IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Tusmørke / Tusmorke
intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-02-2015 11:37 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht

Noorse folk/prog/psych, tegenwoordig op Svart. Eén van de fijnste muzikale ontdekkingen van de laatste tijd. Gelijke delen 60’s acid folk, oude prog en moderne psychfolk. Ergens in het midden tussen Fairport Convention, Comus, Hexvessel en Gong. Door de dwarsfluit is de vergelijking met Jethro Tull onvermijdelijk en ook verder doet het daar regelmatig aan denken, zeker wanneer in het Engels wordt gezongen. Op hun eerste album zitten wat meer jazzy King Crimson-esque uitspattingen dan op de meest recente plaat, Riset Bak Speilet. Die laatste bevalt me het beste. Dit jaar komt er een split met Spectral Haze uit. Verder is het op het podium een redelijke LARP begrijp ik, maar dat is goed zo.



You have time. You are doing fine.


bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 27-02-2015 11:41 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

Linkje naar een liedje?


intothevoid
Usericon van intothevoid
Posted 27-02-2015 11:46 by intothevoid Wijzig reactieProfiel van intothevoidQuote dit bericht



You have time. You are doing fine.


zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 06-11-2018 16:05 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Ik schop deze maar eens omhoog. Misschien kan iemand er iets mee.

Deze lui brengen gestaag nieuwe albums uit en de nieuwste, Fjernsyn i Farver, is weer te gek en totaal ongrijpbaar. Alle elementen die ik in de openingspost noemde zijn weer aanwezig, al is de folk wat minder prominent aanwezig. Daarentegen zijn er veel Magma-invloeden ingeslopen. Een vergelijking met Gentle Giant is denk ik ook wel terecht: een enorm arsenaal aan instrumenten, bizar goede instrumentbeheersing en geen enkel respect voor hokjes.

Heerlijk.

Muziek vanaf 1.50.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 06-11-2018 21:45 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 6 november 2018 16:05 schreef zodiac lung het volgende:
Ik schop deze maar eens omhoog. Misschien kan iemand er iets mee.

Deze lui brengen gestaag nieuwe albums uit en de nieuwste, Fjernsyn i Farver, is weer te gek en totaal ongrijpbaar. Alle elementen die ik in de openingspost noemde zijn weer aanwezig, al is de folk wat minder prominent aanwezig. Daarentegen zijn er veel Magma-invloeden ingeslopen. Een vergelijking met Gentle Giant is denk ik ook wel terecht: een enorm arsenaal aan instrumenten, bizar goede instrumentbeheersing en geen enkel respect voor hokjes.

Heerlijk.

Muziek vanaf 1.50.



Ja, die laatste is leuk. Had het opgezet omdat ik op basis van de bandnaam dacht dat het obscure black ging zijn, maar dit is op een heel andere manier erg genietbaar.


Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen