IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Maroon (Duitse metalcore)
BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-10-2013 20:51 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Gewoon nog geeneens een topic over deze helden. Startten als xMaroonx, ongeveer tegelijk met Caliban en Heaven Shall Burn. Maar trek aub geen vergelijking. Nog steeds heel erg vegan straight edge, maar trek aub geen conclusies.

Ze spelen moddervette metalcore met, vooral op de latere platen, meer en meer nadruk op metal. Waarschijnlijk enkel om ook een plek op Metal-Archives.com te krijgen. Heel sterke live-band met heel veel goede tracks.

Discografie:
- Captive in the Room of the Conspirator EP
- Antagonist
- Endorsed by Hate
- When Worlds Collide
- The Cold Heart of the Sun
- Order

Lang geleden dat ik nog iets over deze band vernomen heb, iemand een idee of ze nog actief zijn?

I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew

Herrie Records Inc.
Anno 2008
Usericon van Herrie Records Inc.
Posted 07-10-2013 20:58 by Herrie Records Inc. Wijzig reactieProfiel van Herrie Records Inc.Quote dit berichthttp://www.herrierecordsinc.com

vast niet...

http://www.centurymedia.com/artist.aspx?IdArtist=125

2009 en dat was het dan.

I am mine own redeemer...!

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-10-2013 21:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Zat zo hard te balen dat ik het op Facebook ging checken, blijkbaar zit er toch nog wat leven in.

quote:
Soooo holidays are OVER !!!

Time to work brothers...

We will announce some shows in the next days and give you some report about the writing process of the new album!!!

Die band mag nog eens richting Belgenland komen

Wel jammer van het Netlog-taalgebruik.

Argh
Usericon van Argh
Posted 07-10-2013 21:45 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

quote:
Op 7 oktober 2013 20:51 schreef BenKnuckles het volgende:

Waarschijnlijk enkel om ook een plek op Metal-Archives.com te krijgen. Heel sterke live-band met heel veel goede tracks.

HAha ja hoor.. want als je niet op die zeik website staat besta je niet

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-10-2013 21:53 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Sowieso niet. Hardcore bestaat niet, tenzij het over bands gaat die later metal zijn gaan spelen.

edit: nochtans is het een goede database, alleen jammer van dat gedoe.

[Dit bericht is gewijzigd door BenKnuckles op 07-10-2013 21:56]

Argh
Usericon van Argh
Posted 07-10-2013 21:56 by Argh Wijzig reactieProfiel van ArghQuote dit bericht

Ik mag toch hopen dat een band niet speciaal voor die website zijn stijl aanpast. Wat een lutsers daar op MA.

Over Pagan/Viking metal en aanverwanten: "Kan je wel janken over je voorvaderen die draaien zich 2x om in het graf als ze die tyfus fluit horen" - © Burzum 2010

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 07-10-2013 21:57 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Dat was sarcasme Iedere band die zoiets doet, mag terecht naar de vergetelheid verwezen worden.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-10-2013 4:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Maroon bestaat nog wel in ieder geval. Nog op With Full Force gezien dit jaar. Erg gave band!

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

Ktulu
Driven by sin
Usericon van Ktulu
Posted 08-10-2013 8:58 by Ktulu Wijzig reactieProfiel van KtuluQuote dit bericht

Dikke like, heb er 3 cd's van.

Primal Creation - modern thrash metal - YouTube

KrisH
Usericon van KrisH
Posted 08-10-2013 16:58 by KrisH (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van KrisHQuote dit bericht

Samen met Heaven Shall Burn en Neaera behoort dit tot mijn favoriete metalcore/deathcore. Ooit een keer live gezien op Summer Breeze. Dat was me nog eens een intens optreden, van de band, maar vooral het publiek.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-10-2013 19:01 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Van Heaven Shall Burn vind ik het werk uit de jaren 90 geniaal, maar alles vanaf Antigone is erg matig. Live zijn ze ook niet te doen saai. Neaera is dan weer een stukje beter, maar haalt het niet bij Maroon, imo! Cataract is wel moddervet, ligt ook in dit straatje.

iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-10-2013 19:32 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Ben, doe niet zo raar. Heaven Shall Burn heeft met Antigone, Iconoclast en de nieuwe plaat een aantal heerlijke albums gemaakt!

Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.

BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 08-10-2013 19:50 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Na de eerste Iconoclast ben ik afgehaakt, denk ik. Die, Antigone en Deaf to Our Prayers bevatten samen een handvol nummers die heel erg goed zijn, maar na drie nummers ben ik die platen echt beu. Live is het overdonderend voor een kwartier, maar daarna ben ik het nog meer beu.

Geen high five in deze

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com