IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Auteur:
Topic : Verborgen terreur in ziekenhuizen Volgende pagina
Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:30 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Kijk, hier krijg ik dus apocalyptische gedachten van .

http://www.volkskrant.nl/nieuws/internationaal/1022475202003.html


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 1:32 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

Wreed zeg, een superbacterie! Waarom zijn er niet veel meer doden gevallen?



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 1:34 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

Inderdaad.
*sigh*
You fuck with nature, nature fucks you back times ten.


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 28-05-2002 1:38 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

Dan ga je naar het ziekenhuis omdat je beter wilt worden, en je komt er met een ernstige bloedvergiftiging uit, wanneer het eigenlijk een gebroken been had.

Amaai, de natuur is sterk, de natuur regeert ons.

Het is misschien weer iets als de pest van de Middeleeuwen, de zwarte dood. Dat is, denk een systeem van de natuur om een ras waar er veel te veel van zijn een beetje in te krimpen, ik weet het, het klinkt erg, maar volgens mij is het zo.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 1:40 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 1:34 schreef MBMarduk het volgende:
Inderdaad.
*sigh*
You fuck with nature, nature fucks you back times ten.



Dat is toch geen gekweekte bacterie?

Je vind dus het werk in ziekenhuizen 'fucken met de natuur'? Leg eens uit aub?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:40 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

En natuurlijk is dit pas het topje van de ijsberg.

Het lijkt erop alsof de uitvinding van antibiotica een rampzalige 'shortcut' is geweest. Het is ook een oorlog die je als mens niet kunt winnen. Zo vreselijk veel bacteriën worden blootgesteld aan zo'n 'geneesmiddel', en dat betekent welhaast evenzovele mutaties die erop uitgeprobeerd zullen worden.... en er hoeft er maar één te overleven en de ramp is gebeurd, want zo'n mutatie zal overleven en zich verder delen/voortplanten, en weer, en weer...
En wat te denken van bijvoorbeeld de gekke-koeien ziekte, die niet via een bacterie, niet via een virus (toch ook nog iets dat een 'cel' genoemd kan worden) maar via een fokking EIWIT verspreid wordt!!


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 1:41 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl




Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:42 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:40 schreef Mutilator het volgende:
Dat is toch geen gekweekte bacterie?

Je vind dus het werk in ziekenhuizen 'fucken met de natuur'? Leg eens uit aub?
Een ziekenhuis niet zozeer; het is ook geen bewuste actie geweest van 'laten we even met de natuur gaan klooien'. Maar het blijkt wel dat antibiotica bacteriën een enorme 'boost' heeft gegeven... tja dat is de pest met bacteriepopulaties, je moet ELK exemplaar uitroeien... als er ook maar één overleeft is de actie zinloos geweest, en bovendien zul je dan een nieuw middel moeten gebruiken (omdat het vorige overleefd is).

Nee, ik vind het allemaal vreselijk eng, brr...


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 1:44 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 1:38 schreef beli mawr het volgende:
...Dat is, denk een systeem van de natuur om een ras waar er veel te veel van zijn een beetje in te krimpen, ik weet het, het klinkt erg, maar volgens mij is het zo.


Yep: ziektes; hét controlerende middel van moedertje natuur zo lijkt het.


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:44 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

Het enge aan deze bacterie vind ik ook dat hij niet zozeer resistent tegen antibiotica is, maar ZELF enzymen produceert om die antibiotica af te breken!


ZwaarMetaal
.357
Usericon van ZwaarMetaal
Posted 28-05-2002 1:45 by ZwaarMetaal Wijzig reactieProfiel van ZwaarMetaalQuote dit berichthttp://www.kommando.nl

mja.. dit is het einde.. leuk jullie gekent te hebben jongens



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 1:45 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:38 schreef beli mawr het volgende:
...Dat is, denk een systeem van de natuur om een ras waar er veel te veel van zijn een beetje in te krimpen,...

Precies!
Wederom typisch een voorbeeld van een domme mensheid dat denkt dat het de natuur kan uitschakelen door ook de zwakken in leven te houden.

Shit, dat klinkt cru zo maar ja de waarheid zal er niet zo ver langs liggen, toch?

Jeezzz, ik kijk ff niet en er staat een rij aan replies weer.



[Dit bericht is gewijzigd door MBMarduk op 28-05-2002 1:46]


Mutilator
SPILL YER GUTS !!!!!! (Extra gore mod)
Usericon van Mutilator
Posted 28-05-2002 1:48 by Mutilator (Moderator) Wijzig reactieProfiel van MutilatorQuote dit berichthttp://wp.livereviewer.com/

quote:
Op 28 mei 2002 1:44 schreef Dwaallicht het volgende:
Het enge aan deze bacterie vind ik ook dat hij niet zozeer resistent tegen antibiotica is, maar ZELF enzymen produceert om die antibiotica af te breken!


Ik ben scheikundig gezien niet zo onderlegd; wat betekent die zelfproductie dan allemaal?

Snelle verspreiding op grote schaal?


The quality of our perceptions determines the quality of our judgement. Our judgement determines how we interact with the world. How we interact with the world changes the world. So, the quality of our perceptions changes the world.


General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 1:49 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

quote:
Op 28 mei 2002 1:45 schreef MBMarduk het volgende:

Jeezzz, ik kijk ff niet en er staat een rij aan replies weer.




Dat is nog niets! Wacht maar tot ze resistent worden tegen moderatoren



MBMarduk
Este usuario está muerto. Q.E.P.D.
Usericon van MBMarduk
Posted 28-05-2002 1:49 by MBMarduk Wijzig reactieProfiel van MBMardukQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:40 schreef Dwaallicht het volgende:
...Het lijkt erop alsof de uitvinding van antibiotica een rampzalige 'shortcut' is geweest. Het is ook een oorlog die je als mens niet kunt winnen. ...


Dit bedoelde ik met "fucking with nature", m.a.w. "bending luck".


Dwaallicht
Usericon van Dwaallicht
Posted 28-05-2002 1:57 by Dwaallicht Wijzig reactieProfiel van DwaallichtQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:48 schreef Mutilator het volgende:
Ik ben scheikundig gezien niet zo onderlegd; wat betekent die zelfproductie dan allemaal?

Snelle verspreiding op grote schaal?
OK, een antibioticum is zeg maar een stofje dat bacteriën doodmaakt. Als een bacterie resistent is betekent dat stomweg (naar mijn weten) dat het ertegen kan. Dat is niet zo'n ramp.

Enzymen zijn een soort eiwitten; eiwitten zijn lange ketens van aminozuren die opgevouwen zijn, dus eigenlijk te vergelijken met een soort bolletje wol, alleen dan wel op een speciale manier opgevouwen (dit komt door de rangschikking van de aminozuren (er zijn 20 verschillende in het menselijk lichaam die in eiwitten kunnen zitten) in dat eiwit)... net lego dus! Als je 20 soorten legosteentjes hebt kan je die ook op verschrikkelijk veel manieren combineren.
Welnu, omdat zo'n eiwit op z'n eigen manier opgevouwen is, en omdat er (vanwege de eindeloze combinatiemogelijkheden van 20 bouwstenen) vreselijk veel van zijn, zijn die eiwitten onmisbaar bij het verloop van chemische reacties. Dit soort eiwitten worden enzymen genoemd.
Ze zijn nodig, want niet alle reacties verlopen zomaar uit zichzelf. Een enzym brengt dan 2 moleculen die met elkaar reageren zodanig bij elkaar dat de reactie tussen die 2 moleculen tòch plaatsvindt, terwijl dat normaliter niet zou gebeuren. Vergelijkbaar is het proces van 2 legosteentjes aan elkaar klikken... het PAST wel, maar spontaan zou het nooit gebeuren; jij bent dan het 'enzym', dat ervoor zorgt dat de 'reactie' daadwerkelijk verloopt.

Welnu, resistente bacterien zijn eng. MAAR ze zijn slechts resistent tegen datgene dat tegen ze ingezet is. Stel, tegen een bacterie wordt antibioticum A ingezet en deze bacterie overleeft het. Dan is hij dus resistent tegen antibioticum A; dat wil niet zeggen dat hij antibioticum B zou overleven!

Deze nieuwe bacterie echter die het onderwerp van gesprek is blijkt (wat ik uit het nieuwsbericht opmaak) ZELF de enzymen te produceren om zijn vijand (de antibiotica) af te breken! Een flexibel stuk micro-organisme dus.... niet resistent tegen EEN antibioticum, maar tegen ALLE antibiotica. *brrrrr*
De oplossing is dan het gebied waar de bacterie zich vindt in quarantaine plaatsen en dan daarbinnen genocide op het ding plegen.... en dan maar hopen dat geen enkele stam aan de quarantaine ontsnapt.

Ik ben behoorlijk nuchter ingesteld, maar hier krijg ik het wel een beetje koud van.


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 2:34 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

in 1 woord: scary!


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-05-2002 2:42 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

scary shit!

ach, er zal altijd sprake zijn van een natuurlijk evenwicht, hoe meer wij de natuur uit balans brengen hoe harder de natuur zijn best doet die balans te herstellen.. met steeds grovere middelen imho..

Don't fuck with mother Earth!


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 2:42 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

so what, de kans dat wij daar nog last van gaan hebben lijkt me klein. dus dan geef ik er zo i zo al weinig om.
en de mensheid moet toch ooit aan zijn einde komen.



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-05-2002 2:45 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

ze zijn nu bezig met het analiseren van het speeksel van de komodovaraan. Daar zitten 15-50 bekende en onbekende dodelijke bacterieen in. En die beesten worden er niet ziek van, dus die moeten logischerwijs een bepaald imuunsysteem hebben. Als ze die kunnen isoleren kunnen ze er waarschijnlijk een zeer sterke antibiotica ofzo van maken


Snaack
Usericon van Snaack
Posted 28-05-2002 2:51 by Snaack Wijzig reactieProfiel van SnaackQuote dit bericht

interessant..

ff offtopic..

ik heb gehoord dat haaien immuun zijn voor kanker.. best bizar.. 1 van de sterkste diersoorten dus


elessar
sienimyrkytys
Usericon van elessar
Posted 28-05-2002 8:08 by elessar Wijzig reactieProfiel van elessarQuote dit berichthttp://www.last.fm/user/ouwetaart/

quote:
Deze nieuwe bacterie echter die het onderwerp van gesprek is blijkt (wat ik uit het nieuwsbericht opmaak) ZELF de enzymen te produceren om zijn vijand (de antibiotica) af te breken! Een flexibel stuk micro-organisme dus.... niet resistent tegen EEN antibioticum, maar tegen ALLE antibiotica. *brrrrr*


Volgens mij is dit niet nieuw hoor. Het is 1 van de verschillende mechanismen van resistentie. Een ander is bijvoorbeeld het ondoordringbaar maken van de celwand van de bacterie voor het antibioticum.

Nog een nuancering: het gevaar zit hem niet zozeer in het resistent worden van enkele bacteriën, het zit hem meer in het uitsterven van de niet-resistente bacteriën. Resistente bacteriën hebben alleen een voordeel t.o.v. niet-ressistente bacteriën als er antibioticum aanwezig is, anders sterven ze vrij snel uit. Tenzij er geen niet-resistente bacteriën meer zijn...

zie ook de EOS van deze maand.



Slechtheid
Usericon van Slechtheid
Posted 28-05-2002 8:25 by Slechtheid Wijzig reactieProfiel van SlechtheidQuote dit bericht

Er is meer verborgen terreur in ziekenhuizen.
Mensen wiens dosis van 3 pillen per dag, plotseling verandert in 24 [!!!] pillen per dag. En dat puur en alleen omdat de verpleegkundigen haar niet stil konden krijgen.


KingDJ
Killer Queen
Usericon van KingDJ
Posted 28-05-2002 18:17 by KingDJ Wijzig reactieProfiel van KingDJQuote dit bericht

Het gevaar van dit soort bacteriën is inderdaad de resistentie tegen meerdere soorten bacteriën. Multi-resistentie genoemd.
De bacteriën beginnen vaak met een resistentie tegen èèn soort antibiotica, en muteren later in een vorm die multi-resistent is.
dan is de bacterie zeer meoilijk te bestrijden.
Overigens zijn deze becteriën vaak onschadelijk bij gezonde mensen, maar niet bij mensen wiens afweer laag is. Een gezonde drager van de bacterie kan deze makkelijk overdragen naar een ziek persoon.
Patiënten met deze bacterie zullen trouwens meteen in isolatie worden geplaatst, om verspreiding te voorkomen.
Maar het is idd wel zo dat hoe meer antibiotica er uitgevonden word, hoe meer resistenie, wat dat berteft is het een oneindige strijd met de natuur.


God hates us all...


attila_de_hun
good person but bad musician....
Usericon van attila_de_hun
Posted 28-05-2002 19:24 by attila_de_hun Wijzig reactieProfiel van attila_de_hunQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 2:45 schreef Bintmeister het volgende:
ze zijn nu bezig met het analiseren van het speeksel van de komodovaraan. Daar zitten 15-50 bekende en onbekende dodelijke bacterieen in. En die beesten worden er niet ziek van, dus die moeten logischerwijs een bepaald imuunsysteem hebben. Als ze die kunnen isoleren kunnen ze er waarschijnlijk een zeer sterke antibiotica ofzo van maken


maar dan krijg je na een tijdje het zelfde verhaal. dit verrhaal is eigenlijk hetzelfde als de hopenloze strijd tegen insecten, onkruid etc via vergif. na een tijdje treedt gegarandeerd resistentie op. sommige insecten zijn al resistent tegen vele giffen. wie je wel treft via die giffen zijn de soorten die die insecten eten.


Sarjenka
Greetings and felicitations children of technology
Usericon van Sarjenka
Posted 28-05-2002 19:36 by Sarjenka Wijzig reactieProfiel van SarjenkaQuote dit berichthttp://nightmarepatrol.net/sarjenka/weblog

mooi zo... er zijn teveel mensen op deze wereld en het is absoluut onnatuurlijk alle mensen maar zo lang mogelijk in leven te houden.

Laat moeder natuur maar weer een keer terugslaan!


If you can't eat it or fuck it, then kill it...


Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2
Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen