IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Auteur:
Topic : The Committee - Holodomor (demo) out on 20/04/2013 Vorige pagina | Volgende pagina
Vladimir TC
Usericon van Vladimir TC
Posted 14-01-2014 21:57 by Vladimir TC Wijzig reactieProfiel van Vladimir TCQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/The-Committee-band/318797984907360



предатели будут расстреляны, как собаки!


Vladimir TC
Usericon van Vladimir TC
Posted 19-01-2014 15:35 by Vladimir TC Wijzig reactieProfiel van Vladimir TCQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/The-Committee-band/318797984907360



предатели будут расстреляны, как собаки!


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 19-01-2014 15:59 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 1 april 2013 3:05 schreef Vladimir TC het volgende:


Out on 20/04/2013.

Will be released on Cd(lim 50) and Tape(lim 50).
The tape will have another cover art.
More info coming soon.


Listen to song "Katherine's Chant" via:





Tracklist:

1. Utopian Deception
2. Katherine's Chant
3. Holodomor
4. Not Our Revolution

Running time around 28min.

Orders can be starting from 20/04/2013.

Contact & orders via: the-committee AT hotmail.com
(can contact for reviews also)

http://www.facebook.com/pages/The-Committee-band/318797984907360

Слава,

[Zeikmodus]Is het nou echt zo veel werk om even je Engelse taalgebruik te laten controleren voordat je iets post?[/zeikmodus]

Sorry hoor


When your people matter, menstrual health matters


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 19-01-2014 16:07 by Black Jew Wijzig reactieProfiel van Black JewQuote dit berichthttp://050

quote:
Op 24 december 2013 11:51 schreef Lijdend Voorwerp het volgende:
Nederlands, of dood gaan. Jouw keuze.


IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Vladimir TC
Usericon van Vladimir TC
Posted 22-02-2014 15:36 by Vladimir TC Wijzig reactieProfiel van Vladimir TCQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/The-Committee-band/318797984907360



предатели будут расстреляны, как собаки!


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 22-02-2014 15:49 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht

Wat is dat toch met black metal ?
Dan weer Stalin, dan weer Hitler...
Doe eens een keer wat origineels.


We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 22-02-2014 18:21 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hitlin?


signature


Masturbator
Usericon van Masturbator
Posted 22-02-2014 19:50 by Masturbator Wijzig reactieProfiel van MasturbatorQuote dit bericht



We Are Satan's Generation And We Don't Give A Fuck!


Vladimir TC
Usericon van Vladimir TC
Posted 05-03-2014 22:43 by Vladimir TC Wijzig reactieProfiel van Vladimir TCQuote dit berichthttp://www.facebook.com/pages/The-Committee-band/318797984907360

From our label 28/02/2014:

quote:
FOLTER RECORDS
We are very proud to inform you that today the debut album "Power Through Unity" of THE COMMITTEE has been released!
The first reviews coming in and they all are very positive:

metal.de – 9/10
Legacy – 12/15
schwarzesbayern.de – 5/5
nocturnemagazine.net – 9,5/10
alloverffmrock.de – 8/10
welovemetal.com – 7,5/10
metal4.de – 7/10
Destructive Music - 10/10

A LP version is planned for May.



New video: Power Through Unity



Listen to 3 complete songs via: http://thecommitteeband.weebly.com/listen--watch.html


We also have new shirts and girlie shirts:
(Be fast, almost the half of the shirts are already gone)

Sizes, S, M, L & XL.


Sizes, S, M & L



We also made a reprint from the demo shirt:

Sizes, S, M, L & XL.


Order info via: http://thecommitteeband.weebly.com/purchase-a-piece-of-the-committee.html

http://www.thecommitteecult.com/


предатели будут расстреляны, как собаки!


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 06-03-2014 17:47 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Erg tof. Ik blijf deze heren nog even volgen.


Afvallige
Usericon van Afvallige
Posted 07-03-2014 10:14 by Afvallige Wijzig reactieProfiel van AfvalligeQuote dit bericht

Ik heb begrepen dat deze band officieel geen politieke boodschap heeft. Ik snap echter niet waarom je dan staatsportretten van Stalin op je albums, shirts en patches afdrukt: het komt op mij over als een soort verheerlijking, zeker als ik dit lees:

quote:
Yes Stalin was a horrible person when you look at him from the democratic eyes of Western people. Throughout history Russia has been ruled by force of a strong King or leader.
This is the only way to keep a country with 9 time zones together. Democracy works in the West.
In Russia and other nations ( for example the Middle East and China ) the only way to get things done, is by force. Results matter! Before Stalin, the country was a peasant community. He managed to transform it into an industrial superpower.
In the West this was done by the so called fiat currency system. In Russia this was done by the blood and sweat of millions of people, simply because the monopoly of printing money belongs to other nations. We do not support the actions of Stalin.
We consider him to be a very interesting person who gave the Imperial regimes a run for their money.


Vreemd (en enigszins dubieus) hoe je in één post de daden van Stalin zowel afkeurt als bewondert. Wat is het nu?

Wat ik helemaal vreemd vind is de bewering dat in Rusland een democratie niet zou werken, maar geweld/macht/dwang/gezag ('force') wel. 10-60 miljoen doden vind jij 'werken'? Ten aanzien van welk doel, Rusland bij elkaar houden? Waarom zou dat überhaupt een nastrevenswaardig doel zijn?

Kunst wil altijd iets zeggen, zelfs/juist als het dat pretendeert niet te doen. Onder deze façade van amoralisme liggen volgens mij wel degelijk politieke ideeën ten grondslag... of je dat nu zelf doorhebt of niet.

Ik ben benieuwd naar je reactie.

edit: mbt de review op ZM:

quote:
Zonder uitgesproken agressief of extreem te klinken slaagt The Committee naar voor te treden met een eigenzinnige missie en visie, inhoudelijk en muzikaal.


Jammer dat er niet nader wordt ingegaan op deze 'eigenzinnige missie en visie'. Waarom alleen beperken tot het muzikale gedeelte? Teksten en visies van de muzikanten vind ik minstens zo belangrijk voor de muziekbeleving.

[Dit bericht is gewijzigd door Afvallige op 07-03-2014 10:51]


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2014 11:30 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Mij komt het over alsof ze vanuit het standpunt van de doden spreken, die enerzijds natuurlijk pissed off zijn dat ze gestorven zijn en hun persoonlijk lijden laten weerklinken,
maar aan de andere kan ook het verhaal brengen dat ze deel waren van een soort van episch lijden. Een lijden veroorzaakt door twee of meer partijen, niet door een goeie en een slechte, of een winnaar en verliezen.
Een soort van meta-verhaal op micro-niveau qua beleving.
ik vind het wel interessant


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-03-2014 11:46 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

Ik vind dat Afvallige's post meer houd snijdt dan de jouwe iig


When your people matter, menstrual health matters


Buried
Usericon van Buried
Posted 07-03-2014 11:48 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 11:46 schreef Fusion het volgende:
Ik vind dat Afvallige's post meer houd snijdt dan de jouwe iig


Herlees je post maar es.

OT: Leuke muziek, snap ook niet waarom al die provocatie nodig is. Wie gaat er nu in godsnaam met shirts met Stalin op beginnen rondlopen ook?



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2014 11:56 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 11:46 schreef Fusion het volgende:
Ik vind dat Afvallige's post meer houd snijdt dan de jouwe iig


vragen stellen is makkelijker dan antwoord geven


signature


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-03-2014 12:36 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 maart 2014 11:48 schreef Buried het volgende:
Herlees je post maar es.
'Hout'?


quote:
Op 7 maart 2014 11:56 schreef Hypnos het volgende:
vragen stellen is makkelijker dan antwoord geven
Mmmmm maar hij maakt toch wel een paar goede punten. Daar kan ik meer mee dan met jouw post-moderne arty-farty verhaal over episch lijden en geen goede en geen kwade


When your people matter, menstrual health matters


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 07-03-2014 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

Hij mag er blij mee zijn. Zijn weekend is goed begonnen en dat allemaal omdat ik slechter scoor. Dat maakt ook mij gelukkig. Win-win


signature


Afvallige
Usericon van Afvallige
Posted 07-03-2014 13:55 by Afvallige Wijzig reactieProfiel van AfvalligeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 11:30 schreef Hypnos het volgende:
Mij komt het over alsof ze vanuit het standpunt van de doden spreken, die enerzijds natuurlijk pissed off zijn dat ze gestorven zijn en hun persoonlijk lijden laten weerklinken,
maar aan de andere kan ook het verhaal brengen dat ze deel waren van een soort van episch lijden. Een lijden veroorzaakt door twee of meer partijen, niet door een goeie en een slechte, of een winnaar en verliezen.
Een soort van meta-verhaal op micro-niveau qua beleving.
ik vind het wel interessant



Het idee van microgeschiedenis spreekt ook mij bijzonder aan. Het kan inderdaad erg verhelderend werken op macroniveau (zie bv. 'De kaas en de wormen' van C. Ginzburg). Goede microgeschiedenis is echter erg moeilijk te schrijven omdat je constant moet nuanceren en specificeren, met andere woorden: je moet beschikken over enorm veel kennis op micro- en macroniveau, en bovendien over een scherp analytisch vermogen beschikken om deze twee niveaus met elkaar in verbinding te kunnen brengen - en je goed te beseffen wat je eigenlijk precies wilt zeggen. Als je daarin faalt levert dat geen geschiedenis op, maar een karikatuur: een romantisch verhaal en/of (nog erger) een politiek product, zoals een monument.

'Episch lijden' van oorlogsslachtoffers is rechtstreeks afkomstig uit het 'nation-building' van de 19e/vroege 20e eeuw, een romantisch idee dat het oorlogvoeren met kanonnenvoer op termijn gemakkelijker maakte en legitimeerde. Als dat inderdaad de insteek is, geeft dat te denken.

Verder dit:

quote:
Wie gaat er nu in godsnaam met shirts met Stalin op beginnen rondlopen ook?


Precies. Hitler had feitelijk gezien minder doden op zijn geweten, en mensen hier laten het (gelukkig) wel uit hun hoofd om met zijn portretten te paraderen. Is hier sprake van een gebrek aan historisch besef, een naïef a-moralisme, of dubieuze politieke ideeën?

Het is niet voor niets dat de Bijenkorf een paar jaar geleden producten met het portret van Mao uit hun schappen haalden; daar was sprake van onwetendheid en/of een gebrek van historisch besef.

Zoals gezegd: misschien spreek ik voor mijn beurt aangezien ik alleen een interview heb gelezen en de merchandise/album art heb bekeken. To be continued.

[Dit bericht is gewijzigd door Afvallige op 11-03-2014 19:24]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2014 14:04 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Precies. Hitler had feitelijk gezien minder doden op zijn geweten, en mensen hier laten het (gelukkig) wel uit hun hoofd om met zijn portretten te paraderen. Is hier sprake van een gebrek aan historisch besef, een naïef a-moralisme, of dubieuze politieke ideeën?

Of, dit gebeurt natuurlijk bijna nooit in metal en zeker niet in black metal, de band wil graag... shockeren!


I wish I was a butterfly


Afvallige
Usericon van Afvallige
Posted 07-03-2014 14:14 by Afvallige Wijzig reactieProfiel van AfvalligeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 14:04 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Of, dit gebeurt natuurlijk bijna nooit in metal en zeker niet in black metal, de band wil graag... shockeren!


Die mogelijkheid is er, zeker... maar op basis van het interview lijkt het me dat het bandlid zich (althans in zijn optiek) vrij serieus bezighoudt met dit onderwerp. Het is niet van het niveau "Kill the christian" of "hakenkruis-op-de-borst" Hoest.

Verder kun je je afvragen wat is effect is van shockeren als dat gebeurt over de rug van miljoenen doden, mensen die echt bestaan hebben. Prima om de Westerse samenleving een spiegel voor te houden, natuurlijk... maar op mij heeft het op deze manier geen enkel effect, ik neem het niet serieus.

[Dit bericht is gewijzigd door Afvallige op 07-03-2014 14:29]


Fusion
The Dude? Meer De Forum Clown
Usericon van Fusion
Posted 07-03-2014 14:18 by Fusion Wijzig reactieProfiel van FusionQuote dit berichthttp://mystic.bandcamp.com/

quote:
Op 7 maart 2014 12:46 schreef Hypnos het volgende:
Hij mag er blij mee zijn. Zijn weekend is goed begonnen en dat allemaal omdat ik slechter scoor. Dat maakt ook mij gelukkig. Win-win


When your people matter, menstrual health matters


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2014 14:32 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 14:14 schreef Afvallige het volgende:
Die mogelijkheid is er zeker... maar op basis van het interview lijkt het me dat het bandlid zich, althans in zijn optiek, vrij serieus bezighoud met dit onderwerp. Het is niet van het niveau "Kill the christian" of "hakenkruis-op-de-borst" Hoest.

Verder kun je je afvragen wat is effect is van shockeren als dat gebeurt over de rug van miljoenen doden, mensen die echt bestaan hebben. Prima om de Westerse samenleving een spiegel voor te houden, natuurlijk... maar op mij heeft het op deze manier geen enkel effect, ik neem het niet serieus.

Waar laten zij dan zien dat de dood van die miljoenen mensen een (ethisch) goed iets was?

Als ik de lyrics van de demo zo doorkijk is het hoogstens beschrijvend vanuit het oogpunt van verscheidene betrokkenen allemaal, en in die zin wel gekleurd (anti- en pro- volgens mij). Maar ja, dat betekent niet dat de band dezelfde ideeën erover heeft. Ik vind het extreem voorbarig om te zeggen dat de band iets als Holodomor goedkeurt.


I wish I was a butterfly


Afvallige
Usericon van Afvallige
Posted 07-03-2014 14:35 by Afvallige Wijzig reactieProfiel van AfvalligeQuote dit bericht

quote:
Op 7 maart 2014 14:32 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Waar laten zij dan zien dat de dood van die miljoenen mensen een (ethisch) goed iets was?

Als ik de lyrics van de demo zo doorkijk is het hoogstens beschrijvend vanuit het oogpunt van verscheidene betrokkenen allemaal, en in die zin wel gekleurd (anti- en pro- volgens mij). Maar ja, dat betekent niet dat de band dezelfde ideeën erover heeft. Ik vind het extreem voorbarig om te zeggen dat de band iets als Holodomor goedkeurt.


Wellicht heb ik de verkeerde indruk gegeven, maar ik zeg ook nergens dat ik denk dat ze Stalin's daden expliciet goedkeuren. Ik zeg alleen dat ze zich in ethisch opzicht op glad ijs bevinden en ik me sterk afvraag wat nu precies de onderliggende boodschap is, vooral door het interview en de merchandise.

[Dit bericht is gewijzigd door Afvallige op 11-03-2014 19:22]


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 07-03-2014 14:37 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

OK


I wish I was a butterfly


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 07-03-2014 15:00 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Ik ga er in ieder geval nooit van m'n leven in rondlopen


Dit topic is 6 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen