IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Barad Dûr
caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 24-03-2015 17:39 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Eén sprongetje terug met deze relatief onbekende Duitse blackmetal-gozers.
Ik ben ze zelf op het spoor gekomen via die split met Bilskirnir, Pruisische blackmetaltrots in wanstaltige dagen van slechte atmosferische acts in Deutschland.

Barad Dûr heeft drie werkjes uit.
Ze zijn volgens mij niet onuitgesproken NSBM maar gaan wel prat op hun roots (cfr. ook die coöperatie met Bilskirnir, wél volbloed NSBM).

Deze Barad Dûr is één frisse douche in tijden van nerdy post-toestanden.
Redelijk rauw, die Deutsche sprache en de redelijk gestoorde vocals maken dit bij wijlen wel eens één hapklare brok.

Geen onvoorwaardelijke topper maar hebben wél degelijk hun plek in die aureool der Deutsche black.

Het nummer Geisteskranke Traüme is één echte meezinger en even ziek als die titel doet vermoeden.

Gewoon vrij goed allemaal.

En nu gaan we vegen

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 24-03-2015 19:51 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2015 17:39 schreef caron het volgende:
Eén sprongetje terug met deze relatief onbekende Duitse blackmetal-gozers.
Ik ben ze zelf op het spoor gekomen via die split met Bilskirnir, Pruisische blackmetaltrots in wanstaltige dagen van slechte atmosferische acts in Deutschland.

Barad Dûr heeft drie werkjes uit.
Ze zijn volgens mij niet onuitgesproken NSBM maar gaan wel prat op hun roots (cfr. ook die coöperatie met Bilskirnir, wél volbloed NSBM).

Deze Barad Dûr is één frisse douche in tijden van nerdy post-toestanden.
Redelijk rauw, die Deutsche sprache en de redelijk gestoorde vocals maken dit bij wijlen wel eens één hapklare brok.

Geen onvoorwaardelijke topper maar hebben wél degelijk hun plek in die aureool der Deutsche black.

Het nummer Geisteskranke Traüme is één echte meezinger en even ziek als die titel doet vermoeden.

Gewoon vrij goed allemaal.

Hun 'Land ohne Götter'-demo is alleszins niet best (twee veel te lange nummers), de rest van hun discografie voor de rest dan ook laten passeren. Blijkbaar in 2013 nog iets uitgebracht. Met songtitels als 'Arische Brut' zijn ze trouwens niet zo subtiel bezig me dunkt... Doe mij maar Graven, waar ze ook een split mee uithebben.

caron
Jay Vleugels
Usericon van caron
Posted 24-03-2015 19:53 by caron Wijzig reactieProfiel van caronQuote dit bericht

Graven vind ik dus echt pure middelmaat.

En nu gaan we vegen

mikkasscar
Usericon van mikkasscar
Posted 24-03-2015 19:59 by mikkasscar Wijzig reactieProfiel van mikkasscarQuote dit bericht

quote:
Op 24 maart 2015 19:53 schreef caron het volgende:
Graven vind ik dus echt pure middelmaat.

Ik vind hun eerste wel goed, niets wereldschokkends, maar wel een aantal lekkere riffs, net als Vargsang trouwens. Sfeertje dat net goed genoeg is om er af en toe eens naar terug te grijpen.

Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com