|
Auteur: |
|
|
hmz ik hou niet zo van boeken maar fantasien over magiers en ridders en stuff vindt ik wel vet (rhapsody rules daarom ook ) fear me! why?..just do it! |
|
nee, ken ik niet. mag ik dan de donkere toren cyclus van stephen king aanraden. is ook fantasy, maar dan niet doordravend op technisch nivo. maar klinkt cool, seit? Oud Vuil. |
|
heb alleen het eerste deel van de magier cyclus gelezen, eigenlijk nooit aan deel2 toe gekomen, best jammer |
|
quote: http://www.hut.fi/~tssalmin/SunFeistData.html http://www.shoalcreek.com/feist/ref.htm ik moet de donkere toren nog nog lezen maar die staat op mijn "to do" lijst. |
|
quote: ja, dan begint de pret pas echt. probeer zejer deel II eens (zilverdoorn). als je die goed vind, vind je de rest ook goed. |
|
quote:Ja! Ik heb de eerste vijf delen gelezen! No regrets and no remorse... |
|
hmz,ik denk dat ik maar weer es ga kijken voor zulksoort boeken... echt.. fear me! why?..just do it! |
|
Ik heb alles gelezen wat er tot nu toe van hem vertaald is... I've been sleeping a thousand years it seems...got to open my eyes to everything... |
|
Yup, ik heb ook alle Nederlandse boeken van Feist thuis staan, in mijn boekenkast. De meeste boeken zijn geen literaire hoogstandjes, maar toch erg vermakelijk. Magier vond ik wel de beste van zijn boeken, al is de slangenoorlog cyclus ook geweldig. Als je dit goed vindt kan ik je ook de boeken van Weiss & Hickman aanraden. Persoonlijk vind ik die beter dan Feist. Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
|
Ik vind de boeken over Kelewan ook erg gaaf. Zo'n totaal andere wereld dan je gewend bent om over te lezen. Het leuke is ook dat het gelijk afspeelt met Magier ... en daar komen dus ook een aantal dezelfde stukken in voor maar allemaal gezien vanuit een verschillend oogpunt. Erg leuke boeken. |
|
quote: zal ik eens uitchecken. wat vind je van Robert Jordan?? mijn vriendin is daar helemaal gek van maar ik kom niet door die boeken heen. zo ontzettend traag. |
|
quote: Robert Jordan vind ik echt helemaal geweldig, maar z'n boeken zijn inderdaad erg traag. Bijna elke gebeurtenis beschrijft hij tot in detail. Maar juist daardoor is het geweldig om bij boek 12 tot de conclusie te komen dat je de hoofdpersoon uit het eerste boek niet meer kan herkennen, terwijl je eigelijk geen verandering hebt opgemerkt Maargoed, tis wel voor de liefhebber, 12 boeken van ieder 700 bladzijdes en nog niet klaar... Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
|
quote: Trouwens, check de Deathgate serie van Weis & Hickman, die vind ik tot nu toe het beste. Leest makkelijk weg doordat ze je bijna de hele serie nieuwsgierig laten. Opdat mijn dode droom niet moge staven dat uw schijnwijsheid eindlijk triumfeert, en niet een vuige bent van schurftge slaven zich tegen hunne heer en meester keert. |
Index / Algemeen |