|
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
||||
Auteur: |
|
|
Lunar Aurora - Andacht Faustian Spirit of the Earth |
|
|
|
quote: Teringvet! Stukken beter dan al die tweedehands symboliek of gure bospartijen die ik doorgaans moet slikken. Jesu - Comforter |
|
|
|
quote: Niks van. Gure bospartijen zijn bijzonder onorigineel maar werken tenminste altijd. Deze cover is zo intens triest dat je eigenlijk zou verwachten dat het Italiaans is in plaats van Grieks. (Niet dat Griekenland al hopen kwaliteitsbands heeft afgeleverd, maar het is over het algemeen niet zo kitscherig als Italiaans materiaal.) [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 28-12-2013 20:24] Willekeur en dictatuur! |
|
Ik vind de gewaden zo stijlvol. NP: Shining - IV. Niet meer doen, heb niets meer met deze band. |
|
Hé, toch niet naar je concert, jij? Hoe komt het? Zelf veel zin in concerten, maar gisteren TROB & Urfaust moeten overslaan wegens dubbelboeking -.- NP: nog steeds Kawir, hierna nog eens Kriegsmaschine. Willekeur en dictatuur! |
|
quote: Ik begin vaak met tweede nummer, dat introgelul heb ik nooit zoveel zin in. |
|
Ligt niet aan het intro, alles is te netjes, te gelikt. Het doet me niet zo veel meer, terwijl ik IV voorheen een van de leukere platen van Shining vond. quote:Heb even elders gereageerd. |
|
quote: Het gaat niet om originaliteit, het gaat om het gehele plaatje. Een stel bomen dekt de lading niet altijd, sterker nog: vaker niet dan wel. Denk even na over de visualisatie die je aan je muziek koppelt (geen idee of die jurkboys van je dat deden, maar ik geef ze in ieder geval wel twee duimen omhoog voor de ietwat grappige poging) en ga niet gelijk aan de haal met dat wat vertrouwd voelt. Begrijp me niet verkeerd, ik ben een woudfanaat, maar ik associeer scheurblack of symfonische dansblek zeker niet met diepe, donkere wouden. Griekenland heeft trouwens Nocternity, meer hebben ze niet nodig (al is de laatste plaat wel intens beroerd) |
|
Katharsis - VVorld VVithoud End |
|
quote: Haha, doe ik ook vaak, met alle platen ^^ Zoals de plaat hierboven begint: zo hoort het! Twee aanslagen als intro en dan direct vertrokken! Is het een tweede luisterbeurt, Silence? Kross Fyre is mijn favoriete bm-nummer aller tijden [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 28-12-2013 20:52] Willekeur en dictatuur! |
|
The Meads of Asphodel - The Murder of Jesus the Jew |
|
quote: Al wel vaker, bevalt goed. [Dit bericht is gewijzigd door Silence op 28-12-2013 20:54] |
|
quote: Niet helemaal akkoord. Donkere wouden vind ik net uitstekend bij die muziek passen. Bovendien heb ik soms liever geen al te opzichtige visuele voorstellingen op de cover als ze dan niet overeen blijken te stemmen met de gevoelens die de muziek bij mezelf oproept. Dat wringt dan alleen maar. Een woud is eenvoudig, wekt wel een bepaalde sfeer op, zodat de rest aan je eigen verbeelding overgelaten wordt. Achja, ik spreek nu maar wat algemeen natuurlijk, opzichtige covers kunnen ook absoluut prima werken. In dit geval echter is de hoes lachwekkend terwijl de muziek wel degelijk deftig is, wat ook jammer is. Het woud alleen was evenmin origineel maar wel een pak stijlvoller geweest. De antieke afbeeldingen (van vazen) op de cd zelf creëren al heel wat meer sfeer, maar botsen dan compleet met de cover. Zonde! Als je Grieks bent is dat net een uitstekend excuus om antieke Griekse kunst te gebruiken ;') Willekeur en dictatuur! |
|
quote: I know, right De zang is ook officieel de heerlijkste bm-zang ooit. Willekeur en dictatuur! |
|
Thyrfing - De Ödeslösa |
|
hate - solarflesh REALLY OHH REALLY? |
|
Amenra - Mass V Never have so many sacrificed so much for so few |
|
Kriegsmaschine - A Thousand Voices. Strak en goed Fuck jaarlijstjes. [Dit bericht is gewijzigd door Hérésie op 28-12-2013 21:12] Willekeur en dictatuur! |
|
Met een dank aan Sisyphos, het klinkt fijn. |
|
Mooie hoes ook! NP: Öde - Schimmenwoud Willekeur en dictatuur! |
|
Neurosis - Enemy of the sun Never have so many sacrificed so much for so few |
|
En dat, als ik 'em dan in m'n mond stop en ik bijt, doorbijt, dattie dan zo ineens bwehlehlee whe. Zo loopt, in m'n mond. Dus dat het nat wordt en zoet, in m'n mond. Dát wil ik. |
Dit topic is 40 pagina's lang: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 |
Index / Muziek algemeen | Vorige pagina | Volgende pagina |