|
Auteur: |
|
|
Een band met het woord Octopus in de naam die wél te gek is Een beetje progressive, beetje death core, beetje djent, soms opeens blazers en funk en rap (jaja), dan weer cliche metal teksten danweer liefdesliedje. Allemaal top muzikanten, strak, lekkere sound. Origineel? Euh sort of, niet extreem, maar toch een eigen sound en stijl, dus ja, eigenlijk wel. Nadruk ligt op sfeer, soms niet geheel unlike een mix van Textures, Devin en Faith No More. Ofzo. Oordeel zelf (zou zeker ff alles luisteren want eigenlijk best wel veel verschil in de nummers en de stijl): https://cyborgoctopus.bandcamp.com/ When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
|
Die FNM referentie geldt eigenlijk vooral voor dat nummer DiscoBrain. Het is een ware mixed bag. When your people matter, menstrual health matters |
|
https://forum.zwaremetalen.com/forum_topic/2130319/1?hl=arctopus bijna hetzelfde doch veel interessanter signature |
|
Dus, om de haverklap opduikend gepingel en ander cheesy keyboardongein wordt tegenwoordig al beschouwd als 'progressief'? De lat komt steeds lager te liggen. [Dit bericht is gewijzigd door WMP op 03-10-2017 21:52] |
|
Lastiger voor een limbodanser, maar als gezegde, ok. Ik heb hem nu door. "Nederland gaat in looppas naar de ratsmodee. Als wij niet uitkijken. Wat is het daarom goed dat er nog één partij niet te schijterig is voor wel uit te kijken!" |
|
quote:BTA is te gek ja. When your people matter, menstrual health matters |
|
Wat een sympathiek bandje is dit When your people matter, menstrual health matters |
|
Ze zijn ook best gevarieerd qua stijlen. Dit oudere werk begint gewoon als snoeiharde thrash. Ik vind ze erg sympathiek, nemen zichzelf niet te serieus, maar leveren wel retestrakke en technische shizzle die lekker luistert: Deze is ook grappig: When your people matter, menstrual health matters |
|
Voor mij persoonlijk t beste nummer door de tekst, t refrein, de energie. En wat gaaf een band die prog in de metalcore variant speelt, waarbij de core van dat laatste woord ook echt te horen is. Met een heerlijke dosis humor (de band neemt zich niet al te serieus). Lekker: [Dit bericht is gewijzigd door Fusion op 16-11-2017 16:43] When your people matter, menstrual health matters |
|
Strakjes gespeeld weer. When your people matter, menstrual health matters |
|
quote:Grappig die correlatie tussen t voorkomen van wijzingen je post als degene op wie je reageert ondergetekende is. Anyway, hoeveel niet 4/4 maatsoorten, syncopen, breaks en bladiebla wil je hebben voor iets t Grote WMP Prog Stempel mag hebben? Dwarsliggertje. When your people matter, menstrual health matters |
|
Ik ben een romanticus en zo'n James Bond sigaret lijkt mij wel wat |
Index / Heavy Metal |