IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 06/05/13 - Witchcraft + Orchid + Free Fall @ 013
Brent_
Usericon van Brent_
Posted 22-04-2013 17:04 by Brent_ Wijzig reactieProfiel van Brent_Quote dit bericht

Fans van doom, retro, stoner en hardrock opgelet! Vanavond komen twee hoogtepunten van het Roadburn Festival terug naar de 013 tempel voor een exclusieve Nederlandse show! Witchcraft uit Zweden stond voor het laatst in 013 in 2010 tijdens het Roadburn Festival. Sindsdien was het tamelijk rustig rondom de band, maar met een goede reden. Afgelopen jaar kwam het lang verwachte vierde studio album ´Legend´ uit op het toonaangevende Nuclear Blast label en staat de band weer te popelen om de tourbus in te duiken. De sound doet denken aan doomlegendes als Pentagram met scheurende hardrock riffs en een flinke scheut 70´s psychedelica.
“Black Sabbath uit de hoogtijdagen”, is slechts één van de lyrische reacties van het Roadburn publiek bij het zien van de tot de nok gevulde show van Orchid vorig jaar. De band steekt de invloeden van Led Zeppelin, Black Sabbath en Pink Floyd absoluut niet onder stoelen of banken, maar weet dit perfect te mengen met een moddervet modern stoner geluid. Begin dit jaar brengt Nuclear Blast het tweede album van de band uit.

De Zweedse band Free Fall is de missing link tussen Van Halen, The Stooges en The Who. Ze brachten dit jaar hun nieuwe plaat 'Power & Volume' uit op Nuclear Blast.

http://www.013.nl/event/4309_witchcraft_orchid

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 22-04-2013 17:20 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Waarschijnlijk wel aanwezig ja.

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 22-04-2013 18:48 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Aanwezig.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

deathwishes
Usericon van deathwishes
Posted 23-04-2013 0:38 by deathwishes Wijzig reactieProfiel van deathwishesQuote dit bericht

zou graag aanwezig willen zijn.. maar ik ben bang dat Neurotic Deathfest dat weekend mijn geld opslurpt

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 23-04-2013 18:50 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

quote:
Op 23 april 2013 0:38 schreef deathwishes het volgende:
zou graag aanwezig willen zijn.. maar ik ben bang dat Neurotic Deathfest dat weekend mijn geld opslurpt

Dat

Latebloomer
Usericon van Latebloomer
Posted 24-04-2013 8:31 by Latebloomer Wijzig reactieProfiel van LatebloomerQuote dit bericht

Witchcraft was set to hit the road with Orchid on April 26th, but the band has now posted the following message online about canceling the run:

"We are sad to announce that due to serious health issues the upcoming tour has been cancelled. We are very sorry about this but hope you all understand that health always must come first. Love Witchcraft.

"Orchid and Free Fall will still do the tour and Troubled Horse with members from Witchcraft will join them instead!"

100% anti-Kvelgeest

Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 29-04-2013 13:48 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

013 durfde het niet aan zonder Witchcraft en cancelde het hele optreden, maar gelukkig neemt de Baroeg de show van Orchid, Free Fall en het toegevoegde Troubled Horse over.

LastFM | Untappd | Bandcamp | Doom what thou wilt shall be the whole of the law

NecRobert
Krek wat!
Usericon van NecRobert
Posted 29-04-2013 13:52 by NecRobert (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van NecRobertQuote dit bericht

+ Iduna Drachten 4 mei.

Zelfmoord plegen is wel het laatste wat ik zou doen.

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com