|
Auteur: |
|
|
Waar wil je het opnemen? Nederland is wel niet zo groot maar als jij in Limburg woont ben je vast niet blij met tips voor goede opnamestudio's in Groningen... |
|
Hangt er helemaal vanaf waar je dat wilt doen. Ik bedoel als je in limburg woont hoef je niet te vragen naar een studio in bv. groningen |
|
Twee zielen een gedachte |
|
Maakt niet uit waar ( ik woon in almere, is een beetje in het midden van nl ) [Dit bericht is gewijzigd door Heosphoros op 24-05-2002 16:22] Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Idd, dude, daar heb je helemaal gelijk in (reactie op smirre) [Dit bericht is gewijzigd door General Skullfucker op 24-05-2002 16:22] |
|
Zo wat een replies ineens quote: tjsa.. waar niet! gewoon ff in de gouden gids naar studio's zoeken! de meesten hebben trouwens wel een vette wachttijd, ik heb één keer 5 maanden moeten wachten voor ik de studio in kon.. hoeveel nummers willen jullie op gaan nemen? Reken 1 studiodag per nummer voor het opnemen, en 2-3 nummers per dag afmixen, en nog 1 dag voor het masteren als je een redelijk goede demo op wilt nemen.. En heb je al een adres om cd's te laten persen/ artwork te laten drukken? Kijk anders is op www.tapes.nl, heb ik goede ervaringen mee.. [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-05-2002 16:28] |
|
Als iemand in je band wat weet van opnemen en/ of mixen/ masteren enzo kun je het gerust opnemen in de studio van je oom. De apparatuur zal nauwelijks verschillen met die in een meer op metal gerichte studio. In utrecht heb je studio moskou, de mensen die ik ken die daar hebben opgenomen waren er wel redelijk over te spreken. http://www.dbstudio.nl/moskou.asp |
|
Als het je toch niet uitmaakt, dan heb je in groningen een behoorlijke studio waar jet tegen een redelijke prijs een leuke demo op kunt nemen: blaisdell studio's. Naar ik vernomen heb kost die niet belachelijk veel en heb je er redelijk waar voor je geld. Luister bv eens naar de Nomen demo, of de promo van Obtuse. die laatste is weliswaar niet heel erg goed maar is dan ook maar in een weekend opgenomen en afgemixt. |
|
quote: Ik vraag mij al heel lang af wat "masteren" nou precies inhoudt??? Met "afmixen" probeer je toch al de levels goet uit te balanceren? Wat moet dan nog? |
|
Het gaat om 8 nrs + 1 keyboard nr.. (9 dus) Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Hier kun je wat info vinden over wat Studio Froombosch bijvoorbeeld onder masteren verstaat. http://users.bart.nl/~studiofr/masteren.html |
|
quote: je moet eerst alle nummers individueel goed afmixen. Dat kan heel ver gaan, je kan echt op microniveau alle individuele sporen levellen, eq-en, pannen, ook in tijd dus, effecten/ tools er overheen gooien zoals compressors, virtualizers, noise gates etc.. Dan klinken als het goed is alle nummers apart zoals je ze wilt hebben.. Daarna is het nog wel belangrijk om de nummers ten opzichte van elkaar o.a. uitgebalanceerd te laten klinken, nog ff een finalizer over de mix heen gooien, etc. Je maakt dan je opname écht persklaar.. LOL, zie nu pas de link van onze generaal [Dit bericht is gewijzigd door Snaack op 24-05-2002 16:38] |
|
OK thanx! |
|
hey heos. veel succes en ik ben benieuwd naar jouw band. dus laat het weten als de opnamen klaar zijn! |
|
quote: Zal ik doen Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Now I am the Master! |
|
quote: ok dan krijg jij er 2 Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
quote: waarom doe je het niet bij je oom. Het is je oom dus is het gratis (neem ik aan, anders erg goedkoop) Boeie dat er normaal pop muziek wordt opgenomen, de apperatuur blijft toch het zelfde, de mix hou je in eigen handen....... |
|
Da's waar. Geluidsstudio is geluidsstudio. En zo kieskeurig hoef je voor een eerste demo niet te zijn. |
|
wij hebben em gewoon hier op me zoldertje opgenomen, met o.a. deze computer Je moeder. |
|
quote: En dan zo'n geweldig geproduceerd geluid Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
|
ach tis om te oefenen Je moeder. |
|
Tja ik kan het goedkoop bij me oom doen. Alleen het lijkt me nogal een schande om recht voor ze neus zo te schreuwen :sliksmilie: Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze) |
|
Ook een zeer goede optie: Pitstudio in Weert !! Ik heb er diverse opnamen gemaakt (o.a. sun caged dominion) en ben zeer tevreden, mail me als je meer info wil: mcoenen@home.nl Marcel |
Index / Heavy Metal |