IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : A Canorous Quintet Volgende pagina
Nihil
Casus belli
Usericon van Nihil
Posted 28-05-2002 0:46 by Nihil Wijzig reactieProfiel van NihilQuote dit bericht

Zeer goede Zweedse melodische black/trash, niks al te nieuw, maar enorm de moeite waard!!! Zitten, of zaten in elk geval, vroeger op "No Fashion".

Tum podem extulit horridulum...

RdP
"Fucked Up" en "Ready To Die"
Usericon van RdP
Posted 28-05-2002 1:00 by RdP Wijzig reactieProfiel van RdPQuote dit bericht

Klinkt wel lekker.. goed tempo (heb nu trouwens pas net één nummer gehoord). Zal morgen nog eens wat meer luisteren. Dankje

Hakkuh

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 24-12-2006 13:49 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

Heb sinds gisteren As Tears en Silence of the World Beyond weer uit de kast getrokken n.a.v. interview in de Aardschok met This Ending en wat rost dat heerlijk deze band

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

Hypnos
Godmadeself
Usericon van Hypnos
Posted 20-01-2012 20:11 by Hypnos (Hoofdredacteur) Wijzig reactieProfiel van HypnosQuote dit bericht

signature

faceless
Usericon van faceless
Posted 20-01-2012 23:03 by faceless Wijzig reactieProfiel van facelessQuote dit bericht

heerlijke band, heb ook het 1 en ander van ze, weer eens even opzoeken.

Kvelgeest
Binkelator ಠ_ರೃ
Usericon van Kvelgeest
Posted 21-01-2012 10:16 by Kvelgeest Wijzig reactieProfiel van KvelgeestQuote dit berichthttp://www.churchofeuthanasia.org/index.html

Met zo'n naam hoopte ik op fusion of darkjazz. Laat maar weer.

If there’s one thing we’ve learned from the death of Dimebag it’s this, making shitty music can get you killed.

Black Monday
Usericon van Black Monday
Posted 21-01-2012 11:43 by Black Monday Wijzig reactieProfiel van Black MondayQuote dit berichthttp://blackmondaydeltafm.blogspot.com/

Fijn spul ja. Luister ook eens naar Naglfar z'n debuut Vittra, die release is van 1995. Swedish Metal Yeah !!!!

verlepte theedoek
dikke doei
Usericon van verlepte theedoek
Posted 08-02-2015 14:37 by verlepte theedoek Wijzig reactieProfiel van verlepte theedoekQuote dit berichthttp://www.myspace.com/carnalleftovers

The Quintessence aan het luisteren n.a.v. de 7" aangeschaft te hebben. Heerlijke band blijft dit ook, de unreleased tracks zijn tevens erg gaaf

www.myspace.com/fuckshopgrindcore www.myspace.com/carnalleftovers bier zonder alcohol is als een bh aan de waslijn- al het goede is eruit

Natural Disaster
The Dude
Usericon van Natural Disaster
Posted 08-02-2015 15:16 by Natural Disaster Wijzig reactieProfiel van Natural DisasterQuote dit berichthttp://www.nu.nl

Ik wacht nog even het oordeel van Caron af.

Rule #6 | Op 13 augustus 2021 22:26 schreef Eindbaas het volgende: "Het stelletje dwazen dat klakkeloos alles overneemt uit boekjes en dan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit."

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 08-02-2015 17:27 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 15:16 schreef Natural Disaster het volgende:
Ik wacht nog even het oordeel van Caron af.

Deze niche, alsook subgenre, is allang uitgeput.
In micro-toestand welteverstaan.

Pionier was uiteraard Dissection.
Copycats waren Sacramentum, Dawn, Naglfar, Vinterland, Swordmaster, enzovoort.

Later kwam dan het kritieke punt waar er als het ware verzadiging optreedt en de bands allemaal inwisselbaar zijn (Decameron, Ablaze My Sorrow, bleh, bleh, bleh).
Deze Canorous Quintet ken ik niet, dus onaanwendbaar.
Typisch tweedehandsbakspul mijns inziens.

Oordeel van Caron: onaanwendbaar.

En nu gaan we vegen

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 08-02-2015 18:51 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

uh....
die "copycats" hebben veel en veel minder heavy/power invloed dan Dissection.

[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 08-02-2015 18:51]

Ravnajuv
Satyr
Usericon van Ravnajuv
Posted 08-02-2015 19:25 by Ravnajuv (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van RavnajuvQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com

Slaughtersun van Dawn ist Krieg.

Falcula! The Knell and the World! Benchmark Swedish Black Metal, nondegodver.

Ohja, ook een mooi bandje/sideprojectje: http://www.metal-archives.com/bands/Niden_Div._187/7655

Hafgufa

WMP
Usericon van WMP
Posted 08-02-2015 19:44 by WMP Wijzig reactieProfiel van WMPQuote dit bericht

Gelukkig, Caron bgrijpt 'ironie' niet.

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 08-02-2015 19:54 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 19:25 schreef Ravnajuv het volgende:
Ohja, ook een mooi bandje/sideprojectje: http://www.metal-archives.com/bands/Niden_Div._187/7655

Die 'Towards Judgement' EP is inderdaad beestig!

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 08-02-2015 21:08 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 18:51 schreef tomcat ha het volgende:
uh....
die "copycats" hebben veel en veel minder heavy/power invloed dan Dissection.

Denk je nu echt dat zonder Dissection die andere bands als dusdanig die sound gehad hebben ????????

En nu gaan we vegen

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 08-02-2015 21:09 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 19:25 schreef Ravnajuv het volgende:
Slaughtersun van Dawn ist Krieg.

Falcula! The Knell and the World! Benchmark Swedish Black Metal, nondegodver.

Dawn heb ik steeds het mindere broertje gevonden.
De drie releases doen me weinig, te lang uitgesponnen, te weinig spanning.
Dat Century Media nu een graantje mee pikt met die rereleases, is op de rug van de autisten.

En nu gaan we vegen

arneriach
Usericon van arneriach
Posted 08-02-2015 22:33 by arneriach Wijzig reactieProfiel van arneriachQuote dit berichthttp://www.marchefunebre.be

de eerste full van A Canorous Quintet blijft de ideale mix tussen Gothenburg death en de melodieuze snelle black waarop enkel Zweden een patent hebben.
In tegenstelling tot het gros van mijn Gothenburg sound cd'kes zet ik die graag nog eens op

www.marchefunebre.be - doom death metal

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 08-02-2015 23:18 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 21:08 schreef caron het volgende:
Denk je nu echt dat zonder Dissection die andere bands als dusdanig die sound gehad hebben ????????

Het was een vrij algemene trend met meerdere bands die de black metal richting op gingen vanuit de death metal hoek. Zelfs de 1ste in flames valt hier onder.

Ik weet zelfs dat in flames een oefenruimte deelde met unanimated. De eerste unanimated kwam ook 10 maanden eerder uit dan the somberlain.

Sacramentum heeft ook weinig riffs die ik makkelijk kan teruglijden naar Dissection. Eerder naar (opnieuw) unanimated maar dan met een laag technicaliteit en klassieke invloed.

[Dit bericht is gewijzigd door tomcat ha op 08-02-2015 23:20]

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-02-2015 5:58 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 8 februari 2015 23:18 schreef tomcat ha het volgende:
Het was een vrij algemene trend met meerdere bands die de black metal richting op gingen vanuit de death metal hoek. Zelfs de 1ste in flames valt hier onder.

Ik weet zelfs dat in flames een oefenruimte deelde met unanimated. De eerste unanimated kwam ook 10 maanden eerder uit dan the somberlain.

Sacramentum heeft ook weinig riffs die ik makkelijk kan teruglijden naar Dissection. Eerder naar (opnieuw) unanimated maar dan met een laag technicaliteit en klassieke invloed.

In Flames black metal?????????

Het klopt ergens wel dat er één verwantschap is.
De tie that binded was het gebruik van typische riffs a la Iron Maiden.
Zowel In Flames en Dark Tranquillity enerzijds en Dissection anderzijds grepen hier naar terug.
De former goten het in één death metaljasje, de latter gingen meer die black toer op.

Dit was trouwens dé originele Gothenburg-sound, niet te verwarren met al die veredelde nu-metalacts a la Soilwork of Arch Enemy.

Er werd zelfs van één bindende term gesproken, NWOSDM.

Aan de ene kant had je dan inderdaad Unanimated die in het spoor van In Flames gingen, ook Eucharist of Miscreant om er maar een paar te noemen.

Kan best zijn dat Sacramentum qua riffing meer van doen heeft met In Flames, maar die hoofdgedachte is het black sfeertje.
Kijk gewoon nog maar eens naar die bandpics en je ziet het copycat-gedrag van Dissection.
Ook de eerste van Amon Amarth valt hieronder (die ik origineel heb en voor veel weg gaat op E-Bay).

Je hebt ergens wel een punt maar ik heb meer gelijk.
Zo.

En nu gaan we vegen

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-02-2015 6:05 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2015 5:58 schreef caron het volgende:
In Flames black metal?????????

Het klopt ergens wel dat er één verwantschap is.
De tie that binded was het gebruik van typische riffs a la Iron Maiden.
Zowel In Flames en Dark Tranquillity enerzijds en Dissection anderzijds grepen hier naar terug.
De former goten het in één death metaljasje, de latter gingen meer die black toer op.

Dit was trouwens dé originele Gothenburg-sound, niet te verwarren met al die veredelde nu-metalacts a la Soilwork of Arch Enemy.

Er werd zelfs van één bindende term gesproken, NWOSDM.

Aan de ene kant had je dan inderdaad Unanimated die in het spoor van In Flames gingen, ook Eucharist of Miscreant om er maar een paar te noemen.

Kan best zijn dat Sacramentum qua riffing meer van doen heeft met In Flames, maar die hoofdgedachte is het black sfeertje.
Kijk gewoon nog maar eens naar die bandpics en je ziet het copycat-gedrag van Dissection.
Ook de eerste van Amon Amarth valt hieronder (die ik origineel heb en voor veel weg gaat op E-Bay).

Zo.

Die pionier van dit alles was uiteraard At The Gates, ze legden de basis voor Gothenburg met hun eerste twee full-lengths, hence de riffing.
De tweede van Sentenced, North From Here, pikte hier op in en In Flames en Dark Tranquillity (Lunar Strain/The Gallery) vervolledigden het plaatje.

Internal Decay is ook nog één hidden gem, hun enige full-length is goud in deze niche en door God Baelus eveneens in zijn jaarlijst van '95 opgenomen.
Deze cd is moeilijk te verkrijgen maar ik heb die wel in mijn backcatalogue.

To set the record straight.
Om iets Gothenburg te noemen, is die eerste voorwaarde dat die band uiteraard uit Goteborg afkomstig is.
Ten tweede heb je dan die riffing a la Maiden, veel tempowisselingen.
Ik krijg het schurft van die trend om gelijk welke melodeath Gothenburg te dopen.
Noem het melodeath, verschrikkelijke zooi lijk Mors Principium Est of Scar Symmetry, brrrr, gegeten en gedronken.

De eerste van Arch Enemy vallen hier ook nog misschien onder maar die Barbie-metal van tegenwoordig, tja, da's K3 op gitaar hein.
Moest ik nog effe kwijt.
Zo.

En nu gaan we vegen

Count Usher
"The Beige Sisters of Premenstrual Agony."
Usericon van Count Usher
Posted 09-02-2015 10:34 by Count Usher (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Count UsherQuote dit bericht

quote:
Op 9 februari 2015 5:58 schreef caron het volgende:

Gast.

When did I realize I was God? Well, I was praying and I suddenly realized I was talking to myself.

williamblake
Usericon van williamblake
Posted 09-02-2015 11:06 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik doe zelfs de moeite niet meer om inhoudelijk te reageren.
Vergis je niet: af en toe staat er iets grappig of correct tussen. Ik kan dat toegeven. Doch helaas is het vaker kul dan kult...

On topic: 1ste mini en full van A canorous quintet zijn degelijke releases. De 2de full vond ik wat eentonig. Tegenwoordig actief als This ending, waarbij ze richting die 'moderne' Soilwork sound gegaan zijn. Niet echt de moeite meer.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 09-02-2015 13:13 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Denial is a river in Egypt.

Het tekent andermaal je onmacht.

En nu gaan we vegen

Jokke
Usericon van Jokke
Posted 09-02-2015 20:01 by Jokke Wijzig reactieProfiel van JokkeQuote dit berichthttp://www.myspace.com/grownbelow

quote:
Op 9 februari 2015 13:13 schreef caron het volgende:
Denial is a river in Egypt.

Het tekent andermaal je onmacht.

nochtans wel een goei moptjen

Horns up!

tomcat ha
Is een poepchinees
Usericon van tomcat ha
Posted 10-02-2015 14:33 by tomcat ha Wijzig reactieProfiel van tomcat haQuote dit bericht

Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Ik bedoel dat de 1ste plaat van in flames onderdeel is van die melodic death/black scene/sound uit die tijd. Vanaf de album daarna duidelijk al niet meer. Er zijn best wel wat riffs op lunar strain met een duidelijk black metal luchtje.

Dit begint idd allemaal bij ATG. De eerste ATG heeft ook een duidelijk black metal luchtje wat ook niet raar is gezien de death/black van de pre ATG band Grotesqtue.

Ik verbind Sacramentum met Unanimated ipv in flames. Al zijn hun zeker geen klonen gezien hun sterk ontwikkelde eigen geluid en zeker op de 1ste plaat eigenlijk geen death metal invloeden.

Dissection word vaak uitgelegd als de definitieve band van de scene maar eigenlijk waar ze alleen het meest accessible. Dit is niet negatief bedoeld zeker maar ik denk dat de 2 unanimated het meeste alle elementen verbind die de zweede melodic death/black scene in die tijd had. Omdat zij gewoon veel meer echte black metal riffs hebben ipv bij Dissection's veel sterkere aanwezige heavy/power elementen.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 10-02-2015 14:41 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Ik begrijp waar je naartoe wilt.
Dissection heeft altijd die sterkste songschrijver in zijn gelederen gehad met Jon, daarmee wellicht het populairste.
Ik ga ook nie beweren dat ze die pioniers waren.

Sacramentum heeft een beduidend andere manier van riffing, korter op die bal. Ik snap dan ook niet dat sommige mensen Sacramentum als schaamteloze ripoff zien.
Anderen die Sacramentum hoger inschatten, hebben dan ook weer boter op hun hoofd gegeten.

Unanimated was één vroege vogel ja. Hun debuut was er ergens al in '94 maar daar ben ik op zich niet zo wild van. Ik heb die debuut overigens origineel en daar circuleren nu ook al wilde bedragen voor op die ebay, doch dit geheel terzijde.
Hun tweede was wel een wilde, draai ik ook nog geregeld.

Ik denk dat, als je écht naar die oorspronkelijke grondleggers en uitvinders wilt gaan, het moet zoeken bij bands als Eucharist.
Maar één allesverwoestend antwoord ken ik daar ook ni op geven, ik ben de heiland niet.

Ik vind het wel tof van je, dat je water bij de wijn doet.
Everyone is equal, some are more equal than others and in the end I am right. Ok? Danke.

En nu gaan we vegen

Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com