|
Auteur: |
|
|
Weert, vrijdag 1 november 2013 Bospop 2014 definitief niet op Sportpark Boshoven Het college van burgemeester en wethouders van Weert blijft bij haar standpunt dat op sportpark Boshoven, de locatie waar Bospop 2013 heeft plaats gehad, maximaal 9000 bezoekers mogen worden toegelaten en dat is inclusief vrijwilligers, genodigden en gasten. Ondanks het aandringen van de meerderheid van de gemeenteraad om voor een groter publiek bij een nieuwe opzet een risico-analyse voor 2014 te laten uitvoeren, ging het college en met name de burgemeester als verantwoordelijke voor de veiligheid, niet overstag. Voorkeurslocatie De voorkeur van Stichting Bospop lag en ligt nog steeds bij het organiseren van Bospop 2014 op sportpark Boshoven. Wij zijn er van overtuigd dat met de door ons voorgestelde maatregelen het mogelijk is een verantwoord en veilig festival op deze locatie voor meer bezoekers te organiseren en dat een risico-analyse dit ook zou uitwijzen. Helaas is het gemeentebestuur hiertoe niet bereid gebleken waardoor wij ons genoodzaakt voelen opnieuw op zoek te gaan naar een passende locatie. Tenminste 16.000 bezoekers Een “knus” festival op sportpark Boshoven, zoals burgemeester Heijmans het noemt, is helaas niet mogelijk zonder het boeken van een groot verlies. De programmering van Bospop is grotendeels afhankelijk van het internationaal aanbod. Voor 2014 liggen de uitgaven hiervoor substantieel hoger dan afgelopen jaar. Dat betekent dat er in 2014 meer dan 16.000 betalende bezoekers nodig zijn om quitte te draaien. Vanwege de limiet op het sportpark kunnen er totaal maximaal 15.000 tickets verkocht worden. Dit zou betekenen dat het festival op voorhand een verlies oplevert. Het opnieuw opbouwen van een verlies ondermijnt het bestaansrecht van Bospop en dat willen we voorkomen. Sportpark Boshoven is met de aangegeven limiet, hoe graag we dat wel zouden willen, daarom niet meer in beeld als locatie voor Bospop 2014. Mogelijke alternatieve locaties Op dit moment onderzoeken wij de volgende twee locaties: Sportvelden Merefeldia in Nederweert A2-Weert-Noord, gebied bij de camping van Bospop 2010, 2011 en 2012 Wij hopen in een persbericht op donderdag 28 november a.s. de nieuwe locatie voor Bospop 2014, de headliners en de start van de voorverkoop kenbaar te kunnen maken. Bron: www.bospop.nl Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Slotje! |
|
Nee, Bospop is gewoon kut. Ik word echt gestoord van het gezeik de laatste paar weken over dat verschrikkelijke festival. |
|
Al geweest? Zo ja, wat vond je er kut aan? |
|
Bospop blijft in Weert Op 1 november werd duidelijk dat de burgemeester van Weert, in het kader van de veiligheid, niet kon mee werken aan een hoger bezoekersaantal op de vertrouwde lokatie op het Sportpark Boshoven. Ondanks het aandringen van de meerderheid van de gemeenteraad om voor een groter publiek bij een nieuwe opzet een risico-analyse voor 2014 te laten uitvoeren, ging het college en met name de burgemeester als verantwoordelijke voor de veiligheid, niet overstag en ging er definitief een streep door Boshoven als lokatie voor de editie van Bospop 2014. Hierna bleef het lang onduidelijk waar Bospop dan zou gaan plaats vinden. Er werden twee lokatie bekeken waaronder een lokatie in Nederweert. Uiteindelijk is de keuze gevallen op de lokatie aan de A2 Weert Noord, de locatie van het camping terrein van de edities 2010, 2011 en 2012. Bospop vind komend jaar plaats op 12 en 13 juli. Bron Edit: tevens; Nadat bekend werd gemaakt dat Bospop in Weert blijft, werd ook de eerste naam voor het festival bekend gemaakt; Simple Minds. Met de bevestiging van Simple Minds heeft Bospop weer een artiest van formaat weten te strikken. De Schotse band is de afsluitende act op zaterdag 12 juli. Op diezelfde dag staat ook Kovacs op het podium van het festival in Weert, terwijl voor de zondag Sven Hammond Soul en The Pheromones zijn bevestigd. Bospop vindt dit jaar plaats op zaterdag 12 en zondag 13 juli op een nieuwe locatie aan de A2 Weert Noord. De kaartverkoop begint aanstaande zaterdag 30 november om 10.00 uur via de website van Bospop. http://www.bospop.nl/ [Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 27-11-2013 9:42] Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Woonde tot vorig jaar in Weert, en ja, ook al vaker geweest. Ik vind het gewoon vaak tenenkrommend verschrikkelijk hoe altijd alleen maar de zelfde acts/bands worden geboekt in de Bosuil/op Bospop. Kijk naar Tim Christensen, die stond afgelopen vrijdag voor de 3e keer in 1 jaar tijd in de Bosuil. En zo kan ik nog wel effe wat voorbeelden opnoemen. Ook die oneindige zooi aan coverbands waar ze in de Bosuil en op Bospop maar geen genoeg van schijnen te krijgen komt me echt de keel uit. |
|
quote:Tip: niet gaan. Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
Simple Minds... Dat kon slechter. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Prima locatie trouwens. Het scheelt dat ik geen last heb van sentimenteel 'Het hoort op Boshoven' geneuzel. Sorry hoor, maar dat speelveldje vond ik vorig jaar gewoon te vol. Ik houd van een beetje ruimte. Zeker als mensen ook nog eens teveel vierkante meters gaan claimen door hun dekbedjes op de grond te gaan leggen. Camping dit keer naast het terrein dus geen pokke eind lopen zoals in eerdere jaren. [Dit bericht is gewijzigd door XXL op 27-11-2013 10:19] Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
quote: Oh doe ik ook niet meer hoor. Ik word er alleen nog maar gestood van dat sommige Weertenaren nog zo klampachtig vasthouden aan dat festival. Gewoon laten gaan, vergane glorie als je het mij vraagt. |
|
quote:Wel knap, als je niet meer in Weert woont. Maargoed, jij houd je klampachtig vast aan kutmuziek, maar hoor je anderen daar over klagen? Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Ja, jou nu. |
|
quote: Iemands mening staat je niet aan en dus gooi je er maar een ad hominempje tegenaan? Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case. |
|
quote:Ik word moe van mensen die moe worden van mensen. Daarnaast klopt het gewoon niet wat CHM zegt, dus hij zit zich te storen aan iets wat er helemaal niet is. [Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 27-11-2013 11:08] Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
quote: Krijg je als je eens goed gaat nadenken over bepaalde zaken. Moet je ook eens doen. |
|
quote:Doe ik al veel te veel. En je wat minder druk maken om zaken die je niet leuk vindt, scheelt veel. [Dit bericht is gewijzigd door Lijdend Voorwerp op 27-11-2013 11:15] Op 10 januari 2005 19:47 schreef kwelgeest het volgende: Geen idee of jij het tof vindt maar je kan'm anders zeker voor meer doorverkopen. |
|
John Fogerty Venice Paul Carrack Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
sjonge jonge, krijgen ze er in Weert een kick van om ouwe meuk die er die niet meer toe doet te boeken? of is het soms gratis entree? 100% anti-Kvelgeest |
|
Oude meuk? Als John Fogerty net zo'n optreden geeft als in 2010 is mijn weekend al geslaagd. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
|
Alleen mag dat regenbuitje achterwege blijven aankomend jaar. Voor eenzelfde show als 2010 teken ik ook!! |
|
Nieuwe naam: Extreme. Complete tokkie die lijdt aan zware zelfoverschatting. |
Index / Concerten |