|
Auteur: |
|
|
zaterdag 5 april • open 20:00 • toegang € 8,- INDIAN (vs) INTER ARMA (vs) ORTEGA @Iduna, Drachten Het uit de Amerikaanse stad Chicago afkomstige kwartet Indian maakt heerlijk rauwe doom/sludge van het ruigere soort waarbij de invloeden uit de noise, crust en punkhoek duidelijk te horen zijn. Sinds 2003 is het ensemble actief maar tot veel live optredens kwam het nog niet. Wat wil je ook als je exleden van druk tourende bands als Wolves in The Throne Room, Nachtmystium en Lord Mantis in de gelederen hebt. Gelukkig is hier nu verandering in gekomen en met de release van het nieuwe album "From All Purity" in januari zal de band voor het eerst naar Europa komen waarbij Iduna natuurlijk niet kon worden ovegeslagen! Eveneens uit Amerika komt Inter Arma. Vanuit de stad Richmond opereert dit ensemble dat net zoals Indian in de doom/sludge hoek zit maar hierbij ook invloeden uit de black metal, prog en psychedelica laat horen. In februari 2013 bracht de band het album "Sky Burial" uit; haar tweede en wat meteen bij veel recensisten uit het genre de jaarlijsten heeft bereikt. Geen wonder ook dat de band net zoals Indian nu daarom de oversteek waagt naar het Europese land. Het groningse Ortega bestaat alweer sinds 2007 en brengt Doom en Sludge in de sfeer van Neurosis, Isis en Cult of Luna. In deze periode heeft de band twee full lenghts en een EP uitgebracht waarbij het uit 2013 afkomstige "The Serpent Stirs" het meest recente is. |
|
Vanavond |
|
Inter Arma deed mij ook niet zoveel. Niet dat het echt slecht was. Ortega deed mij ook niet zoveel maar ben niet zo bekend (niets) met hun materiaal. En in tegenstelling tot ErikS, vond ik Indian erg goed. Helaas was het wel wat kort. Openingsnummer kon ik zo niet (heb maar 2 cd's van ze maar zal wel veranderen) en de rest herkende ik wel en was dus van de laatste plaat. Overigens stond het volume veel te hard. Gelukkig waren er oordoppen te koop want anders was het er in het zaaltje daar niet uit te houden. bub |
|
Ik heb nog nooit een doom/sludge show gekeken waar ik geen doppen bij nodig had. Hoog volume hoort er nou eenmaal bij. Inter Arma was voor mij de verrassing van de avond. Erg indrukwekkend. Indian had ik hoge verwachtingen van maar viel een klein beetje tegen. Alsnog een behoorlijk vette sound. Zelf wel ok gespeeld. Hier en daar wat fuckups door de spastische lichtshow die er totaal niet overkwam en ook nog eens helemaal buiten de maat was. Mooie avond! |
Index / Concerten |