IndexProfielRegistrerenHelpActive TopicsSearch Inloggen
Index / Concerten Nieuw Topic Post Reply
Auteur:
Topic : Soulcrusher - zaterdag 7 oktober - Doornroosje
Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-04-2017 17:23 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Duister, hard, zwaar en rauw met een lichtpuntje aan het eind van de tunnel. Op zaterdag 7 oktober hult Doornroosje zich weer voor één dag in het zwart voor de 2de editie van Soulcrusher!

Soulcrusher
zaterdag 7 oktober
Doornroosje

MAYHEM (no) excl. NL show
UFOMAMMUT (ita) excl. NL show
CONAN (uk) excl. NL show
MONOLORD (swe) excl. NL show
TODAY IS THE DAY (usa)
CELESTE (fra)
DODECAHEDRON (nl)
EMPTINESS (be)
RORCAL (swi)

DÉLUGE (fra) excl. NL show
ULSECT (nl)
USNEA (usa) excl. NL show
GALG (nl)
INFERNO (cz)


FB event: http://www.facebook.com/events/420197954981167
Tickets en info: http://www.doornroosje.nl/event/soulcrusher-2

Ticketprijzen
̶E̶a̶r̶l̶y̶ ̶C̶r̶u̶s̶h̶e̶r̶ ̶I̶ ̶(̶m̶a̶x̶.̶ ̶5̶0̶)̶:̶ ̶€̶ ̶2̶5̶ (UITVERKOCHT)
̶E̶a̶r̶l̶y̶ ̶C̶r̶u̶s̶h̶e̶r̶ ̶I̶I̶ ̶(̶m̶a̶x̶.̶ ̶1̶0̶0̶)̶:̶ ̶€̶ ̶3̶0̶(UITVERKOCHT)
Early Chrusher III: € 35
Kaarten aan de deur / box-office: € 37,50

[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 17-09-2017 18:06]


MetalJan
Speluh!!!
Usericon van MetalJan
Posted 29-04-2017 19:50 by MetalJan Wijzig reactieProfiel van MetalJanQuote dit bericht

Mooi begin!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-06-2017 10:22 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Mayhem headliner Soulcrusher met 'De Mysteriis Dom Satanas' set.


iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 28-06-2017 10:57 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Beestige line-up, daar ga ik wel bij zijn!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Mark Z
Doomsower
Usericon van Mark Z
Posted 28-06-2017 12:13 by Mark Z Wijzig reactieProfiel van Mark ZQuote dit bericht

Aardige line-up, maar Graveland is voor mij net wat interessanter op die dag.


LastFM | Untappd | Twitter | Doom what thou wilt shall be the whole of the law


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 28-06-2017 18:05 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2017 12:13 schreef Mark Z het volgende:
Aardige line-up, maar Graveland is voor mij net wat interessanter op die dag.


Dat kan.

Er is een klein beetje overlap idd, maar niet veel.

Dit is meer doom/sludge/black. Dat andere meer traditionele death/thrash/black.


DecomposingBitch
Schwa
Usericon van DecomposingBitch
Posted 29-06-2017 11:14 by DecomposingBitch Wijzig reactieProfiel van DecomposingBitchQuote dit bericht

Damn, tegelijk met Progpower.
Het was erg gezellig vorig jaar. :-)


"Victimize me, vilify me. Vilipend and amend the sins you condign. You are nothing and you speak for all that never was."


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 25-07-2017 20:57 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Tombs (usa), Today Is The Day (usa), Galg (nl), Inferno (cz) toegevoegd aan de line-up!


[Dit bericht is gewijzigd door Spirit In Black op 17-09-2017 18:05]


Dark incarnation
First I was a cruel dark beast until i became.....
Usericon van Dark incarnation
Posted 10-09-2017 21:02 by Dark incarnation (Redacteur) Wijzig reactieProfiel van Dark incarnationQuote dit bericht

Komt er ook nog een tijdschema? Kan er helaas niet vanaf het begin af aan bij zijn, dus ben best benieuwd wat we missen en wat we kunnen meepikken.


an evil incarnation of DEATH!


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 17-09-2017 18:05 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Tijdschema deze week.

Tombs is vervangen door Celeste.



smallie
Usericon van smallie
Posted 23-09-2017 19:36 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

Tijdschema staat op facebook zag ik.


HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 23-09-2017 19:40 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Klopt. Dit is het tijdschema:

Rode Zaal

Inferno - 14.00 - 14.30
Usnea - 15.00 - 15.45
Monolord - 16.30 - 17.30
Conan - 18.15 - 19.15
Ufomammut - 20.10 - 21.10
Mayhem - 22.00 - 23.00
Today Is The Day - 23.50 - 0.40

Paarse Zaal

Galg - 14.30 - 15.00
Ulsect - 15.45 - 16.30
Déluge - 17.30 - 18.15
Dodecahedron - 19.15 - 20.05
Celeste - 21.10 - 22.00
Emptiness - 23.00 - 23.50
Rorcal - 0.40 - 1.30


Ik kan al drie bands afstrepen vanwege OV: Emptiness, Today is the Day en Rorcal. Dan blijft er nog steeds veel moois over, stevig aan het overwegen om te gaan.



MMayo
Whut?
Usericon van MMayo
Posted 24-09-2017 13:17 by MMayo Wijzig reactieProfiel van MMayoQuote dit bericht

quote:
Op 28 juni 2017 12:13 schreef Mark Z het volgende:
Aardige line-up, maar Graveland is voor mij net wat interessanter op die dag.


Voor mij net andersom
Deze lineup is echt fantastisch, maar ik zou al naar Graveland, dus ja dat gaat dan gewoon voor.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 05-10-2017 22:00 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

*kick* overmorgen!



HierIsMike
Usericon van HierIsMike
Posted 08-10-2017 11:29 by HierIsMike Wijzig reactieProfiel van HierIsMikeQuote dit berichthttp://hierismike.wordpress.com/

Was een topdag gisteren! Mijn beknopte bevindingen:

Inferno: goede opwarmer: snelle en sfeervolle blackmetal. Miste alleen wel het dromerige aspect van de laatste plaat: dat vond ik juist zo intrigerend.

Galg: verrassing van de dag. Slopende sludge/black/doom/drone met heel veel groove. Vooral het laatste stuk vond ik ontzettend vet.

Usnea: ijzersterke set. Ontzettend vooruit gegaan sinds de laatste Roadburn-passage. Prachtige melancholische doom: soms richting blackmetal, dan weer funeraldoom. Heerlijke sfeervolle stemmige gitaartokkeltjes vooral.

Ulsect: eerder dit jaar al gezien: gewoon weer een sterke set. Ik word vooral blij van de atmosferische groovepassages die me ontzettend aan Textures ten tijde van Silhouettes doen denken.

Monolord: op plaat vind ik er weinig aan, dit is overduidelijk een liveband. Heerlijke set: effectief zonder al te veel poespas, sterke riffs, goede grooves, lekkere vocalen. Dan kan er weinig mis gaan.

Déluge: de enige tegenvaller van de dag. Supercliché post-black/post-hardcorecombinatie. Een muur van geluid, maar echt heel erg saai. Had ook niet het idee dat er veel mensen echt door overtuigd werden.

Conan: [Disclaimer: door Conan kan ik geen volledige zinnen meer maken] CONAN. VEEL RIFFS. HARD. SLOPEND. BRUUT. VEEL GROOVES. GOED!!!

Dodecahedron: dezelfde set als in 013 dit jaar, maar als er een optreden was dat ik in de ''replay''-functie wilde bekijken was het die wel. Toch nog een nieuw element: de nieuwe zanger, William (ook bekend van Ggu:ll). Een waardige opvolger met een andere zangstijl: een stuk dieper, in tegenstelling tot Michiel die echt een ziekelijke toon in zijn schreeuwen/krijsen had.

Ufomammut: de winnaar van de dag. Ze speelden de nieuwe plaat helemaal: holy shit! Dé perfecte middenweg tussen vermorzelend en psychedelisch.

Celeste: ontzettend benieuwd naar dit optreden. Gruwelijk intense performance: de band heeft precies het goede tempo: niet te traag en niet te veel, waardoor je een gitzwarte maalstroom krijgt in de blackmetal/hardcorecombi. Gave lichtshow ook met felle witte lichten en de rode lampen op de hoofden van de bandleden en voor de rest een compleet donker podium.





[Dit bericht is gewijzigd door HierIsMike op 08-10-2017 11:29]



iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 08-10-2017 12:28 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht

Recensietje moet ik nog uittypen, maar dat was weer smullen gisteren!

Grotendeels dezelfde bevindingen als Mike hierboven, alleen zou ik toevoegen dat Mayhem verbazingwekkend strak was, Emptiness even vervreemdend als altijd, en Today Is The Day de tent nog even af kwam breken. Vanavond weer in dB's!


Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


smallie
Usericon van smallie
Posted 08-10-2017 12:52 by smallie Wijzig reactieProfiel van smallieQuote dit bericht

In grote lijnen met de heren hierboven eens. Het waren veelal geweldige optredens. Mijn hoogtepunt: Emptiness.


Spirit In Black
Usericon van Spirit In Black
Posted 08-10-2017 15:38 by Spirit In Black Wijzig reactieProfiel van Spirit In BlackQuote dit bericht

Celeste; BRUUT!





iPim
rijdt Negatieveling approved
Usericon van iPim
Posted 11-10-2017 17:58 by iPim (Administrator) Wijzig reactieProfiel van iPimQuote dit bericht



Vladimir: That passed the time. Estragon: It would have passed in any case.


Index / Concerten Active topics Nieuw topic Post reply
http://www.zwaremetalen.com
Powered by ZwareMetalen [PHP] Forum Versie 2.15.0
Optimized for Internet Explorer 6.0 SP2+ / Opera 8+ / Firefox 1+
© 2001 - 2024 Stichting ZwareMetalen