|
Auteur: |
|
|
Laat ik mezelf eens nuttig maken. France (Paris, Île-de-France) Funeralium was founded in June 2003 by Marquis who wanted to create one of the sickest doom band on this fucking earth inspired by bands like Bethlehem, Abruptum, Thergothon, Saint Vitus and Burning Witch. Berserk who also plays with Marquis in Ataraxie (90s doom/death) joined the band soon after with Ys and Toxine from Heol Telwen (celtic black). Funeralium describes their style as “ultra sick doom” and plays sick, tortured, disturb minded, extreme doom METAL without any romantic vibes, female vox, circus keys and cheesy lyrics. In September the first rehearsals began and the started to work on tracks like “transcendance N°26” and “funeralium”. Then in March 2004, they were offered a deal for a demo by “BANG OR BE BANGED!!” an underground metal label. One month later they recorded this demo that they decided to call “ultra sick doom” in honour to german sick gods Bethlehem with their “dark metal” first CD. This demo was released in June 2004 and received great feedbacks from the real underground metal community. Funeralium is currently negociating a contract with an underground metal label to re-release the whole demo with new tracks which will be their first fullength release. [last.fm] Discography: -Ultra Sick Doom [2004] demo -Funeralium [2007] full length -Deceived Idealism [2013] full length Homepage Metal Archives Myspace Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
vergruizende klanken. IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK |
|
quote: Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Wat vindt je van de nieuwe OWW? Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
'vindt je' :') If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Wat is jouw mening over de nieuwe, Kvelgeest? Ik was een komma vergeten, mijn vorige post ging niet over de nieuwe OWW. [Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 18-06-2013 9:03] Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote:Ik zit me ernstig af te vragen of ik de muziek van deze band überhaupt ken. quote:Dat was mijn punt niet. :v If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed. |
|
Je punt doet er niet toe, je mening over de muziek wel. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
I don't know it so it is cunt. Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat. |
|
Ontopic graag. Don't try to impress anyone. You're brave, we all know that. Be simple, be direct. Nothing fancy. |
|
Wat een saaie band. Zo niet, dan pakt meester jou bij je oortje en trekt je uit de zandbak zodat alle andere kindertjes weer fijn kunnen spelen zonder dat jouw geklier het plezier van iedereen bederft. |
|
De nieuwe plaat genaamd Of Throes and Blight komt op 12 april uit via Weird Truth en dit is de eerste vrijgegeven track: |
|
signature |
|
Nog een nieuwe track: Spit at my Face, I Will Pluck Your Tongue Out |
|
Gister live op de Little Devil Doom Days gezien. Ontzettend gaaf! Meteen maar de halve merchstand leeg gekocht! Draai nu voor het eerst de nieuwe plaat. |
|
quote: Had je er dan nog niets van? Geweldige band is het. Gisteren ook maar eens de nieuwste aangeschaft. Had al wel de downloadpromo ervan, nu dan eindelijk de 2cd. Hopelijk snel een vinyluitgave ervan. Maar ja, wie o wie gaat het uitbrengen? Kennelijk niet Ostra zoals voorheen. |
|
Erg vette show weer ja afgelopen zaterdag. Sowieso een top dag. |
|
quote: Nou, ik ben uiteraard bekend met Ataraxie. Wist ook wel van het bestaan van Funeralium af, maar vreemd genoeg nooit verder gekomen dan dit. Tot nu. |
|
Ik kan me voorstellen dat je dan 'het zwakkere broertje van' verwacht ofzo. Maar Funeralium is de bomb inderdaad. Hoe is die nieuwe? Het vorige dubbelalbum vind ik geweldig. "Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Mwoah, mwoah. https://zwaremetalen.com/albumrecensies/funeralium-of-throes-and-blight Nog eens een paar keer beluisteren. Het is best interessant om een kijkje te krijgen in het gevoelsleven van een psychiatrisch patiënt. Krijg ik toch nog iets terug voor het belastinggeld dat aan zo'n kansloos geval wordt gespendeerd. |
|
"Apathy 'll kill you!" "I don't care..." https://lucidcream.bandcamp.com/ https://www.facebook.com/lucidcreamology/ |
|
Inmiddels ook een tweede track uitgebracht: De plaat heet Decrepit, releasedatum: 29 oktober. [Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 16-10-2021 16:40] |
|
De nieuwe plaat: |
Index / Heavy Metal |