|
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 | ||||
Auteur: |
|
|
slotjes metal |
|
er zijn meer als 100 viking metal bands. Zou je ook zeggen dat het geen sub-genre meer is. als within temptation in de top 40 staat heeft het niks mee te maken dat het nu opeens geen sub genre meer is. Het blijft gewoon een sub-genre |
|
Ik vind 't verschil tussen progressive en power metal nogal wazig. Volgens metal-encyclopedieën is Symphony X en Stratovarius en zo progressive, maar Hammerfall en Helloween zijn dan weer power metal. Zo'n groot verschil in stijl hoor ik hier toch niet in. Volgens mijn begrippen is power metal zoiets als Manowar. Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen? |
|
ook bestaat viking metal al heel lang daarom zie ik het niet als een sub-genre. Neem bijvoorbeeld bathory. deze band heeft veeeel bands geinspireerd en dat doet een subgenre niet zo snel. een sub-genre wordt beinvloed door de hoofd moot. Op 9 december 2008 16:54 schreef Illusione het volgende: Lies, Verwoester van Edele Porseleinen Tronen! |
|
Er zijn zoveel soorten metal........... van staal tot lood |
|
Heel leuk en aardig. Maar uhmm... Ik wel heel mooi lijsten met Metalstylen staan. Maar kunnen mensen ook vertellen wat dan de specifieke eigenschappen zijn van deze Metalstylen? |
|
quote: Das een kwestie van ervaring denk ik. Enneuh, ik wordt een beetje moe van al dat ge-gothic, dood er aan!! Of in ieder geval aan al die zielige volgers er van! |
|
quote:ja kom om t een beetje simpel te houde gaan we ff allen bm stijlen in afkorting op noemen |
|
quote:jah, ik vind stratovarius eigelijk ook power metal. wat voor encyclopedien zijn dat dan? edit: en trouwens, het verschil tussen progressief en power metal, daar stel ik mij altijd wel een groot verschil in voor. de encyclopedien brengen wel erge verwarring in mij op [Dit bericht is gewijzigd door chrishetmetaalhoofd op 07-12-2002 20:32] www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
Stratovarius is toch Finnse power metal? Ik kende zo een forum moderator daarvan, die gestopt is daar irri mensen daar, maar . @Godless Ik denk dat je de specifieke kenmerken van de metalsoorten wel kent toch? |
|
nou misschien niet van allemaal die hier verzonnen/opgenoemd worden ik iig niet www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
huhm ZM noemt zo te zien alleen deze: Heavy Metal - Gothic - Black metal - Dark wave - Death Metal - Power metal www.error-band.tk - Melodic Death Metal |
|
quote: Net zoals 'chrishetmetaalhoofd' zei. Van de bekendste stylen weet ik de eigenschappen wel. Maar zoals Goteburg Death ken ik dus niet. [Stond in een post van Dargull]. |
|
quote: Goteborg metal is melodieuze heavy metal met death-vocalen (grunts). Voorbeelden: Dark Tranquillity, (oude) In Flames. (Mag je raden waar deze twee bands vandaan komen.) Scream for mercy // He laughs as he's watching you bleed // Killer behind you // His blood lust defies all his needs // Look out I'm coming for you! |
|
quote:goteborg??? behoort de oude sentenced ook tot deze groep dan,ook al zijn ze van finland true disco chick |
|
"slotjes metal" NP: Sweet - Fox on the run Het is wel handig om al die soorten metal te kennen, maar uiteindelijk gaat het er toch gewoon om of je het leuk vind of niet "Toen hij, in plaats van groenteman, besloot bakker te worden, waren de gevolgen niet te aubergine" |
|
quote: Sentenced heeft ook wel wat weg van gothenburg metal ja. Verder nog vele andere bands die ik niet weer allemaal ga noemen Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ghotenburg toch? |
|
quote: Ach, sommige mensen zeggen gothenburg andere göteborg..ik weet het ook niet meer Volgens mij waren die 2 manieren om het te typen de nederlandse manier en de zweedse manier. Maar dat weet ik niet zeker. Verder wordt er door zo'n beetje iedereen een andere naam gehanteerd ervoor Ghotenburg gothenburg götenborg götenborg gothenborg göthenburg goteborg lalalala Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Gabbermetal. Gelijkheid is een uitvinding van het gepeupel om wraak te nemen op de sterken. |
|
quote: Heb het ook ooit eens gezien in de vorm van Ghotenbourg ofzo... |
|
En volgens In Flames (www.inflames.com) is het: Gothenburg |
|
geitenkaas No meat is sweater |
|
'Vrouwen metal' |
Dit topic is 4 pagina's lang: 1 2 3 4 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina | Volgende pagina |