IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : 27/12: Amenra + Oathbreaker + Throw Me in the Crater @ Effenaar, Einhoven
ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 21-06-2013 11:11 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Amenra
Dikke post-doom avond maakt de donkere randen van 'derde Kerstdag' gitzwart.
Wat een dik album brachten deze Belgische heersers afgelopen jaar uit. ‘Mass V’ heet de 4 nummers tellende doommetal-mis en kwam uit via het Neurot label van de Amerikaanse grootmacht Neurosis. De band gaat al jaren voorbij aan de grenzen van doom, donkere drones, metal en gruizige postrock en creëert een eigen universum waarin de dood altijd dichtbij lijkt.

Ook live zijn deze mannen zonder meer briljant, dat bewezen ze nog tijdens hun show met Mastodon in de Effenaar in 2012, maar ook afgelopen april in een mudvol Patronaat tijdens het Roadburn festival in Tilburg. Net als op hun albums schudt Amenra de gitzwarte sluiers onverwachts van zich af en valt terug op hemelse soundscapes; geboorte en de dood liggen vaak dicht bij elkaar. Ondanks, of misschien wel dankzij de zanger die zelden meer aan het publiek laat zien dan zijn gekromde rug, zijn deze Vlaamse vernieuwers één van de meest intensieve live bands die ooit op deze aarde ronddwaalden.

Oathbreaker
Oathbreaker brengt eind augustus hun tweede album uit: ‘Eros | Anteros’ en daar kunnen we bijna niet op wachten, want wat was debuut 'Mælstrøm' een dikke knaller. Het duurde echter maar een half uur, dus laat die nieuwe maar komen! De bijzondere cocktail van post-metal, doom en hardcore die de Gentenaren serveren smaakt al voor je de bodem bereikt naar een nieuwe, ook al ben je al 'knee-deep' in een duistere roes beland. We hebben het hier dan ook niet over een zonnig Mojito-tje!

Throw Me in the Crater
Oke, het zou bijna een Belgische triple worden vanavond, maar we zijn minstens zo blij met deze inbreng uit de lichtstad. Hoewel, het licht gaat nu wel even uit. Throw Me in the Crater mengt sludge met doom en strooit daar een laag overstuurde kiezels overheen alsof het hagelslag is. Hun demo check je hier en als je dan toch bezig bent, bestel meteen hun gelimiteerde cassette! Er zijn er nog 17.

Voorverkoop is begonnen, prijs = 12,50. Dikke line up, kan show van het jaar worden, heel erg aanwezig!

http://www.effenaar.nl/agenda/7611

[Dit bericht is gewijzigd door ColdheartMinor op 21-06-2013 11:40]

zdark
The Mighty
Usericon van zdark
Posted 21-06-2013 11:38 by zdark (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van zdarkQuote dit bericht

Link naar de vvk?

DEATH FUCKING METAL

HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 21-06-2013 11:53 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Ja, hier zal ik bijna zeker aanwezig zijn.

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2013 12:17 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 11:38 schreef zdark het volgende:
Link naar de vvk?

zdark
The Mighty
Usericon van zdark
Posted 21-06-2013 12:59 by zdark (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van zdarkQuote dit bericht

Twee minuten na mijn post werd het bericht gewijzigd en de link toegevoegd. Dat is service

DEATH FUCKING METAL

Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 21-06-2013 13:06 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 12:59 schreef zdark het volgende:
Twee minuten na mijn post werd het bericht gewijzigd en de link toegevoegd. Dat is service

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Posted 21-06-2013 13:06 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 21 juni 2013 12:17 schreef Spirit In Black het volgende:

Dacht ik ook, maar ik dacht, ik ben in een goeie bui, ik werk eens een keertje mee.

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Posted 28-12-2013 14:02 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Hier nog mensen geweest?

Throw me in the Crater was gaaf zoals altijd. Lekker afwisselende sludge/doom, lekker opwarmertje.

Oathbreaker was gaaf en hard! Had ik niet verwacht maar ik heb me prima vermaakt. Alleen het snaregeluid paste naar mijn idee totaal niet bij het totaalplaatje.

Amenra was zoals vanouds gaaf. Jammer dat het dezelfde set was als op Roadburn en dat ze (in plaats van de geplande 75 minuten) er al na dik 50 minuten de brei aan gaven, en dat voor een uitverkochte zaal.

Evengoed toffe avond. Zal er in Breda in maart waarschijnlijk ook weer bij zijn.

NecroNoud
Usericon van NecroNoud
Posted 28-12-2013 16:43 by NecroNoud Wijzig reactieProfiel van NecroNoudQuote dit berichthttp://www.discogs.com/user/noud85/collection

quote:
Op 28 december 2013 14:02 schreef ColdheartMinor het volgende:
Amenra was zoals vanouds gaaf. Jammer dat het dezelfde set was als op Roadburn en dat ze (in plaats van de geplande 75 minuten) er al na dik 50 minuten de brei aan gaven, en dat voor een uitverkochte zaal.

Zelfde set maar wel in 50 minuten. Speelden ze 1,5 keer zo snel ofzo?

don't mistake lack of talent for genius

ColdheartMinor
Oink! Oink!
Posted 29-12-2013 14:36 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

quote:
Op 28 december 2013 16:43 schreef NecroNoud het volgende:
Zelfde set maar wel in 50 minuten. Speelden ze 1,5 keer zo snel ofzo?

Ontbrak vrijdag een nummer van de Roadburnset idd, vandaar. Op Roadburn speelde ze een uur.

Basement
Perpetrator of evil
Usericon van Basement
Posted 03-01-2014 7:11 by Basement Wijzig reactieProfiel van BasementQuote dit berichthttp://www.basementonline.nl

Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com