IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Muziek algemeen Nieuw Topic Post Reply
Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Auteur:
Topic : Lucid Cream (drone/ambient/psych) Vorige pagina | Volgende pagina
Ascendant Grotesque
Usericon van Ascendant Grotesque
Posted 31-03-2016 11:52 by Ascendant Grotesque (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van Ascendant GrotesqueQuote dit bericht

Joe, tof! Die kraut-beat verwachtte ik ook, trouwens. Maar kan ook zonder


Quis moderabat ipsos moderatores?


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-03-2016 13:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Ach, Neu! Was ook een grote inspiratie haha. Thanks baas!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-04-2016 9:05 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

'Ik' besta een half jaar!

Er wordt gewerkt aan nieuw materiaal! Geen enkele druk, maar ik heb gewoon vrij veel inspiratie de laatste tijd. Ik heb besloten dat ik me niet aan een bepaald genre (of sound) vast ga houden. Dat kan in andere bandjes. Lucid Cream is gewoon mijn creatieve uitlaadklep. Voordat ik hoogdravend ga klinken: verwacht dus compleet random shit, van psychedelic fuzzrock tot noise en experimentele ambient-achtige stukken. Allen halfslachtig en met veel plezier gebracht (hoewel ik natuurlijk mijn best doe ).

Ik verzamel nu even het een en ander voor een 'langer werk'.



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-04-2016 10:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht

Gewoon "progressief" noemen, opgelost.


I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-04-2016 11:48 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Eerder experimenteel, anders verwacht men bombast en constante maatwisselingen. En een strak modern geluid. En toetsen. Heel veel toetsen. Misschien komt dat ook nog eens langs.



bokkie666
Usericon van bokkie666
Posted 28-04-2016 11:48 by bokkie666 Wijzig reactieProfiel van bokkie666Quote dit bericht

eclectisch


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 28-04-2016 12:10 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

World Music



BenKnuckles
Bencore
Usericon van BenKnuckles
Posted 28-04-2016 17:42 by BenKnuckles (Speciaal lid) Wijzig reactieProfiel van BenKnucklesQuote dit bericht



I'm lifted troop, you can bring your wack-ass crew


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-07-2016 8:28 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



De eerste world music single van het aankomende debuut (full-length) album! Andere koek dan de eerdere nummers.

"Star-filled Seas of Ganymede is the result of jamming out hypnotic drones in a near * live setting, keeping spontaneity of the sound intact.
* Lucid Cream is still a one man venture, but the editing was kept to a bare minimum.

Toward no Earthly Pole will be the second track on Star-filled Seas of Ganymede. The artwork featured in this video is not the artwork that will be used on the album."


Lucid Cream - Star-filled Seas of Ganymede

Tracklist:
1. Star-filled Seas of Ganymede (11:44)
2. Toward no Earthly Pole (Erebus & Terror) (13:00)
3. Understood nor Understanding (10:15)
4. Grass (Sam Gopal cover) (10:26)

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 27-07-2016 11:26]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-07-2016 10:47 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Overigens is een vriendin bezig met schilderen aan de hand van het album. Dat gaat, als het goed is, de hoes worden. Geen idee wat ik kan verwachten .



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 12-07-2016 16:23 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Erg benieuwd naar het album, vooral naar de Sam Gopal-cover. Bedoeld als obscure tribute voor Lemmy?

[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 12-07-2016 16:23]



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 12-07-2016 18:30 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Haha, nou nee... Puur omdat een riff die ik al jaren speel teveel lijkt. Dus heb ik er maar een cover van gemaakt. Niet dat het nu lijkt. Het is drone.

edit: wel met vocals dus.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 12-07-2016 18:43]



Onweerwolf
Born Again!
Usericon van Onweerwolf
Posted 12-07-2016 18:56 by Onweerwolf Wijzig reactieProfiel van OnweerwolfQuote dit bericht

quote:
Op 28 april 2016 12:10 schreef Dirge for november het volgende:
World Music


Roadburncore.


Op 24 november 2016 16:00 schreef F.Jacobse het volgende: Ik vind het veels te plat.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 13-07-2016 8:38 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Kan ik mee leven



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 27-07-2016 10:58 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nieuws!



Tracklist:
1. Star-filled Seas of Ganymede (11:44)
2. Toward no Earthly Pole (Erebus & Terror) (13:00)
3. Understood nor Understanding (10:15)
4. Grass (Sam Gopal cover) (10:26)

En de nieuwe (tweede) single:



Artwork is gemaakt door een vriendin van mij, terwijl ze zonder sturing naar de muziek luisterde.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 27-07-2016 11:26]



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 27-07-2016 18:46 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Gaaf artwork!



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 31-07-2016 10:53 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Thanks! Ik vond 't erg leuk om, zonder te weten wat ik kon verwachten, de post open te maken met een stapeltje toffe werkjes.



scotfan
Usericon van scotfan
Posted 31-07-2016 11:30 by scotfan Wijzig reactieProfiel van scotfanQuote dit berichthttp://www.facebook.com/garsecgmetal

Dit is een heel leuk plaatje!


gitarist/vocalist Garsecg *** DJ Crusher @ www.metalmessiahrecords.com


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 01-08-2016 7:31 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 02-08-2016 18:25 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht



Laatste singletje voor release! Een cover van Sam Gopal. Het oorspronkelijke nummer is in 1969 geschreven door ene Ian Willis, bij sommigen beter bekend onder de naam Lemmy.



Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 23-10-2016 14:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Daar istie dan. Het album is in z'n geheel gratis te downloaden in mp3 of FLAC. En streamen mag natuurlijk ook.

https://lucidcream.bandcamp.com/album/star-filled-seas-of-ganymede




zodiac lung
Usericon van zodiac lung
Posted 24-10-2016 13:32 by zodiac lung Wijzig reactieProfiel van zodiac lungQuote dit berichthttp://https://www.last.fm/user/Panzerke

Dit is de soundtrack van vandaag. Lekker werken zo, met deze plaat op de koptelefoon.


One chord is fine. Two chords is pushing it. Three chords and you're into jazz.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 24-10-2016 20:20 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 25-10-2016 12:24 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht




Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 09-11-2016 15:03 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Inmiddels een paar weken verder. Het wazigste van alles: het album is meer dan honderd keer gedownload via een bij jullie ongetwijfeld welbekende Russische torrentsite. Ongeveer het dubbele ten opzichte van de legitieme gratis download op Bandcamp. En dan hebben we het nog niet over alle Russische en Chinese sites die het album aanbieden via hosting sites als Uploaded en dergelijke. En dan hebben we het ook niet eens over de blogspots die ik zelf ook weleens bezoek. Voor de duidelijkheid: hier heb ik niets mee te maken gehad, maar ik ben wel rete-syked. Maar wie zou ooit de moeite doen om die shit te downloaden en via andere sites te verspreiden, terwijl het al gratis beschikbaar is? Alleen maar mooi .

Bizar om mijn eigen album te 'seeden' ook.

Update: Inmiddels alweer twee nummers verder in de richting van een nieuwe release. Maar dat zegt niets over de ETA. Goin' with the flow.

[Dit bericht is gewijzigd door Dirge for november op 09-11-2016 15:05]



Dit topic is 5 pagina's lang: 1 2 3 4 5
Index / Muziek algemeen Active topics Nieuw topic Post reply Vorige pagina | Volgende pagina
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen