IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Bohren & Der Club of Gore Volgende pagina
Buried
Usericon van Buried
Posted 05-07-2013 18:22 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Bij gebrek aan een gelijknamig topic, wil ik deze band toch eens met jullie delen! Ze spelen ambient/darkjazz (volgens Wikipedia) en is naar mijn mening één van de beste bands om tot rust te komen. Hierbij twee nummers van hen, oordeel gerust!






Bleh?
Usericon van Bleh?
Posted 06-07-2013 1:44 by Bleh? Wijzig reactieProfiel van Bleh?Quote dit bericht



Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 06-07-2013 12:46 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht



signature


Buried
Usericon van Buried
Posted 17-07-2013 23:04 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 6 juli 2013 1:44 schreef Bleh? het volgende:
Bohren
Zie ook dit topic: http://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/3376497


Bedankt!



ElitE
Man Is But a Worm
Usericon van ElitE
Posted 28-12-2013 22:47 by ElitE Wijzig reactieProfiel van ElitEQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/brambeer/

Ik kende Black Earth al een tijdje, maar hun andere werk lijkt ook geweldig


♂ <o((((>< <o((((>< <o((((><
♀<o(((>< <o(((><


Buried
Usericon van Buried
Posted 29-12-2013 0:06 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Vet, eindelijk nog es leven hier. Schitterende band inderdaad, brengen op 24/01 een nieuw album uit genaamd Piano Nights, zou wat minder "simplistisch" moeten worden dan de laatste paar albums (zoals Black Earth).



Silence
Usericon van Silence
Posted 29-12-2013 0:07 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

Staat denk ik a drie jaar op mijn 'dat moet ik nog eens opzoeken' lijstje. Nu toch écht maar eens doen.


Buried
Usericon van Buried
Posted 29-12-2013 0:10 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Mijn aanrader: Sunset Mission!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2014 17:33 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ook mijn instapper geweest. Heerlijke Twin Peaks vibes. Erg toffe band dit,



Buried
Usericon van Buried
Posted 06-01-2014 17:35 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Teaser voor het volgende album (uit binnen 18 dagen!)

http://vimeo.com/82093195



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 06-01-2014 17:40 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Siked


Silence
Usericon van Silence
Posted 06-01-2014 17:43 by Silence Wijzig reactieProfiel van SilenceQuote dit bericht

quote:
Op 29 december 2013 0:10 schreef Buried het volgende:
Mijn aanrader: Sunset Mission!
Ben ik mee begonnen, heerlijk! Eerst deze nog beter in laten werken, dan de rest ontdekken.


Buried
Usericon van Buried
Posted 06-01-2014 17:51 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 6 januari 2014 17:43 schreef Silence het volgende:
Ben ik mee begonnen, heerlijk! Eerst deze nog beter in laten werken, dan de rest ontdekken.


Beginnen met de beste is natuurlijk ook iets (niet dat de rest slecht is, integendeel)



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2014 18:16 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Erg benieuwd naar die nieuwe.



Buried
Usericon van Buried
Posted 06-01-2014 18:26 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2014 18:43 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Wat is volgens jou het beste uit de discography? Zelf ben ik bekend met:
Sunset Mission
Black Earth
Beileid
Ik ben wel benieuwd wat ik nog meer moet checken.



williamblake
Usericon van williamblake
Posted 06-01-2014 20:03 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Sunset mission & Black Earth zijn samen met Geisterfaust hun beste albums imo. Geisterfaust heeft een zeer spooky sfeer in vergelijking met de andere twee die meer jazzy en relax zijn qua feel.

Gore motel & Midnight radio (hun eerste 2 full lenghts) zijn imo hun minste albums: zeer basic en rauw. Missen sfeer om echt memorabel te zijn.

Doleres vind ik een beetje een samenvatting van al hun voorgaande albums en Beileid was een leuk intermezzo (vooral de Patton samenwerking).




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 06-01-2014 20:17 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Thanks voor de verheldering



Buried
Usericon van Buried
Posted 07-01-2014 0:35 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Sunset Mission vind ik hands down hun beste. Ik was al verkocht door de hoes en de muziek raakte me meteen. Persoonlijk een van de beste albums die ik al gehoord heb. Met het feit dat de eerste albums wat te rauw waren, kan ik niets anders dan akkoord gaan. Black Earth is ook echt heel goed, maar is wat donkerder (titel verraadt dit ook al) en ietwat minder verfijnd. Hangt natuurlijk af van waar je zin in hebt

Al hun nieuwer werk luistert ook weer goed weg, erg benieuwd naar Piano Nights!



Cainam Ladicius
Usericon van Cainam Ladicius
Posted 09-01-2014 19:46 by Cainam Ladicius Wijzig reactieProfiel van Cainam LadiciusQuote dit bericht

Supertoffe band, heel vaak 's avonds na twaalven gedraaid. Met die Dolores hebben ze een fijne, iets minder doomy stijl ingeslagen die ik erg kan waarderen.

Sunset Mission is trouwens ook een van Chino Moreno's favo albums. Vandaar dat op die nieuwe Palms ook een track staat genaamd 'Mission Sunset'.



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-01-2014 22:45 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Stream van het nieuwe album:

Piano Nights



Buried
Usericon van Buried
Posted 20-01-2014 22:47 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2014 22:45 schreef HierIsMike het volgende:
Stream van het nieuwe album:

Piano Nights




Bedankt!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 20-01-2014 22:50 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Gelukkig houdt ten minste iemand Pitchfork bij.

De laatste tijd daar sowieso vette album streams: Have A Nice Life, Alcest, Indian, A Silver Mt. Zion.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 20-01-2014 22:51]



Buried
Usericon van Buried
Posted 20-01-2014 22:51 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

quote:
Op 20 januari 2014 22:50 schreef HierIsMike het volgende:
Gelukkig houdt ten minste iemand Pitchfork bij.


Ik heb de Facebookpagina, maar de site zelf volg ik niet



ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 20-01-2014 22:54 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Oh?

Oh.


Oooooh!!



Buried
Usericon van Buried
Posted 20-01-2014 23:09 by Buried (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BuriedQuote dit bericht

Wat goed weer zeg



Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen