IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Heavy Metal Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Zaum - mantra doom uit Canada.
Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 25-10-2016 20:08 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

Zaum.

Ik heb afgelopen zaterdag deze band gezien en was aardig onder de indruk.

Meest recente bio van hun facebook.

==
ZAUM is a passage toward the dark realizations of ancient civilization; in the form of a monolithic doomy mantra based meditative experience forged by bass and drums interwoven by sitar and synth textures. Based in New Brunswick – their live presence is very true to its recorded form featuring McDonald's both melodic and dark vocal styles met with elements of sectional Mongolian throat singing. Observers experience a calming process of reality whereby the astral and physical planes can co-exist and be understood from a natural perspective.

Their debut album Oracles released in June 2014 was reviewed nearly 100 times - subject to much critical acclaim primarily throughout Europe. In their 1.5 years as an active touring band ZAUM have amassed over 125 shows (mainly international) including support stints for Voivod this past August and Pentagram in November 2015.
==

Een drummer en een bassist die mantra achtige zang doet. Wat oosterse exotica (op de laatste plaat) in de vorm van verschillende fluiten, cello viool en een zingende zaag(!) met nummers van gemiddeld een 20 minuten. Heel apart maar het werkt.

Live was dit zeer indrukwekkend. Een paar rode lampjes en de rest van het podium was verlicht met kaarsen.

Er zijn 3 releases tot nu toe.
Oracles - 2014
Een split met de band Shooting Guns / Zaum ‎– Himalaya To Mesopotamia - 2015
Eidolon - 2016

Ik heb alleen de laatste en dat is zeker een verassend meesterwerkje want ik kon deze band helemaal niet.

Voor de mensen die eens wat anders willen horen, een aanrader.





https://www.facebook.com/zaumn/

Recensie van Eidolon en online stream van deze plaat.
http://theobelisk.net/obelisk/2016/10/20/zaum-eidolon-review-stream/





bub


ColdheartMinor
Oink! Oink!
Usericon van ColdheartMinor
Posted 25-10-2016 20:16 by ColdheartMinor Wijzig reactieProfiel van ColdheartMinorQuote dit bericht

Vorig jaar met Galvano in de Little Devil gezien. Gave band. Sfeer kwam voor mij vrij in de buurt van Urfaust.


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-10-2019 9:21 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Nieuwe is ook wel weer vet. Beetje in hetzelfde straatje wel, als ik het zo op het eerste gehoor goed heb.



Bub
Doomed by the living dead!
Usericon van Bub
Posted 22-10-2019 9:30 by Bub Wijzig reactieProfiel van BubQuote dit bericht

quote:
Op 22 oktober 2019 9:21 schreef Dirge for november het volgende:
Nieuwe is ook wel weer vet. Beetje in hetzelfde straatje wel, als ik het zo op het eerste gehoor goed heb.


De verschillen zijn niet zo groot maar toch net een beetje anders.
Wel een hele gave plaat. Mooie hoes ook weer.


bub


Dirge for november
Ik zeg: Doom!
Usericon van Dirge for november
Posted 22-10-2019 10:32 by Dirge for november (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dirge for novemberQuote dit bericht

Absoluut!



Index / Heavy Metal Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen