IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic
Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Auteur:
Topic : Afzetterij, Woekeraars, Scams, Rip Offs Vorige pagina | Volgende pagina
Helvete
Usericon van Helvete
Posted 24-10-2013 23:58 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 24 oktober 2013 23:36 schreef Hérésie het volgende:
Wijst het feit dat het snel uitverkocht is er voor jou dan zonder meer op dat de prijzen te laag zijn? Of gewoon dat het aanbod te klein is en dat er meer concerten georganiseerd zouden moeten worden? Ik neig eerder naar dat tweede. Concerten (nog) duurder maken gaat het probleem van snel uitverkocht raken niet per se oplossen. Voor veel bands zijn mensen gewoon bereid zeer veel te betalen. Het enige dat je ermee gaat bereiken is dat de organisatoren nog meer winst maken en dat er meer mensen zijn die geen kans meer maken op een ticket enkel doordat ze er het geld niet voor hebben. Spijtige situatie lijkt me dat. Twee concerten organiseren in plaats van een zou voor alle partijen goed zijn. De organisatoren kunnen meer kaarten verkopen, en meer mensen kunnen gaan. Op deze manier verdwijnt het extra geld niet in de zakken van de artiesten of de organisatoren, maar die van tussenpersonen.
Ik denk niet dat het aanbod voor concerten, en ook niet dat voor een deel van de muziekgenres, en zelfs niet dat voor enigszins 'kwalitatieve' muziek binnen die genres te klein is. Als dit aanbod toch te klein zou zijn, is dat alsnog niet op te lossen door minder te vragen voor concertkaarten van de grotere artiesten, omdat de vraag naar deze artiesten zichzelf versterkt door de bekendheid van die artiesten en er dus altijd meer vraag dan aanbod zal zijn. Waarom zou het duurder maken van concerten de vraag naar deze concerten niet verminderen? Ik geef je gelijk dat de organisatoren hierdoor wellicht meer winst zullen maken (hier ben ik niet geheel zeker van), maar ik denk dat een ander belangrijk gevolg hiervan zou zijn dat mensen simpelweg hun behoefte naar concerten zullen vervullen door goedkopere (in de praktijk meestal minder bekende) artiesten, waarvan concerten niet uitverkocht raken (en waarvan de prijs voor kaarten dus nauwelijks beïnvloed zal worden door de doorverkopers), zullen bezoeken, of, wanneer ze hier de moeite niet voor willen nemen, simpelweg hun geld aan andere zaken dan concerten zullen besteden. Het is dan jammer dat deze mensen hun geld liever zouden uitgeven om hun favoriete artiesten te zien, maar wiens verantwoordelijkheid is dat? Het lijkt misschien alsof ik hier de doorverkopers verdedig, maar ik weet het gewoon niet zo goed.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-10-2013 0:04]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:08 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 24 oktober 2013 23:58 schreef Helvete het volgende:
Ik denk niet dat het aanbod voor concerten, en ook niet dat voor deel van de muziekgenres, en zelfs niet dat voor enigszins 'kwalitatieve' muziek binnen die genres te klein is. Als dit aanbod toch te klein zou zijn, is dat alsnog niet op te lossen door minder te vragen voor concertkaarten van de grotere artiesten, omdat de vraag naar deze artiesten zichzelf versterkt door de bekendheid van die artiesten en er dus altijd meer vraag dan aanbod zal zijn. Waarom zou het duurder maken van concerten de vraag naar deze concerten niet verminderen? Ik geef je gelijk dat de organisatoren hierdoor wellicht meer winst zullen maken (hier ben ik niet geheel zeker van), maar ik denk dat een ander belangrijk gevolg hiervan zou zijn dat mensen simpelweg hun behoefte naar concerten zullen vervullen door goedkopere (in de praktijk meestal minder bekende) artiesten, waarvan concerten niet uitverkocht raken (en waarvan de prijs voor kaarten dus nauwelijks beïnvloed zal worden door de doorverkopers), zullen bezoeken, of, wanneer ze hier de moeite niet voor willen nemen, simpelweg hun geld aan andere zaken dan concerten zullen besteden. Het is dan jammer dat deze mensen hun geld liever zouden uitgeven om hun favoriete artiesten te zien, maar wiens verantwoordelijkheid is dat? Het lijkt misschien alsof ik hier de doorverkopers verdedig, maar ik weet het gewoon niet zo goed.


Hier volg ik je niet meer... Je lijkt ervan uit te gaan dat artiesten vervangbaar zijn, alsof mensen dan wel gewoon naar andere artiesten zullen gaan kijken waarvan de kaarten goedkoper zijn. Wat ik bedoelde (want ik weet niet zeker of dat duidelijk was): stel dat Metallica morgen optreedt en dat de kaarten, die 100 euro kosten, binnen 4 minuten uitverkocht zijn. Blijkbaar is er dan veel meer vraag dan aanbod. Als er gewoon de dag nadien een tweede concert georganiseerd wordt kunnen zowel Metallica als de organisator daar extra aan verdienen. En er kunnen meer mensen gaan. 200 euro vragen voor de tickets i.p.v. 100 euro betekent niet per se dat maar half zoveel mensen zullen willen gaan. Het kan evengoed binnen enkele keren uitverkocht zijn. Er kunnen gewoon minder mensen gaan dan, punt. En als je het bij één concert houdt is de kans groter dat er meer tickets voor absurde prijzen doorverkocht worden, omdat er meer mensen overblijven die veel geld overhebben om nog een kaart te kunnen kopen. Dat extra geld komt niet toe aan de artiest of aan de organisator, maar aan de mensen die de kaarten doorverkopen. Welk voordeel levert dat op? Organiseer twee concerten in plaats van één, en je kan al veel van dergelijke wantoestanden vermijden denk ik. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je (d.m.v. vraag en aanbod) de prijs zo astronomisch hoog laat worden dat enkel de mensen met heel veel geld kunnen gaan? Hoe fout ben je bezig als zij 'dan maar naar andere artiesten moeten gaan kijken'?


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:24 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:08 schreef Hérésie het volgende:
Hier volg ik je niet meer... Je lijkt ervan uit te gaan dat artiesten vervangbaar zijn, alsof mensen dan wel gewoon naar andere artiesten zullen gaan kijken waarvan de kaarten goedkoper zijn. Wat ik bedoelde (want ik weet niet zeker of dat duidelijk was): stel dat Metallica morgen optreedt en dat de kaarten, die 100 euro kosten, binnen 4 minuten uitverkocht zijn. Blijkbaar is er dan veel meer vraag dan aanbod. Als er gewoon de dag nadien een tweede concert georganiseerd wordt kunnen zowel Metallica als de organisator daar extra aan verdienen. En er kunnen meer mensen gaan. 200 euro vragen voor de tickets i.p.v. 100 euro betekent niet per se dat maar half zoveel mensen zullen willen gaan. Het kan evengoed binnen enkele keren uitverkocht zijn. Er kunnen gewoon minder mensen gaan dan, punt. En als je het bij één concert houdt is de kans groter dat er meer tickets voor absurde prijzen doorverkocht worden, omdat er meer mensen overblijven die veel geld overhebben om nog een kaart te kunnen kopen. Dat extra geld komt niet toe aan de artiest of aan de organisator, maar aan de mensen die de kaarten doorverkopen. Welk voordeel levert dat op? Organiseer twee concerten in plaats van één, en je kan al veel van dergelijke wantoestanden vermijden denk ik. Het kan toch niet de bedoeling zijn dat je (d.m.v. vraag en aanbod) de prijs zo astronomisch hoog laat worden dat enkel de mensen met heel veel geld kunnen gaan? Hoe fout ben je bezig als zij 'dan maar naar andere artiesten moeten gaan kijken'?
Ik begrijp het ook niet meer. Hoe wil je de veel gevraagde artiesten als Metallica vaker op laten treden? Hier ligt volgens mij de limiet, doordat meer vraag/populariteit nu eenmaal nog meer vraag veroorzaakt en de veel gevraagde artiesten niet iedere dag de hele dag door willen of kunnen optreden. Als zij vaker op zouden treden, zou uiteraard de prijs afnemen en dus ook de vraag toenemen en zouden er in totaal meer bezoekers zijn. En ik gaf al aan dat mensen bij een hogere prijs niet altijd naar andere concerten zullen gaan, maar hun geld misschien aan andere zaken zullen spenderen. Misschien wel een gemis voor de kunst-/muziekwereld.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-10-2013 0:27]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:27 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 oktober 2013 0:24 schreef Helvete het volgende:
Ik begrijp het ook niet meer. Hoe wil je de veel gevraagde artiesten als Metallica vaker op laten treden? Hier ligt volgens mij de limiet, doordat meer vraag/populariteit nu eenmaal nog meer vraag veroorzaakt en de veel gevraagde artiesten niet iedere dag de hele dag door willen of kunnen optreden. Als zij vaker op zouden treden, zou uiteraard de prijs afnemen en dus ook de vraag toenemen en zouden er meer bezoekers zijn. En ik gaf al aan dat mensen bij een hogere prijs niet altijd naar andere concerten zullen gaan, maar hun geld misschien andere zaken zullen spenderen. Misschien wel een gemis voor de kunst-/muziekwereld.


Denk je niet dat 2 of misschien 3 concerten in plaats van 1 toestanden als deze al erg zou kunnen inperken? Ik weet het ook niet zeker hoor, ik veronderstel alleen van wel.

quote:
Op 25 oktober 2013 0:24 schreef Helvete het volgende:
En ik gaf al aan dat mensen bij een hogere prijs niet altijd naar andere concerten zullen gaan, maar hun geld misschien andere zaken zullen spenderen. Misschien wel een gemis voor de kunst-/muziekwereld.

Ja, dat vooral :s Triest als het zo ver moet komen.

[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 25-10-2013 0:28]


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:29 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:27 schreef Hérésie het volgende:
Denk je niet dat 2 of misschien 3 concerten in plaats van 1 toestanden als deze al erg zou kunnen inperken? Ik weet het ook niet zeker hoor, ik veronderstel alleen van wel.
Als jij zeer winstgevende artiesten als Metallica ervan weet te overtuigen om twee tot drie keer zo vaak op te treden, denk ik dat je veel geld zou kunnen verdienen. Succes in ieder geval.
quote:
Op 25 oktober 2013 0:27 schreef Hérésie het volgende:
Ja, dat vooral :s Triest als het zo ver moet komen.
Het zal mij persoonlijk niet zo'n zorg zijn. Voor mij is er veel meer aanbod dan vraag, zowel qua concerten als opgenomen muziek waar ik geïnteresseerd in ben.

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-10-2013 0:31]


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:30 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

Challenge accepted


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:34 by Helvete Profiel van Helvete

Veel te veel bier. Ik houd het hierbij. Gaat deze nog dicht aangezien hier al een topic over is?


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 25-10-2013 0:34 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

.

[Dit bericht is gewijzigd door GruntSmurf op 25-10-2013 0:39]


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:35 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:34 schreef GruntSmurf het volgende:
Mensen moeten gewoon minder illegaal downloaden en weer muziek kopen. Gratis bestaat niet.
Het is allemaal de schuld van de piraten!


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:36 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 oktober 2013 0:34 schreef GruntSmurf het volgende:
Misschien zijn artiesten en organisatoren dan bereid de prijzen te verlagen en vermindert dat weer de tussenhandel.

Het zijn toch niet de hoge prijzen van de organisatoren die de oorzaak zijn van de tussenhandel?

Edit: eigenlijk was het niet mijn bedoeling erover door te blijven gaan, maar nu moest ik wel even :p


[Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 25-10-2013 0:37]


Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:36 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:30 schreef Hérésie het volgende:
Challenge accepted
Krijg ik indien succesvol ook een aandeel, aangezien het mijn tip was?


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:37 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 oktober 2013 0:36 schreef Helvete het volgende:
Krijg ik indien succesvol ook een aandeel, aangezien het mijn tip was?


Tuurlijk Kunnen we lekker cd's mee kopen.


Willekeur en dictatuur!


BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 25-10-2013 0:38 by BenKnuckles (Speciaal lid) Profiel van BenKnuckles

quote:
Op 25 oktober 2013 0:34 schreef GruntSmurf het volgende:
Mensen moeten gewoon minder illegaal downloaden en weer muziek kopen.

2003 belde, het wil z'n argument terug.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:38 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:37 schreef Hérésie het volgende:
Tuurlijk Kunnen we lekker cd's mee kopen.

Lijkt me super! Nog meer succes gewenst dan.


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 0:39 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 oktober 2013 0:38 schreef BenKnuckles het volgende:
2003 belde, het wil z'n argument terug.





Willekeur en dictatuur!


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:44 by Helvete Profiel van Helvete

quote:
Op 25 oktober 2013 0:34 schreef GruntSmurf het volgende:
.
Te laat man, je bent al geciteerd.


GruntSmurf
Usericon van GruntSmurf
Posted 25-10-2013 0:45 by GruntSmurf Profiel van GruntSmurf

kut


Helvete
Usericon van Helvete
Posted 25-10-2013 0:47 by Helvete Profiel van Helvete

Slotje, AG?

[Dit bericht is gewijzigd door Helvete op 25-10-2013 3:58]


Black Jew
Metallic Blond
Usericon van Black Jew
Posted 25-10-2013 12:30 by Black Jew Profiel van Black Jewhttp://050

quote:
Op 25 oktober 2013 0:38 schreef BenKnuckles het volgende:
2003 belde, het wil z'n argument terug.





IMA LETCHU GET A SHOT BUT IMA GO FIRRS PUT IN REVERSE LEMME SEE YUH FOOTWORK


Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 25-10-2013 12:32 by Hypnos (Hoofdredacteur) Profiel van Hypnos

quote:
Op 25 oktober 2013 0:47 schreef Helvete het volgende:
Slotje, AG?


bij AH hebben ze er


signature


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-10-2013 12:53 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 25 oktober 2013 0:47 schreef Helvete het volgende:
Slotje, AG?

Uhm, ja? Wat is het al bestaande topic dan?


I wish I was a butterfly


Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 25-10-2013 12:54 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Profiel van Ascendant Grotesque

quote:
Op 24 oktober 2013 19:14 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Grootste probleem bij zoiets als TT is de stupiditeit van de koper, niet zozeer wat het bedrijf zelf doet.

Op zich wel een punt. Maar heel simpel gezegd leveren bedrijven als TT geen enkele waardevermeerdering/productie, dus is het onterecht dat ze geld verdienen.


I wish I was a butterfly


Hérésie
Usericon van Hérésie
Posted 25-10-2013 13:31 by Hérésie Profiel van Hérésiehttp://[url=http://www.last.fm/user/Willekeur]Last.fm[/url]

quote:
Op 25 oktober 2013 12:54 schreef Ascendant Grotesque het volgende:
Op zich wel een punt. Maar heel simpel gezegd leveren bedrijven als TT geen enkele waardevermeerdering/productie, dus is het onterecht dat ze geld verdienen.


+1!


Willekeur en dictatuur!


Blueprint
Usericon van Blueprint
Posted 25-10-2013 15:27 by Blueprint Profiel van Blueprint

quote:
Op 24 oktober 2013 19:14 schreef Haeresiarch Sr. het volgende:
Grootste probleem bij zoiets als TT is de stupiditeit van de koper, niet zozeer wat het bedrijf zelf doet.


Niet mee eens. Zo'n bedrijf verkleint het aantal beschikbare kaarten voor een normale prijs, waardoor mensen in geval van een "uitverkocht concert" voor de keuze komen te staan om thuis te blijven of een woekerprijs te betalen. Ook als je niet met zulke hufters in zee wilt gaan, kun je er dus wel degelijk last van hebben. Van mij mag de wetgever hier ingrijpen, maar die zal vanuit het neoliberale gedachtengoed wel 'martkwerking!' roepen en verder niets doen.


M.
Schwarzgerät
Usericon van M.
Posted 25-10-2013 15:32 by M. Profiel van M.

quote:
Op 25 oktober 2013 15:27 schreef Blueprint het volgende:
Niet mee eens. Zo'n bedrijf verkleint het aantal beschikbare kaarten voor een normale prijs, waardoor mensen in geval van een "uitverkocht concert" voor de keuze komen te staan om thuis te blijven of een woekerprijs te betalen. Ook als je niet met zulke hufters in zee wilt gaan, kun je er dus wel degelijk last van hebben. Van mij mag de wetgever hier ingrijpen, maar die zal vanuit het neoliberale gedachtengoed wel 'martkwerking!' roepen en verder niets doen.

Nou, nou, het gaat hier wel over concertkaartjes he. Niet bepaald een eerste levensbehoefte. Om daar nou voor naar de politiek te wijzen...

Zalen kunnen dit heel goed zelf tegengaan door bv. het aantal tickets per persoon te maximeren. En zeg eens eerlijk: hoeveel concerten heb jij de afgelopen 5 jaar gemist specifiek door dit soort praktijken?


Fickt nicht mit dem Raketemensch!!


Dit topic is 3 pagina's lang: 1 2 3
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen