IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : A Silver Mt. Zion / Thee Silver Mountain Reveries / Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra / The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra and Tra-La-La Band / Thee Silver Mt. Zion Memorial Orchestra and Tra-La-La Band
Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 27-01-2014 21:45 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Altijd lastig die veranderende bandnamen. Volgens mij heet Godspeed You! Black Emperor op die laatste plaat ookal God's Pee (althans, dat staat er op m'n plaat).
Er is in ieder geval een nieuw album en dat album is fijn.

Luister maar:



Tof dat de nieuwe plaat flink afwijkt van de bekende post-rock paden die A Silver Mt. Zion eerder altijd bewandelde.

[Dit bericht is gewijzigd door Sisyphos op 27-01-2014 21:46]


_Thomas_
Usericon van _Thomas_
Posted 27-01-2014 21:53 by _Thomas_ Wijzig reactieProfiel van _Thomas_Quote dit bericht

Inderdaad zeer fijn. Mooi die violen ook.


CTTS
Usericon van CTTS
Posted 27-01-2014 22:12 by CTTS Wijzig reactieProfiel van CTTSQuote dit berichthttp://www.breathe-plastic.org

Muzikaal een uitstekende plaat (net als die vorige) maar die zang verpest een hoop voor mij.



Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 27-01-2014 22:40 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

quote:
Op 27 januari 2014 22:12 schreef CTTS het volgende:
Muzikaal een uitstekende plaat (net als die vorige) maar die zang verpest een hoop voor mij.


Ik hoorde die zang voor het eerst tijdens God Bless Our Dead Marines op Horses in the sky. Het was even kromme tenen hebben, maar na een tijdje vond ik het fantastisch.


Tool-fan
Usericon van Tool-fan
Posted 28-01-2014 0:06 by Tool-fan Wijzig reactieProfiel van Tool-fanQuote dit bericht

Deze band lang aan me voorbij laten gaan, omdat ik hoorde dat het een soort Godspeed You! Black Emperor was met (niet al te fantastsiche) vocals.

Deze nieuwe toch eens opgezocht en al een 5-tal luistbeurten gegeven en ondanks dat ik de zang niet direct een meerwaarde vond, weet ik het ondertussen steeds meer te waarderen.

Muzikaal om van te smullen. Toch ooit eens ouder werk ervan opzoeken.

[Dit bericht is gewijzigd door Tool-fan op 28-01-2014 0:08]


williamblake
Usericon van williamblake
Posted 28-01-2014 10:13 by williamblake Wijzig reactieProfiel van williamblakeQuote dit bericht

Ik vind de nieuwe wat tegenvallen na een eerste luisterbeurt en dan vooral door de eerste helft met hardere nummers.

Niettemin een geniale band. Live één van mijn favoriete acts. Altijd kippevel momenten. De oudere albums zijn zeker de moeite om uit te checken.



faalhaas
EINDBAAS
Usericon van faalhaas
Posted 28-02-2014 16:39 by faalhaas Wijzig reactieProfiel van faalhaasQuote dit bericht

Ik ben ook vooral bekend met het oude werk. Movie (Never Made) is het meest emotionele nr dat ik ooit heb gehoord


... hoe de hazen lopen ...


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 10-03-2014 16:48 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Vanavond! Paradiso!


Haeresiarch Sr.
Usericon van Haeresiarch Sr.
Posted 10-03-2014 17:01 by Haeresiarch Sr. Wijzig reactieProfiel van Haeresiarch Sr.Quote dit bericht

Riant. Geniet ervan!


Andrei
Usericon van Andrei
Posted 10-03-2014 21:25 by Andrei Wijzig reactieProfiel van AndreiQuote dit bericht

Je bent The Silver Mt. Zion Memorial Orchestra & Tra-La-La Band With Choir vergeten in het topictitel.


Sisyphos
Dionysos Akbar!
Usericon van Sisyphos
Posted 11-03-2014 8:00 by Sisyphos Wijzig reactieProfiel van SisyphosQuote dit bericht

Niet zozeer vergeten, ZM laat gewoon geen langere topictitels toe

Het was een mooie show gister! Heel het nieuwe album passeerde de revue, inclusief een nieuw nieuw nummer - wat geloof ik nog niet helemaal rond was.
Waarom de man met baard ons maar geprikkeld bleef vragen of we nog vragen hadden blijft me een raadsel. Wellicht dat het met een politiek streven te maken heeft.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen