IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : The Flaming Lips
Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-10-2014 14:19 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Uitermate toffe band, die ik kortgeleden ontdekt heb. Volgens mij is dit vrij bekend. Nog meer liefhebbers?

Ik ken slechts Embryonic en The Terror, beiden geweldig! Ik zou het omschrijven als psychedelische electrorock, maar ik ben een dwaas. Anyhow, het hypnotiseert.




Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 23-10-2014 14:26 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

Ik ken een stuk of 7 nummers van verschillende platen. Degelijke band wel ja.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-10-2014 14:55 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Gave band. Live erg leuk. Toen ik ze jaren geleden per toeval live zag stond het podium boemvol verklede lui (aliens, kerstmannen, boerderijdieren), ging de zanger in een hamsterbal over het publiek en draaiden de confettikannonen overuren. Totale chaos.

Qua platen ken ik nog lang niet alles. Ik vind met name At War With The Mystics en Yoshimi Battles The Pink Robots erg vet. Laatst hebben ze een collaboratieplaat met veel gave (Nick Cave, Bon Iver, Tame Impala) en minder gave artiesten (Ke$ha…) gedaan: Flaming Lips and Heady Fwends. Die is ook erg goed. Volgende week komt er nog een dergelijk project aan: With a Little Help from my Fwends, inderdaad een coverplaat van Sgt. Pepper. O.a. met Puscifer, J Mascis en, jawel, Miley Cyrus.

[Dit bericht is gewijzigd door intothevoid op 23-10-2014 14:55]


You have time. You are doing fine.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-10-2014 15:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ah tof, bedankt voor de tips.

Je weet 't nooit, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Embryonic en The Terror ook zeker aansluiten op jouw smaak.

Klinkt als een flinke beestenboel zo'n concert, nice! En niets mis met een beetje vreemde collaboraties (c93+Sasha Grey :v)



intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 23-10-2014 15:55 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

The Terror ken ik, vind ik een mooi album. Embryonic zal ik eerdaags eens opzoeken.


You have time. You are doing fine.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-10-2014 15:55 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

quote:
Op 23 oktober 2014 14:19 schreef Dirge for november het volgende:
Volgens mij is dit vrij bekend. Nog meer liefhebbers?






Vooral The Terror vind ik echt een sterke plaat. Ze hebben trouwens recentelijk, zoals intothevoid al meldde, Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band van The Beatles onder handen genomen. Heel erg trippy, hij is al te streamen!

Ik ken voor de rest Embryonic en At War With The Mystics, ook allebei erg goed. Gave band die er op los experimenteert maar nog steeds het liedje goed in het oog houdt.

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 23-10-2014 15:58]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-10-2014 18:09 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ik ga me zeker verdiepen in de genoemde platen. Thanks voor de tips!



Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen