? Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Goeie vraag. *gaat wat anders doen.* ![]() |
|
quote: Ik ben ook niet voor de 'oog om oog, tand om tand'-maatschappij, maar hier ga je toch een stapje te ver. Als ik per ongeluk een tuinhek omver rij, of per ongeluk iemand van het leven beroof, mag dat mijn inziens wel een verschil maken in de strafmaat. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
http://www.geenstijl.nl/archives/images/spiegeldwrpop.png Ondanks mijn bedenkingen bij GeenStijl geloof ik barweinig van wat dewarereligie.nl hier de lucht in knalt. Het hele stuk komt zelfs beschamend gemaakt over. De politie van Den Haag schijnt (volgens het even onbetrouwbare GeenStijl) niets af te weten van de bovenstaande mishandeling. De website is momenteel overigens offline. Wellicht het werk van buitenstaanders. [Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 24-07-2013 15:43] ![]() |
|
[Dit bericht is gewijzigd door Dappere-Speerwerper op 24-07-2013 15:53] ![]() |
|
quote: En dan nog niet alleen het voorval, het doorrijden nadat, die twee gecombineerd is wat het erg maakt. Als zoiets gebeurt en je neemt meteen je verantwoording per ongeluk of niet is nog wat anders. ![]() |
|
quote: Als jij geen schuld hebt aan het ongeluk dan verdien je ook geen straf. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
quote: Wat een tuig. ![]() Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Op een of andere manier krijg ik opeens zin om weer eens wat afleveringen van 'Probleemwijken' te gaan bekijken. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. ![]() |
|
quote: Dus? Ik vind een 21-jarig jochie wat consequent te hard en gevaarlijk rijdt groter tuig. ![]() |
|
quote: Ik vind het allebei tuig. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK ![]() |
|
quote: Da's waar. Maar het is niet omdat het je schuld niet is, dat je zo maar mag doorrijden (zeker als het om een mens gaat). Volgens mij ben je trouwens wettelijk verplicht (?), om, in geval van menselijk letsel, hulp te bieden, ook al is het maar door de hulpdiensten te verwittigen, en er zelf bij te blijven tot dat die gearriveerd zijn. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
quote: Doorrijden is strafbaar maar dat is te repareren als je je binnen 12 uur meldt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. ![]() |
|
Als een persoon binnen die 12 uur ernstiger verwond geraakt omdat er niet op tijd medische hulp ingeroepen werd, valt dat niet meer te repareren. The man who comforts himself not with what he achieves, but with what he dreams of achieving. ![]() |
|
Maximum aantal reacties is bereikt. Dit topic is automatisch afgesloten door Slotje ![]() ![]() |
![]() |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
![]() |
Index / Nieuws, actualiteit en media | ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |