|
Auteur: |
|
|
schelle gitaar? doet me denken aan temnozor |
|
ik had het wel is langs zie komen die naam ergens. Ik beluister het wel is. site |
|
Er is geen site. Er staat wel wat info op: http://www.christhuntproductions.com/html/news.htm [Dit bericht is gewijzigd door Burzum op 02-11-2002 16:06] |
|
Ik had wat nummers van Hail Teutonia! gehoord. Echt gave intro's. Ik heb alleen nog de eerste 3 nummers. Ik ga ook is kijken of ik lyrics kan vinden. De Teutonen waren ook een Germaanse stam. |
|
Klinkt wel erg lekker, eens iets van kopen. |
|
ik heb er 2 cd's van goede band |
|
Ik ken alleen hun cover van Transilvanian Hunger, die staat ergens als MP3 op mijn hdd. |
|
Ik heb de cd Doomed to Die en Hail Victory Teutonia |
|
Ik heb Doomed To Die nu ook al een tijdje... vooral het nummer One Home Of Once Brave is origineel waar 'clean' vocalen worden gebruikt Nachtfalke is een prima Black Metal band. Ik ben overigens nog steeds opzoek naar de (officiƫle) homepage van Nachtfalke, als die er is... Hakkuh |
|
quote: Dan klopt er iets niet, als je beste nummer een cover is (Bathory-cover namelijk), maar absoluut geen verkeerde plaat. [Dit bericht is gewijzigd door Vampire Ricardo op 23-12-2002 22:47] http://www.vampire-magazine.com [1997-2008 RIP, nu Archaic Magazine]; http://www.myspace.com/vampiremagazine |
|
quote: Het is een origineel nummer. Was verbaasd om die 'clean' vocaaltjes te horen ipv een grunt Hakkuh |
|
quote: OUDE ENSLAVED? YEZZZZ Je kan me de bout hachelen! |
|
Artist: Nachtfalke Album Title: Hail Victory Teutonia Label: Christhunt This is a side project of Occulta Mors, of Moonblood. Nachtfalke play Viking metal in the vein of Bathory's "Hammerheart". Musically, this album is superb. The keys form the main melodies, much as in later works of Graveland. The backing guitar is mostly relegated to the bottom of the mix, though this isn't a bad thing, because the grating, buzzsaw-like guitar sound makes the perfect backdrop for the epic songwriting at hand. Lead guitar mostly adopts a high tone, and there are some stirring solos here. Last but not least, there's even a little acoustic guitar in places. The drums are well-played, though they're mostly slow paced, as befits this sort of music. The production is a little raw, but quite listenable. The vocals are a major high point, some of the best metal vocals I've heard in years. The main voice used is a deep, grunting growl, but high screams and even clean vocals are also used, to amazing effect. It's especially impressive considering that this is a one-man band! In places, two or more voices sing at once, creating an almost choral effect that's quite effective, but never overused. As good as the musicianship on "Hail Victory Teutonia" is, the songwriting is even better. Most of these songs are longer than 6 minutes, and the disc itself is more than 70, yet I can listen again and again and never get bored. Some songs aren't as good as others, but the overall quality is quite high. "To Honour Wotan" in particular is an instant classic to me, with its martial atmosphere, echoing vocals, and great acoustic sections. I'd say that this is one of the best Viking style black metal albums since Bathory's "Blood on Ice". It's better than Hades, better than Morrigan, and better than most of Graveland's Bathory-style output. Anyone who likes this style will most likely worship this album. Seek this out immediately. Standout tracks: "Ode to the Fallen One", "To Honour Wotan", "Hail Teutonia" source: http://www.greyandblack.com/nachtfalke-teutonia.html |
|
Redelijke cd. Staan wel een aantal leuke nummers op. |
|
Hm, ik vond het debuut Hail Victory Teutonia nog wel geinig met die Teutoonse Viking black, maar vervolgens ging de band met hun tweede CD toch ontzettend vervelen. Zeer middelmatig allemaal, zeker als je de CD opzet na uit je schedelpan te zijn gegaan van Windir's Likferd. Nog steeds een drummer + bassist gezocht voor een waardige death metal band met accipiter op gitaar. Stijl: uiterst duistere, technische death metal met invloeden van Morbid Angel, Winter, Excommunion en Candlemass; randstad e.o. - evil_bonobo@hotmail.com |
|
Delieden van windir beheerschen hun instrumenten ook stukken beter. Ik vind de bathory cover trouwens echt jammerlijk. Zo'n valse, hartverscheurende en glasbrekende stem. BAH! |
|
me need mp3... |
|
http://www.christhuntproductions.com/html/samples.htm hier staan een aantal 2:30 durende sampletjes van o.a. Nachtfalke (prima band trouwens) |
|
Doomed to die is geniaal maar wat ik hoor van de laatste cd Following The Wanderers path belooft niet veel goeds. signature |
|
quote: In tegendeel, het nieuwste album is juist stukken beter dan de laatste twee, daar stonden toch maar een paar echte uitschieters op. Het nieuwe album is totaal geniaal! |
|
Ik vind het oudere werk een beetje te rommelig, hoewel Einherjer echt een magistraal nummer is. Over "As The Wolves Died" zijn de meningen verdeeld maar die vind ik erg goed te doen. Staat ook een gave Bathory cover op (Blood & Iron). Het beste werk vind ik echter "Land of Frost". De gitaren met die rauwe stem zijn zo vet. Wat ik alleen nogal jammer vind is dat ze die demo eraan toe hebben gevoegd, die heeft toch een wat andere productie en doet wel wat af aan de sfeer. |
|
Hail dinges mag er ook wel zijn, de keys zijn prima signature |
|
hail Teutonia dus signature |
Index / Heavy Metal |