IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : chaosmagic en andere pagan zooi
StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 1:43 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

ik zat wat over dit forum te lezen,
en het viel me op dat er redelijk wat topics waren over satansime.
zijn er meschien ook mensen op het zware metalen forum die aan chaos magic doen?
of aan een andere vorm van paganisme.





General Skullfucker
Eerlijk delen
Usericon van General Skullfucker
Posted 28-05-2002 1:46 by General Skullfucker Wijzig reactieProfiel van General SkullfuckerQuote dit berichthttp://www.metalhints.nl

JA! Ik doe aan chaosmagie. Helaas heb ik het nog niet zo goed onder controle. Drie dagen nadat mijn kamer opgeruimd is verandert deze altijd plotseling terug in een enorme teringzooi.



Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 2:31 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:46 schreef General Skullfucker het volgende:
JA! Ik doe aan chaosmagie. Helaas heb ik het nog niet zo goed onder controle. Drie dagen nadat mijn kamer opgeruimd is verandert deze altijd plotseling terug in een enorme teringzooi.


Hey gaaf dat kan ik ook.
Ook heb ik ontdekt dat bij samenscholingen van deze magiers er een steeds krachtigere chaosnode ontstaat, dan gaan er heel veel dingen spontaan kapot

ben ik nu bevorderd tot aartsmagister?


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-05-2002 2:33 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 2:31 schreef Lord Uraneck het volgende:
Hey gaaf dat kan ik ook.
Ook heb ik ontdekt dat bij samenscholingen van deze magiers er een steeds krachtigere chaosnode ontstaat, dan gaan er heel veel dingen spontaan kapot

ben ik nu bevorderd tot aartsmagister?


ja, hoe zou het toch in godesnaam komen dat die dingen allemaal kapot gaan of spontaan gaan liggen en hun binnenste naar buiten laten vloeien


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 2:40 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

mmm jammer,
had gehoopt dat hier wat ruimer denkende mensen zouden zitten.
oh well, never mind me then.



Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 28-05-2002 2:42 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

tis laat denk ik

morgen zullen er wel meer (zinnige) replies komen


Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 2:43 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 2:40 schreef StratoS het volgende:
mmm jammer,
had gehoopt dat hier wat ruimer denkende mensen zouden zitten.
oh well, never mind me then.


Als dit gaat over 'n religie die is gebaseerd op de chaos theorie heb ik er wels es wat over gelezen, maar ik kan me er niet zoveel van herinneren, dus vertel! Buiten het verhaal wat je me vanmiddag in de kroeg al verteld heb dan mr. Erik S.

[Dit bericht is gewijzigd door Dargull op 28-05-2002 2:52]


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 2:53 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

s'goed (goede avond trouwens bart, je had het wel eens een paar keer over dat zware metalen forum gehad. dus ik denk ik kom daar ook eens langs gewipt)

quote
"Chaos Magick is a Postmodern system of Occultism that strives to reduce the Magickal Ceremonies of the world's various religions and occult orders to their quintessential essence. Chaos Magicians have no beliefs per se. Instead our focus is on practice
and technique. Chaos Magicians strip the beliefs and philosophies
away from the teachings of past and current traditions and keep
the techniques that work. Chaos Magickians will utilize, for example,
the intense trance states of Voodoo and the not-thinking states
of meditation from Buddhism in a ritual context for the purposes
of obtaining a result, but the religious beliefs and philosophies of those schools of practice are discarded as unnecessary. Our Magick is Chaos in the sense that it is not ordered -- the rigid order
of traditional forms of Magick are thrown to the winds. "

en de rede dat deze 'magie' kan werken is gebazeert op de chaos theory. die heeft sterke verbanden met wat ook in het principia discordia wordt verteld, het gebruikt dan ook ongeveer de zelvde slagzin
'Nothing is True, Everything is Permitted'
en daar hoort magie ook bij.
in princiepe is magie gewoon een extensie van psychologie.
in zelfhypnose kan iemand bevoorbeeld al zorgen dat hij stopt met roken.
maar met dit ga je gewoon een stapje verder en probeer je meer dan jezelf te beinvloeden. (Alhoewel jezelf beinvloeden ook al handig kan zijn)

en dit doe je idd door middel van ontiegelijke fake rituelen en zooi.
alles in zo'n ritueel is eigenlijk onzin. maar als jij het aan neemt als waarheid, en jij gelooft er voor een moment echt in.
waarom zou je onderbewutzijn het dan ook niet geloven, en het proberen te verwezelijken.

blaat rant klaar
bekijk de 2 urls in mijn profile maar voor verder info over chaos magic en het principia discordia.



Dargull
actual size
Usericon van Dargull
Posted 28-05-2002 2:57 by Dargull Wijzig reactieProfiel van DargullQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 2:53 schreef StratoS het volgende:
s'goed (goede avond trouwens bart, je had het wel eens een paar keer over dat zware metalen forum gehad. dus ik denk ik kom daar ook eens langs gewipt)

quote
"Chaos Magick is a Postmodern system of Occultism that strives to reduce the Magickal Ceremonies of the world's various religions and occult orders to their quintessential essence. Chaos Magicians have no beliefs per se. Instead our focus is on practice
and technique. Chaos Magicians strip the beliefs and philosophies
away from the teachings of past and current traditions and keep
the techniques that work. Chaos Magickians will utilize, for example,
the intense trance states of Voodoo and the not-thinking states
of meditation from Buddhism in a ritual context for the purposes
of obtaining a result, but the religious beliefs and philosophies of those schools of practice are discarded as unnecessary. Our Magick is Chaos in the sense that it is not ordered -- the rigid order
of traditional forms of Magick are thrown to the winds. "

en de rede dat deze 'magie' kan werken is gebazeert op de chaos theory. die heeft sterke verbanden met wat ook in het principia discordia wordt verteld, het gebruikt dan ook ongeveer de zelvde slagzin
'Nothing is True, Everything is Permitted'
en daar hoort magie ook bij.
in princiepe is magie gewoon een extensie van psychologie.
in zelfhypnose kan iemand bevoorbeeld al zorgen dat hij stopt met roken.
maar met dit ga je gewoon een stapje verder en probeer je meer dan jezelf te beinvloeden. (Alhoewel jezelf beinvloeden ook al handig kan zijn)

en dit doe je idd door middel van ontiegelijke fake rituelen en zooi.
alles in zo'n ritueel is eigenlijk onzin. maar als jij het aan neemt als waarheid, en jij gelooft er voor een moment echt in.
waarom zou je onderbewutzijn het dan ook niet geloven, en het proberen te verwezelijken.

blaat rant klaar
bekijk de 2 urls in mijn profile maar voor verder info over chaos magic en het principia discordia.


Als je het niet erg vind doe ik dat morgen avond op m'n gemakje erik.

OFF TOPIC:
Hoe laat ga jij morgen in strada zijn?


Lord Uraneck
SCHIJT!!
Usericon van Lord Uraneck
Posted 28-05-2002 2:58 by Lord Uraneck Wijzig reactieProfiel van Lord UraneckQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 2:40 schreef StratoS het volgende:
mmm jammer,
had gehoopt dat hier wat ruimer denkende mensen zouden zitten.
oh well, never mind me then.


tss zijn grappen illegaal tegenwoordig? ik spot met mijn eigen lompheid hoor, maar vertel. ik heb er nooit van gehoord, maar is vast een leuk onderwerp


ik heb schijt aan alles, zelfs aan m'n handen


StratoS
hail discortia!
Usericon van StratoS
Posted 28-05-2002 3:00 by StratoS Wijzig reactieProfiel van StratoSQuote dit berichthttp://www.stratos.mirrorz.com

bart)zodra ik uit mijn nest kom, ummm uurtje of 1, 2 ofzo.
ben al begonnen met klein opzettje van de site voor de secte, maar had niet echt inspiratie voor grahics. blaat


andere gozer)zie mijn vorige post. en grappen zijn niet illigaal, zolang ik er maar om kan lachen iig.



[Dit bericht is gewijzigd door StratoS op 28-05-2002 3:01]



Blackjack
Ja bakker...
Usericon van Blackjack
Posted 30-05-2002 16:17 by Blackjack Wijzig reactieProfiel van BlackjackQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:43 schreef StratoS het volgende:
ik zat wat over dit forum te lezen,
en het viel me op dat er redelijk wat topics waren over satansime.
zijn er meschien ook mensen op het zware metalen forum die aan chaos magic doen?
of aan een andere vorm van paganisme.






Wat heet paganisme? Daar zijn net zoveel vormen van als van het christelijk geloof. Persoonlijk hou ik me niet bezig met de zwarte/duistere kant, vanwege wat wel genoemd wordt, een "karmic backlash".
Alles komt 3-voudig terug, zowel goed als kwaad.

Satanisme wordt voor 80% beoefend door zielige gastjes die geen flauw idee hebben waar ze mee bezig zijn, en het doen omdat ze dan stoer denken te zijn. De overige 20% weet welke risico's ze nemen, en ik weet niet welke van die categorieen dommer is...


Misty morning, clouds in the sky- Without warning, the wizard walks by- Casting his shadow, weaving his spell- Funny clothes, tinkling bell. Never talking- Just keeps walking- Spreading his magic


soepkoeltoer
Fashion Police
Usericon van soepkoeltoer
Posted 30-05-2002 16:32 by soepkoeltoer Wijzig reactieProfiel van soepkoeltoerQuote dit bericht

weer zo'n topic!!
paganisme? alleen pagan front regeert!!


Demogorgon
skåp
Usericon van Demogorgon
Posted 30-05-2002 16:35 by Demogorgon Wijzig reactieProfiel van DemogorgonQuote dit berichthttp://www.koelkast.net/

pagan front


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 30-05-2002 16:35 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

quote:
Op 28 mei 2002 1:46 schreef General Skullfucker het volgende:
JA! Ik doe aan chaosmagie. Helaas heb ik het nog niet zo goed onder controle. Drie dagen nadat mijn kamer opgeruimd is verandert deze altijd plotseling terug in een enorme teringzooi.


3 dagen maar.. Ik doe er maar 1 uur over


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 15-01-2003 14:29 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

Wat is paganisme nu eigenlijk

Want ik hoor dikwils mensen zeggen, ik ben paganist, of veel metalgroepen gebruiken het woord pagan in hun teksten, maar wat is dat nu precies



wladimir
Usericon van wladimir
Posted 15-01-2003 14:32 by wladimir Wijzig reactieProfiel van wladimirQuote dit bericht

http://www1.tip.nl/~t968103/pfi_nederland/pf_pag.htm

Paganisme is een geestelijke manier van leven die ontspruit uit de oude natuurreligies van de wereld. De belangrijkste wortels liggen bij de oude religies uit Europa, maar veel aanhangers vinden ook waardevolle aspecten in de autochtone religies van andere landen. We erkennen de heiligheid van de Natuur, herkennen het Goddelijke in alle dingen, en weten ons verbonden met de onkenbare geest die in de Kosmos werkzaam is. Het geloof in het goddelijke in alle dingen wordt over de hele wereld gevonden. Paganisten zien dit als hun erfgoed, en passen de oude geloofsstructuren van hun voorvaderen aan het moderne leven aan. Deze invullingen zijn soms gebaseerd op folklore, mythen of archeologische ontdekkingen. De historische validiteit of de bereikbaarheid van deze inzichten is minder belangrijk dan de kracht die deze visies hebben om de menselijke inspiratie te bevruchten, het menselijk potentieel tot ontplooiïng te brengen en de creativiteit te stimuleren.

Paganisten eren het Goddelijke in alle aspecten, mannelijk of vrouwelijk, als onderdeel van een heilig geheel. Elke man, vrouw en kind is voor een Paganist een mooi en uniek wezen. De wouden en open plekken in het land, woonplaats voor wilde dieren en vogels, worden gekoesterd. Het Paganisme benadrukt de persoonlijke geestelijke ervaring, en Paganisten vinden deze ervaring vaak via hun relatie met de natuur waar ze contact mee hebben. Ze zoeken geestelijke eenwording met het Goddelijke door zich af te stemmen op de getijden van de natuur, en door hun innerlijk te verkennen, omdat beide weerspiegelingen van elkaar zijn. We geloven dat we het Goddelijke, hoe we dat ons ook voorstellen, direct kunnen ervaren, zonder tussenkomst van anderen. Sommige richtingen hebben leraren en leiders, maar deze zijn eerder catalist - ze gebruiken hun wijsheid en inzicht om anderen te helpen hun eigen band met het Goddelijke te ontplooien.

Onze rituelen helpen ons in harmonie te komen met de cycli van de natuur, en die van onszelf. De rituelen worden vaak gehouden op de hoogtepunten van de seizoenen, de Maancycli, Zonnecycli, en op belangrijke keerpunten in het leven.

Er bestaat een grote verscheidenheid binnen het Paganisme, die de geestelijke ervaring weerspiegelt van ieder uniek mens. Sommigen volgen meerdere Godinnen en Goden, met namen die bekend zijn uit de Europese folklore en mythologie. Anderen richten zich op de Levenskracht, zonder mannelijk of vrouwelijk aanzicht, en weer anderen zijn gewijd aan De Godin en De God. We respecteren deze diversiteit, want we geloven dat iedereen zijn eigen band met het goddelijke moet vinden, in overeenstemming met de stille stem van hun eigen diepste innerlijk. Daarom respecteren we ook alle serieuze religies, bekeren we niemand en zoeken we ook geen bekeerlingen. Van andere religies, en van de maatschappij als geheel, vragen we uitsluitend tolerantie.

In deze tijd van ecologisch bewustzijn vinden we Paganisten vaak op de barricaden op milieu-gebied. Paganisten van alle richtingen respecteren de rechten van elk levend wezen: mens, dier, plant en gesteente. We zijn ons terdege bewust van de wetten van oorzaak en gevolg, zowel fysiek als geestelijk, zoals die tot uitdrukking komen in wat wij in onze maatschappij met de natuur doen. We moedigen zelfstandig denken aan, creativiteit, en vindingrijkheid, want we geloven dat deze eigenschappen van fundamenteel belang zijn om ons leven in harmonie met de ritmen van de natuur te brengen. We zijn blij dat deze instelling tegenwoordig door steeds meer mensen wordt aanvaard. Dit geloof is het erfgoed van onze voorouders, en tegelijk is het van belang voor onze nakomelingen!

En tegenwoordig heeft het veel new-age invloeden.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 15-01-2003 15:54 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

thx, goeie site, kzal het vanavond eens lezen



Warrior_of_Odin
Usericon van Warrior_of_Odin
Posted 15-01-2003 20:24 by Warrior_of_Odin Wijzig reactieProfiel van Warrior_of_OdinQuote dit bericht

quote:
Op 30 mei 2002 16:35 schreef Demogorgon het volgende:
pagan front


Meeltje dat ik vandaag kreeg:


Heils, Hammerwulf of Pagan Front here...

I have secured a Channel for communication Purposes on Stormfront MIRC...
some of you may know that he had one recently at "undernet". Well that is no
more. Now we are supported by a White Nationalist server that will be
reliable place for us to meet / communicate for various purposes.

Here I will try to explain as best I can how to go here:

1) First you must download MIRC from www.MIRC.com this is a free download...
and will not take up much space for your PC. When you see the web page of
MIRC.com, you have a choice of which location to load from... I think any of
these works fine.

2) when you open this program it will give you a "mIRC options" screen...
there you will see "ADD" at the top right... click this.
The screen you now will see allows you to enter a Description, IRC server,
and PORT.


3) Description: Pagan Front
IRC server: irc.stormfront.org
Port(s): 6693 **in figure 1 the port is listed incorrectly

4) after you have typed in these things click the "ADD" then "OK"... You
should be taken Directly to the Stormfront MIRC server.

5) once you are on (may take a few seconds) you type in the bar at the
Bottom of the screen: /join #PF14 ...As seen on Figure1

If there are any Problems that you are having contact me... I'll try to help
you... Posssibly save this image (Figure1) so I can use it to help you get
there.

Again this is very useful for all of our comrades to get in contact with one
another... also for means of collaborating on plans / Compilations... or
just getting ideas across to other Aryan Warriors World Wide... I will speak
with you all soon.

Salutes,
Hammerwulf


***Lastly... when you are in this server on MIRC you will possibly like to
alter the colors of the text and so on. This is easily done... By clicking
on the Colours Icon (below the word Window at the top tool bar / next to the
clock Icon)... You can also change the Text to any Fonts you have on your
PC. It takes some figuring out at first.

[Dit bericht is gewijzigd door Warrior_of_Odin op 15-01-2003 22:54]


Egregius
Usericon van Egregius
Posted 15-01-2003 21:57 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Uhhh juist ja.

Goed, je hebt paganisten, en je hebt paganisten. En natuurlijk wiccans, en de neo-pagans, en de..Stormfront gasten natuurlijk.

Anyway. Voor een nihilist klinkt paganisme een beetje belachelijk, maar voor een semi-pantheist zoals mij juist weer niet. Je vindt paganisme overigens best vaak terug bij nsbmers, en die gasten zullen ook Nietzsche quoten (die overigens tegen het nihilisme was..toch best maf als Judas Iscariot lovend spreekt over nihilisme EN Nietzsche..). Niet dat ik het met die gasten (nsbmers) nou zo eens ben..

Afijn, ik zie niet helemaal in hoe chaos magie een vorm van (neo-)paganisme is. Als ik zo een willekeurige googlelink volg dan lijkt dat eerder een verbastering van paganisme, of een massieve generalisatie van alles wat occult en dus niet bij de hedendaagse grote 3 monotheistische religies hoort door het paganisme te noemen.

Maar goed, ik heb genoeg wetenschappelijke en philosofische theorieen gelezen die magie mogelijk verklaren om het niet als aannemelijk te beschouwen.


the wounded immortal
twi rocks
Usericon van the wounded immortal
Posted 16-01-2003 17:04 by the wounded immortal Wijzig reactieProfiel van the wounded immortalQuote dit berichthttp://www.chiromariakerke.be

ik denk ooit eens in een topic te hebben gelezen dat paganisme gewoon de intresse in wicca enzo is, zonder het echt te beoefenen.

Als er iemand intressant links weet over wicca, pagan ofzo gelieve me ze te mailen the_wounded_immortal@hotmail.com. En als het kan liefst in het nederlands.



Egregius
Usericon van Egregius
Posted 16-01-2003 19:13 by Egregius Wijzig reactieProfiel van EgregiusQuote dit bericht

Paganisme is blijkbaar breed. Ik dacht altijd dan Heiden zijn inhield de Keltische goden te aanbidden en Paganist zijn inhield de Germaanse goden te aanbidden.

Afijn, hier een zooi teksten over Neo-paganisten en wiccans (interessante ook nog):
http://www.sacred-texts.com/pag/index.htm


Index / Spiritualiteit, filosofie, levensbeschouwing en mystiek Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen