IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 16 aug Fear Factory @ Iduna, Drachten
Mystage
Usericon van Mystage
Posted 19-06-2013 11:39 by Mystage Wijzig reactieProfiel van MystageQuote dit bericht

vrijdag 16 augustus | open 20:00 | € 23,- vvk / € 25,- deur

- FEAR FACTORY(vs)
- SPOIL ENGINE

@ Iduna, Drachten

Argh
Usericon van Argh
Posted 19-06-2013 21:53 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Aanwezig ivm jeugdsentiment. De valse vocalen brullen we zelf wel weg

Leuk om Dino weer eens te zien. Laatste keer was met de Digimortal tour.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 19-06-2013 22:08]

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 19-06-2013 22:08 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Hopelijk ook aanwazig.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

Argh
Usericon van Argh
Posted 10-07-2013 1:23 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik zie op de facebook pagina van FF dat ze her en der Demanufacture volledig spelen. Is dat hier ook het geval?

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

Mortis Rex
Feed Me A Stray Cat
Usericon van Mortis Rex
Posted 10-07-2013 1:25 by Mortis Rex Wijzig reactieProfiel van Mortis RexQuote dit berichthttp://www.bloody-disgusting.com

Dat vroeg ik mij ook al af... sowieso aanwezig.

Het Leven Gaat Door, Tenzij Het Ophoudt...

Argh
Usericon van Argh
Posted 11-07-2013 4:35 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Fear Factory
Tonight is the last night of the Demanufacture tour are u ready Perth ???

Blijkbaar niet dus. Jammer.

Mystage
Usericon van Mystage
Posted 12-08-2013 11:26 by Mystage Wijzig reactieProfiel van MystageQuote dit bericht

up! vrijdag alweer.

Mystage
Usericon van Mystage
Posted 15-08-2013 11:50 by Mystage Wijzig reactieProfiel van MystageQuote dit bericht

tijdschema!
20:00 open
20:30 - 21:10 Spoil Engine
21:30 - 23:15 Fear Factory
24:00 dicht

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2013 13:35 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Mooi, lekker op tijd afgelopen.

Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.

holysjit
Usericon van holysjit
Posted 15-08-2013 14:17 by holysjit Wijzig reactieProfiel van holysjitQuote dit berichthttp://www.ragherrie.com

In Dynamo beukte het enorm, dus zal hier ook wel weer een leuk feestje worden...

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2013 20:45 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 15 augustus 2013 14:17 schreef holysjit het volgende:
In Dynamo beukte het enorm, dus zal hier ook wel weer een leuk feestje worden...

Stond Final Exit ook op de setlist in Dynamo?

Argh
Usericon van Argh
Posted 15-08-2013 22:24 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Hoop rond 21:30 aanwezig te zijn. Voorprogramma slaan we maar even over. Wat een ellende

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 15-08-2013 23:50 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Volgens last.fm:

quote:
Spoil Engine. Or how to drop a bomb with style. This 5-piece metalband from Belgium/Holland started out in 2004, combining 90’s metal influences such as Pantera, Machine head and Slipknot with postmodern heaviness and soundscapes. Over the years, they evolved to a broader, catchier and even more dynamic sound in the veins of Stone Sour, Killswitch Engage and In Flames.

Ja, dat hoeft voor mij ook niet.

Argh
Usericon van Argh
Posted 16-08-2013 0:34 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Dit clipje werd gepost op Facebook bij het evenement door de organisatie. Na 10 seconden weet je al voldoende haha.

Argh
Usericon van Argh
Posted 17-08-2013 4:22 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Leuk concert, (te) volle zaal. Soort van "best of" avond met hitjes van alle albums (behalve Transgression gelukkig). Wat me opviel was dus dat er nummers van Archetype gespeeld werden. (dacht dat Dino dit niet wilde spelen omdat hij destijds niet meer in de band zat). Voorspelbare afsluiter Replica. Heb de band wel eens in beter vorm gezien en miste toch een aantal nummers.

Burton moet echt gewoon stoppen met de clean zang live / liever nog playback (ala rammstein) dan dit, hoewel het volgens mij wel steeds beter werd naarmate de set vorderde. Verder werd er overigens strak gespeeld. Wat een gitarist die Dino!

"Fuck yeah" enzo. Natte droom in mijn tienerjaren dit, maar nu toch echt wel een beetje vergane glorie helaas.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 17-08-2013 4:29]

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 17-08-2013 9:18 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik heb me uitstekend vermaakt en het viel me geenszins tegen. Ik had FF alleen maar op open air festivals gezien en nog nooit in de club maar prima ervaring. De band is echt strak en Dino is een baas. Cleane zang van Bell was niet zo slecht als dat ik had verwacht maar het is zeker het zwakste punt van FF live. Tsja, ik had het ingecalculeerd dus. 4x Demanufacture als afsluiting was natuurlijk heel fijn. Die plaat torent nog steeds enorm boven de rest van het werk uit. Wel speelden ze maar 5 kwartier ipv de aangekondigde 7 helaas en miste ik Final Exit. Hoogtepunt: Self Bias Resistor, beste industrial nummer ever. Zelfs met 800 mg Ibu in mijn bloed wegens stukke rug kon ik de verleiding maar nauwelijks weerstaan om in de pit te kruipen. "Ma-chines! Of Hate"

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 24-08-2013 16:42 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

quote:
liever nog playback (ala rammstein) dan dit, hoewel het volgens mij wel steeds beter werd naarmate de set vorderde.

Ik heb niet het idee dat Till playbackt. Indien dat wel het geval is vind ik het raar dat de backingtracks vals zijn.

Maar wat ik mij al jaren afvraag...Zou Burton zelf wel vinden dat het te gek klinkt? Kijkt die man nooit zijn eigen shows terug op You Tube? Zou Dino nooit eens hebben gezegd" doe maar gewoon niet". Aan de journalisten hier. Waarom vraagt nooit iemand hiernaar? Mag dat niet ofzo? Ik lees er ook nooit iets over in de andere media terwijl men wereldwijd over de zang van Burton klaagt.

Burton is de zwakste schakel. Ik hoop altijd dat ze Raymond en Christiaan terughalen. Christian zou dan mooi 2e gitarist kunnen zijn.

Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 24-08-2013 16:46 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik denk dat helemaal geen clean vocals meer doen nogal een behoorlijke aderlating zou zijn. Het is juist de afwisseling die de nummers hun sfeer geeft.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 24-08-2013 17:55 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

+1. Zonder die cleans is het geen Fear Factory meer. Daar hebben we dan Divine Heresy voor.

quote:
Op 24 augustus 2013 16:42 schreef Wordfuhrer TMDC het volgende:
Burton is de zwakste schakel. Ik hoop altijd dat ze Raymond en Christiaan terughalen. Christian zou dan mooi 2e gitarist kunnen zijn.

Dat zou mooi zijn.

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Argh
Usericon van Argh
Posted 24-08-2013 19:10 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Ik heb niet het idee dat Till playbackt. Indien dat wel het geval is vind ik het raar dat de backingtracks vals zijn.

Jawel. Luister goed rond 2:50.. overigens net zo vals als Burton maar nu iig een tape die meeloopt die bijna alles overstemd verder.

[Dit bericht is gewijzigd door Argh op 24-08-2013 19:14]

Wordfuhrer TMDC
Usericon van Wordfuhrer TMDC
Posted 25-08-2013 11:02 by Wordfuhrer TMDC Wijzig reactieProfiel van Wordfuhrer TMDCQuote dit bericht

Dat zijn de "koortjes" die meelopen, omdat Till geen 5 stemmen tegelijk kan zingen.
Geen playback

MR. N
Envy is the ulcer of the soul.
Usericon van MR. N
Posted 25-08-2013 13:14 by MR. N Wijzig reactieProfiel van MR. NQuote dit berichthttp://www.herrierecordsinc,com

quote:

Maar wat ik mij al jaren afvraag...Zou Burton zelf wel vinden dat het te gek klinkt? Kijkt die man nooit zijn eigen shows terug op You Tube? Zou Dino nooit eens hebben gezegd" doe maar gewoon niet". Aan de journalisten hier. Waarom vraagt nooit iemand hiernaar? Mag dat niet ofzo? Ik lees er ook nooit iets over in de andere media terwijl men wereldwijd over de zang van Burton klaagt.

Goed punt. FF is leuk live, maar de zang verkloot het iedere keer weer. Jammer.

Boeiender

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com