vrijdag 18 oktober
Hausmagger + support
Waar: Grote zaal
open: 20:30 - 23:30
Entree: € 7.50
tickets & info: http://www.simplon.nl
Met ‘HET ONDERSTE UIT DE MAN’ bewijst Hausmagger dat het de meest afgezaagde band is die er momenteel in Nederland op 8 benen rondloopt. En waarom? Omdat je na hun eerste ijzersterke plaat ‘Dicht- & Sloopwerk’ zou verwachten dat de opvolger gruwelijk tegen zou vallen, maar dat is niet zo. En dat is toch wel behoorlijk afgezaagd. Het is bijna niet leuk meer, zo goed, zo fijn, zo genuanceerd, zo plat, zo cool, zo slap, zo hoog, zo laag, zo smal, zo breed, zo klein, zo groot, zo hard en zo lang en zo door en door en eindeloos door en diep is dat er van bevrediging slechts sprake is wanneer je die vervloekte nummers weer draait.
‘En zo hoort het ook!…’, vindt Ted Hausmagger… ‘ …we hebben dat ding niet voor niets gemaakt… Het is nog n geluk dat die plaat niet op de Opium-lijst staat, maar dat zal niet lang meer duren… Ikzelf heb geprobeerd om eraf te komen, maar ik heb het opgegeven… Die songs zijn TE sterk voor me… Sorry, ik ben een slappe zak’… www.hausmagger.nl
Sinds 2013 heeft de band Hausmagger een nieuwe bezetting: Fuck op gitaar (emil v Steenwijk), The Beast op bas (Myrle Kloens), The Beauty op drums (Daim de Rijke) en Ted Hausmagger, zang, dans en gedicht.