IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Hoe krijg ik geluid uit die kloteplatenspeler
Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 31-05-2002 21:21 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

ik heb dus een pioneer platenspeler en een hypermoderne stereo.... gaat dit samen???? krijg er namelijk niet veel geluid uit... iemand tips?


webblaster wim
Onzin-narrator
Usericon van webblaster wim
Posted 31-05-2002 21:23 by webblaster wim Wijzig reactieProfiel van webblaster wimQuote dit berichthttp://www.judgementday.nl

argh, heb precies hetzelfde geval aan de hand. komt volgens mij, omdat er geen voorversterker in de pic up zit!
los kopen dus, moet ik ook nog doen


Oud Vuil.


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 31-05-2002 21:27 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

das kut zeg..... naja, ik ben al wat verder intussen.
1. ik zie dat er geen naald in zit
2. er komt wat geruis uit mijn boxen als ik dat ding ronddraai met mn hand


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 31-05-2002 21:29 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

er moet een speciale phono ingang inzitten (of weet ik veel hoe zoiets heet). De output van een platenspeler is namelijk heel laag, en de input van die ingang heel gevoelig. Geen enkele stereo heeft tegenwoordig een ingebouwde phono-ingang, dus moet je inderdaad een aparte voorversterker kopen


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-05-2002 21:29 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

ook is het misschien handig om te kijken of de juiste draadjes in de juiste gaatjes zitten. Dat overkomt mij ook nog wel eens.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


rajackar
Rape the houses! Burn the women!
Usericon van rajackar
Posted 31-05-2002 21:30 by rajackar (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van rajackarQuote dit berichthttp://https://www.facebook.com/rajackar

quote:
Op 31 mei 2002 21:27 schreef Lord Belial het volgende:
das kut zeg..... naja, ik ben al wat verder intussen.
1. ik zie dat er geen naald in zit
2. er komt wat geruis uit mijn boxen als ik dat ding ronddraai met mn hand


hehe een naald helpt wel ja


De nacht heeft vleugels maar nimmer teugels. * Grindpad * Facebook * http://twitter.com/rajackar


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 31-05-2002 21:34 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2002 21:29 schreef Cadaveria het volgende:
ook is het misschien handig om te kijken of de juiste draadjes in de juiste gaatjes zitten. Dat overkomt mij ook nog wel eens.

godver, nou je het zeg, de rooie zat in de witte, k*nker.................
kben ook zo lomp


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-05-2002 21:36 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

Doet ie het al? heb je de stekker er wel in?
en als er geen voorversterker in je platenspeler zit ingebouwd, dan moet je hem aansluiten via een voorversterker of op een set waar een voorversterker in zit (zoals die goedkope midi setjes.) oh ja, je moet hem dan wel op aux of phono zetten.

[Dit bericht is gewijzigd door Cadaveria op 31-05-2002 21:39]


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 31-05-2002 21:40 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

kga men best doen, bedankt voor de tips!
maar zon platenspeler is en blijft een kutding


Cadaveria
Curver!
Usericon van Cadaveria
Posted 31-05-2002 21:41 by Cadaveria Wijzig reactieProfiel van CadaveriaQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2002 21:40 schreef Lord Belial het volgende:
kga men best doen, bedankt voor de tips!
maar zon platenspeler is en blijft een kutding
Maar het geeft veel meer sfeer dan een cd-tje en het is mooier op platen te verzamelen.


Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen!


Lord Belial
this user is dead
Usericon van Lord Belial
Posted 31-05-2002 21:44 by Lord Belial Wijzig reactieProfiel van Lord BelialQuote dit bericht

quote:
Op 31 mei 2002 21:41 schreef Cadaveria het volgende:
Maar het geeft veel meer sfeer dan een cd-tje en het is mooier op platen te verzamelen.


tja, daar zit wat in....... maar als je het nog beter wil, ken je beter naar een concert gaan


Valorian
Wat kan er nou gebeuren?
Usericon van Valorian
Posted 31-05-2002 22:53 by Valorian (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van ValorianQuote dit bericht

Dat is het nare van duur spul..

Als je een stereo koopt met losse elementen, van zeg vanaf 400 gulden per element dan heb je vrijwel altijd GEEN ingebouwde voorversterker in je versterker zitten.. Immers is dat een goedkope oplossing en de lui die die dure shit verkopen gaan ervanuit dat je dan ook een dure voorversterker (goede kost al gauw 200 piek) erbij koopt..

De keus is dan dus OF zo'n ding kopen, OF je platenspeler aansluiten op een goedkopere set.. Vrijwel al die 200 - 800 gulden sets zonder losse elementen hebben WEL een ingebouwde voorversterker..

Ikzelf heb zowiezo geen dure losse shit, maar zo'n set (wel vrij goed overigens), en daar dus mijn platenspeler op aangesloten..

Een andere oplossing is nog een platenspeler kopen met ingebouwde voorversterker..

PLATEN rulen inderdaad.... Het meeste van wat ik op plaat heb heb ik ook op cd en draai ik vaker op cd om het vinyl een beetje te sparen.. maar af en toe gaat er toch echt een plaat op en dat geeft een heerschende sfeer!



[Dit bericht is gewijzigd door Valorian op 31-05-2002 22:54]


bazzio
opa lives!
Usericon van bazzio
Posted 31-05-2002 23:09 by bazzio Wijzig reactieProfiel van bazzioQuote dit bericht

goedkopere oplossing is een goedkoop mengpaneeltje te kopen, hier zit vaak een phono ingang op.
Let ook op dat je de platenspeler goed aard, anders blijf je met een flinke brom zitten

En die rode en witte draadjes omdraaien maakt geen fuck uit, alleen draai je dan links en rechts om.


Bazzio Attacks!!!


Snagger
Algemeen directeur KPR
Usericon van Snagger
Posted 01-06-2002 1:40 by Snagger Wijzig reactieProfiel van SnaggerQuote dit bericht

Ar watte benejef toch een viernze amatetur whahahahahahshdahah!!


Ik, Wil Schuurman


Bintmeister
Usericon van Bintmeister
Posted 01-06-2002 1:44 by Bintmeister Wijzig reactieProfiel van BintmeisterQuote dit bericht

en jij best bezopen


Koud
Usericon van Koud
Posted 01-06-2002 12:51 by Koud Wijzig reactieProfiel van KoudQuote dit bericht

Mijn vader had nog een oude versterker staan, waar wel een phono ingang op zit. Dus gewoon even ergens een oude versterker regelen en die alleen voor je platenspeler gebruiken. Resultaat: heersch ende goedkoop!


Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert.


Styhn
Usericon van Styhn
Posted 01-06-2002 13:24 by Styhn Wijzig reactieProfiel van StyhnQuote dit berichthttp://n/a

Misschien moet je de stekker in het stopcontact doen.


11.45: restate my assumptions


Heosphoros
Usericon van Heosphoros
Posted 01-06-2002 13:32 by Heosphoros Wijzig reactieProfiel van HeosphorosQuote dit bericht

Gewoon een klap erop geven


Geef het door, rechts gaat voor! (Politieke wijze)


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 01-06-2002 14:09 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

over die versterker, maak je er zelf ene:

Benodigdheden:
Soldeerbout, soldeertin, printje (testprint), en de voorgeschreven componenten die op de figuur staan.

Veel plezier ermee


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 01-06-2002 14:10 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

dubbelpost, niet meer stond hier

[Dit bericht is gewijzigd door Beli Mawr op 01-06-2002 14:15]


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


IronGlory
More Metal Than You
Usericon van IronGlory
Posted 01-06-2002 14:17 by IronGlory Wijzig reactieProfiel van IronGloryQuote dit berichthttp://users.pandora.be/malagant/

idd een pick)up geeft geen line-signaal, maar een phonosignaal dat moet voorversterkt worden, kan op heel veel manieren, ik heb een oud mengtafeltje met twee fono en twee line-ingangen op de kop getikt, moest wel oud want ik werk nog met din (5 en zelfs 3 pins) fishes en als je van die converters naar cinch gebruikt gaat een deel van het signaal verloren, en das een goeikope manier, veel goeikoper dan een voorversterker. maar ja een vvst heeft meerdere opties om het signaal bij te werken, maar dat hoeft niet want mijn pick-ups staan goed afgeregeld, al zijn ze 20 jaar oud. DUAL heerst!


Too Much Of Your Lippstikk Is Too Much On My Dippstikk


Misanthrope
Il Principe
Usericon van Misanthrope
Posted 01-06-2002 19:42 by Misanthrope Wijzig reactieProfiel van MisanthropeQuote dit bericht

Lord Belial


Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken.


Dunne_Hein
stfu Donny
Usericon van Dunne_Hein
Posted 02-06-2002 0:54 by Dunne_Hein Wijzig reactieProfiel van Dunne_HeinQuote dit bericht

Gewoon een voorversterker kopen. Heb ik toevallig gister ook gedaan voor 23 euro. Geen wereld ding, maar ik heb nu wel geluid


I can't shoot straight unless I've had a pint!


Beli Mawr
Great god Cernunnos, return to Earth again!
Usericon van Beli Mawr
Posted 02-06-2002 1:00 by Beli Mawr (Moderator) Wijzig reactieProfiel van Beli MawrQuote dit berichthttp://www30.brinkster.com/belimawr

quote:
Op 2 juni 2002 0:54 schreef Dunne_Hein het volgende:
Gewoon een voorversterker kopen. Heb ik toevallig gister ook gedaan voor 23 euro. Geen wereld ding, maar ik heb nu wel geluid

Kun je ook zelf maken, zal ik doen deze zomer, zie schema eerder getoond.


Having heard the voice of Morrigan I am uilleannpiping my way through this world, powered by Guinness SLÁINTE


Index / Algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen