|
Auteur: |
|
|
Het Finse Kairon; IRSE! bracht in 2014 de plaat Ujubasajuba uit, een uitstekende shoegaze/spacerockplaat. Op Bandcamp werd het album flink gedownload en dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een platencontract bij niemand minder dan Svart Records. De nieuwe plaat heet Ruination en zal aanstaande vrijdag verschijnen, geproduceerd door Juho Vanhanen van Oranssi Pazuzu. De plaat is al volledig te beluisteren: Ruination Wat voor muziek kun je verwachten? Denk aan een samenwerking tussen King Crimson ten tijde van Red en Gentle Giant ten tijde van Octopus. Toch klinkt Kairon; IRSE compleet niet als een slap aftreksel van die bands, omdat ze voor een hele eigen invalshoek kiezen. Er zit namelijk ook nog heerlijke shoegaze in de sound van het gezelschap, vooral de track Llullaillaco had van My Bloody Valentine kunnen zijn. Deze band zie ik toch wel snel een keer op Roadburn staan. Een aanrader! |
|
quote: Inmiddels bevestigd voor Roadburn 2018. |
|
Er komt een nieuwe plaat aan! Polysomn verschijnt op 11 september via Svart. De eerste track is in ieder geval erg goed en lijkt meer aan te sluiten op de shoegazesound van Ujubasajuba, maar wel met proggy accenten van Ruination. Supergave band, zwaar ondergewaardeerd. Een van de gitaristen (Niko) speelt ook in Oranssi Pazuzu (Ikon). |
|
Heerlijk dit! |
|
Volgende week vrijdag komt de nieuwe plaat (Polysomn) uit, heel erg veel zin in! |
|
"What a fantastic song video. I'm driven to tears. Hail Satan!" |
|
De nieuwe plaat is echt fantastisch! Daar waar ik eerst dacht na de previewtracks dat het een mix van de vorige twee platen ging worden, hoor ik in het algemeen een geluid dat een stuk elektronischer is dan voorheen, maar dan wel met shoegaze en progrock. |
|
Ik ben behoorlijk onder de indruk van Polysomn. Erg mooi. |
|
Ja, heel gaaf. Dat optreden op Roadburn was ook al een behoorlijke trip. Vette band!! Fickt nicht mit dem Raketemensch!! |
|
quote: Zo, echt wel! Was daar zwaar onder de indruk van. |
|
een keer opgezet is wel lekker ja |
|
Voor wie de show op Roadburn Redux heeft gemist, de band heeft hem online gezet, aanrader: |
Index / Muziek algemeen |