|
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 | ||||
Auteur: |
|
|
whahahahah, ik hoop het niet. we horen het wel. we hebben wel iets eens gehad met het hoesje van de derde demo, bleek een andere nederlandse band al een keer gebruikt te hebben. nou ja, nooit wat van gehoord verder.(pfoeh) Oud Vuil. |
|
het riffje van dimmu borgir - master of disharmony iets na 4 minuten, dat is zo ongeveer precies hetzelfde als het riffje van manowar - army of the immortals Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Ik heb dit al es in een anderf topic gepost, maar nog steeds niet gecontroleerd: Op "Forever alone immortal" van Lux Occulta zit een nummer waarvan de gitaar zo gepikt lijkt van Unholy , iets vanop hun "Rapture" dacht ik. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
blijkbaar neemt metallica het zo serieus dat ze mensen gaan aanklagen hierom, zie ander topic edit: blijkbaar is dit een grap geweest, kan me iemand de pagina laten zien waar dat staat, ik kan em iig niet vinden [Dit bericht is gewijzigd door 0Tolerence op 18-07-2003 11:45] "This one is older than shit, heavier than time!" |
|
Dat vierde nummer op damned in black heeft dezelfde rif als de vrouwenzang op dat mobscene ding van marilyn manson. |
|
Op De Mysteriis Dom Sathanas staat een riffje dat precies hetzelfde klinkt als een riff op Wolfs Lair Abyss...Ik zal de titels wel een keer nazoeken. one who puts salt in the sugarbowl is a misantrophe |
|
Ik vind dat hele langzame stuk op Revelations heel er lijken op wat later in de interlude van Rime Of The Ancient Mariner te horen was. Maiden heeft dus van zichzelf geleend of zo.......... KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
quote:Op "Anthems..." leent Emperor ook een stukje van "For whom the bell tolls." Emperor leende overigens wel vaker, maar ik heb de indruk dat dat vaak een kwestie van eerbetoon of grappenmaken is. Zimmer's Hole jat de hele boel bij elkaar. Ze geven het ook ruiterlijk toe. Oebe heeft een keer een riff geschreven die uiteindelijk in "Song for the Notsosane" terecht is gekomen. Die bleek een beetje veel op een riff van "Testimony..." van Pestilence te lijken (ik weet zo even niet welk nummer). Oebe's versie is alleen wat verder uitgebouwd. edit: "the Presence of the Dead," daar zit ie in. [Dit bericht is gewijzigd door Sporty Voleg op 18-07-2003 15:02] Touché, pussycat! |
|
quote: Iced Earth doed dat ook een beetje. I'm a picture of ugly stories www.deathmetal.be |
|
de intro riff van hammer smashes face van cc is wel erg vaak geleend. O.a. door houwitser (trip of fire) en blood red throne (mandatory homocide - death inc). |
|
Het intro loopje van Callenish Circle - Your Pain, lijkt behoorlijk op het intro van Nevermore - I am the dog (rest van het nummer gelukkig niet) |
|
Uit gamma ray's "Rich & famous" dat stukje met "you think you put your best foot forward" lijkt verdacht veel op Rene Froger's "life is a party if you want to" (just say hello ofzoiets?) maar ik geloof dat Gamma Ray eerder was, so FUCK rene F. Bruce Banner |
|
Het begin van Dream Theater - Awake - The Mirror en het begin van Darkane - Expanding Senses - Chaos vs. Order Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
Bonded By Blood doet me altijd aan Metal Militia denken. KOSOVO JE SRBIJA! SVETA SRPSKA ZEMLJA ! |
|
beter goed gejat dan slecht verzonnen |
|
quote: Dit verklaart het succes van Triple 7 Teloorgang! --> https://youtu.be/fDebPivKw00 |
|
quote:en Angels Decay en Engine Of Pain |
|
quote: en vind je niet dat "creeping death" van metalica stukken heeft die nogal veel lijken op het demo nummer "die by my hand" van Exodus??? |
|
Dat schijn "creatief met" Kirk idd gejat te hebben uit zijn exodus periode |
|
nummer 2 van nieuwe Dream Theater zit stukje van een metallica nummer (justice periode) |
|
Congress heeft in het nummer '7works' ook een riff geleend van de metalcore-band Morda, uit hun nummer 'a live divided'. Allebei schitterende hc-tracks by the way "kakkn doe zèèr" |
Dit topic is 2 pagina's lang: 1 2 |
Index / Heavy Metal | Vorige pagina |